Gå til innhold

5.1 problem med z-5500

Anbefalte innlegg

Morn morn.

Skaffet meg nettopp Logitech z-5500, synes alt har funket bra, men opplever ett lite problem med 5.1 alternativet på dvd'er.

Problemet er ganske enkelt at dersom jeg velger 5.1, så hører jeg ikke stemmene til de på filmen. Lyden osv er ok, men stemmene forsvinner og blir så lave at de ikke høres på ett normalt lydnivå.

Jeg må da inn i programmet jeg bruker, å endre lyden til stereo. Da funker alt perfekt, og jeg har lyd alle steder + stemmer. Men jeg vet jo fortsatt ikke om dette stereo oppsettet er optimalt og gir meg 5.1 lyd, derfor vil jeg gjerne at 5.1 oppsettet skal funke. Selv om jeg har lyd ifra alle høyttalere og sub på stereo alternativet, lurer jeg på om noen andre z-5500 eiere har opplevd det samme ? Opplever btw det samme i vanlig media player, media player classic og VLC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sikker på at du har alle nødvendige codecer installert, dessuten så burde du bruke et DVD-program til å spilla av DVD-filmer med, mediaplayer er ikke helt egnet nemlig.

9368780[/snapback]

Les tråd #1. Han sier jo at han har prøvd MANGE media avspillere så det er ikke problemet. Det med codec vet jeg ikke... Men jeg har og har hatt samme problem.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det anlegget selv, og presis samme problem! Bare still inn på VLC. Sett det til Stereo.. DD endrer selv til 5.1 og du får ikke noe stor lydmessig forskjell fra "vanlig" 5.1. Eneste du kan prøve er å endre til Optisk kabel. Da mistet jeg problemet ;) Kostet med 120 kr på clas ohlson! Dessuten dobbles volumet og kvaliteten :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Bra det ser ut som du får det til. Jeg skulle til å foreslå at en eventuell "sound effect manager" kunne være årsak til problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...