FuzzFuet Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hei Var ikke fornøyd med 3 vifter jeg kjøpte hos microplex.no for en uke siden. Liten forklaring.. Og siden det er under 14 dager siden jeg fikk pakken og ingen som vil kjøpe av meg viftene for en liten slant, så velger jeg og bruke angrefristen på de. Men hvordan skal jeg gjøre dette? Må jeg ta kontakt med microplex først og gjøre en avtale med de? Og blir frakten osv. dekt? Det sto at alle utgifter skulle bli betalt av forhandler på angrefriskskjemaet Noen som har prøvd dette før og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Normalt må du kontakte butikken for å få oppgitt et saksnummer/returnr. eller lignende, som skal noteres på utsiden av pakken. Deretter er det bare å fylle ut feltene i returskjemaet og sende hele sulamitten tilbake. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Så vidt jeg husker er det ingen formkrav på hvordan du meddeler selger om at du ønsker å benytte deg av angreretten, men det _anbefales_ at du bruker angrerettskjemaet som Microplex sendte med varene. M.a.o. kan du si det muntlig, sende en e-post, eller et brev. Ellers er det ikke farlig å ta en telefon og høre hva som gjør det enklest for dem. EDIT: Ang. frakt må du betale returfrakten. Egentlig har du krav på å få igjen fraktprisen du betalte for å få varene til deg første gang, men hvis de kom sammen med andre varer, og fraktprisen hadde vært den samme uansett, tror jeg du bare skal ha igjen selve vareprisen. Endret 27. august 2007 av angry_norwegian Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kontakt microplex og si du vil benytte angrerett. spør om det er greit med muntlig melding eller om du bør sende inn angrerett-skjema, og send det evt. inn om de foretrekekr det. Etter det følger du instuksjoner fra microplex. Det kan være de foretrekekr at du skriver et returnummer på pakken f.eks. Prosessen for retur kan variere litt ved forskjellige selskap. Kan unsett være kurt å ligge ved angrerett-skejmaet oppi pakken som du sender tilbake så er det litt mer ordentlig. Hukser noen om angreretten dekker utsending-kostnad, retur-kostand eller begge deler? Jeg er litt usikker på dette. -Stigma Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Angreretten dekker vel ikke noen form for frakt, hverken fra eller tilbake til butikken? Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Klipp og lim fra regjeringen.no (mine uthevinger): Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte (se side 2 av dette skjemaet). Fristen løper ved fjernsalg uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Det er ingen tilsvarende frist ved salg utenfor fast utsalgssted. Melding om bruk av angreretten må gis til selgeren innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Du kan bruke dette skjemaet som skal være utfylt av selgeren som spesifisert nedenfor. Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres. OPPGJØR OG RETURKOSTNADER VED BRUK AV ANGRERETTEN Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr), og selgeren skal ha tilbake varen. Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og "homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks. postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. ANDRE OPPLYSNINGER Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. forbrukerkjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, forbrukerkjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet på tlf. 815 58 200. Internettadresse: http://www.forbrukerportalen.no Endret 27. august 2007 av angry_norwegian Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Ok, takker for svar Skal sende de en mail snart og høre me de. Bedre og ha det skriftlig tenker jeg. Men de er sikkert ikke interisert i den viften jeg har kappet ledningene på? Er mulig å fikse det men .. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ok, takker for svar Skal sende de en mail snart og høre me de. Bedre og ha det skriftlig tenker jeg. Men de er sikkert ikke interisert i den viften jeg har kappet ledningene på? Er mulig å fikse det men .. 9368775[/snapback] Hvis du har klippet ledninger så vil angreretten etter min mening bortfalle. Eventuelt reklamasjon kan da være et alternativ, dersom det er noe fysisk feil med viften. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Loven gjelder ikke for:b) salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300 Angreretten gjelder ikke :a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side Den første quoten vet jeg ikke hvordan de stiller seg til... om det er 1 og 1 produkt man regner summen av eller ei. Uansett hvis du har skadet produktet ved å klippe av en ledning er ikke det i tilnærmet samme stand. --- Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og "homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks. postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. Du må lese hele loven... Endret 27. august 2007 av datating Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 du har klippa ledning og vil angre på kj0pet? lol. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Nei, på EN av de TRE viftene Så lurte bare på om det er vits og spørre om jeg får retunere den, men det var det ikke Men, velger og retunere de TO andre viftene som jeg IKKE har klippet ledningen av. Måtte bare gjøre meg forstått Endret 27. august 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå