Gå til innhold

Kan man montere (mount) mapper i Vista?

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg ser at Vista, passende nok, har fått en "saved games"-mappe for hver bruker, som jeg regner med skal brukes til lagrede spill ("savegames", altså det man laster inn igjen når man skal fortsette spillet). Jeg har dog ennå ikke vært ute for spill som støtter dette systemet.

Jeg vil gjerne ha alt på én plass, så derfor spør jeg: Er det mulig å montere andre mapper inne i f. eks. "saved games"? Jeg tenker da på noe slikt som alle de andre tilsvarende mappene (Documents, Music, etc.), hvor man fint kan gjøre slik at disse peker til plasseringen du har valgt (som fint kan være på en annen disk). Et konkret eksempel: Jeg lager en mappe i saved games som heter Midtown Madness 2, og i denne monterer jeg "players"-mappen (savegame-mappen) til spillet (som egentlig befinner seg dypt nede i Program Files-mappen).

Dette er ganske praktisk med tanke på å ta backups av lagrede spill - jeg bare monterer mappen når jeg installerer spillet, og hver gang jeg vil ta backup av alle savegames i alle spill jeg har, tar jeg bare backup av saved games.

Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...