Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Aksessere internett gjennom en annen maskin

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle gjerne ha aksessert maskinen min på jobben. Grunnen er at jeg har lyst til å se TV2 web-tv i god kvalitet "gjennom" jobbmaskinen, da jobben har Telenor som igjen har avtale med TV2 for overføring i god kvalitet. Det har ikke min hjemme-isp noe som betyr kun video i 500kbps noe som er hakket for dårlig.

Noen som har noen tips til hvordan best og enklest løse dette. Jeg har full tilgang til alt av routere, porter osv. på begge steder. Begge maskinene er mac'er.

Har testet ut SSH tilkobling, men får det ikke til.

Jeg vil da koble meg til TV2 Sumo VIA maskinen på jobb og hjem. Er tilkoblet til jobbmaskinen via 4mbps. All annen trafikk går fint altså, ftp osv.

Tips noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis routeren din på jobben støtter VPN (Virtual Private Network), så kan du sette opp det. Da kobler du til nettverket på jobb via internett, og maskinen din hjemme vil se ut som om den er tilkoblet direkte i routeren på jobb. Ergo du får samme muligheter hjemme, hva angår streaming mm., som på jobb.

Hvis ikke routeren har støtte for VPN, kan det nok settes opp en softwareløsning, men jeg har ikke noen gode ideer på det området.

Les litt om VPN i hvert fall. Det er ikke så veldig avansert å sette opp.

Kanskje noen andre har tips til programvare som kan brukes.

Lenke til kommentar

Hmm tror nok at VPN er eneste løsningen her ja.

cisco har en god VPN løsning. sjekk om du kan sette opp en server på jobben hvis det er en gratis løsning. Hvis ikek finnes det sikkert andre gratis VPN alternativer du kan bruke vil jeg tippe.

Du kunne ellers brukt en remote-desktop type løsning, men de er som regel lite egnet til å overføre video uten hakking.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...