cidd Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg klarer ikke koble meg opp mot det nærmeste accesspunktet som er channel 5. I stedet så kan jeg velge mellom 1 og 9 som er to chans som gir meg rundt 10% signalstyrke vs chan 5 som gir meg 90%. Jeg har et ralink cwp-854 modem. Med det så fulgte det med et program som viser de forskjellige kanalene på nettverket i tillegg til andre nettverk. Jeg kan trykke på, og koble meg til 1 og 9, men ikke 5. Har noen peiling på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Kryptering, kompatibel hastighet og støy (for aksesspunkt/router) er vel de mest opplagte feilkildene. Lenke til kommentar
cidd Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 En jeg bor med er på channel 5. Vet ikke ikke hva du mener med kompatibel hastighet, men nettverkskortet mitt og routeren har i hvert fall lik hastighet. Kryptering? Hva vil det si? Er han ejg bor med som har satt opp aksesspunktet, og hadde han lagt inn noe krypteringsgreier så hadde han vel visst det.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det er også mulig å låse nettverket til mac-adresse til nettverkskort på PC. Du må nesten få han til å sjekke innstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå