Gå til innhold

Oppgradering, ~4500, Intel

Anbefalte innlegg

Hei, siden min Xp2500+, 1GB, GF6600GT begynner å dra litt på åra tenker jeg på en oppgradering. Oppsettet jeg har sett for meg er:

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3, PCI-Express,2xDVI, 540/1400Mhz, SilentFX

Dette blir litt over 4000 kr hos komplett

Det jeg kanskje lurer mest på er:

- om HK er ålreit(stabilt, yter godt nok)

- om skjermkortet vil yte "greit" (spillbare og ikke vonde å se på..) i spillene som kommer innen et par år...? Og om det trenger veldig god kjøling i kassa siden det er passivt?

I tillegg antar jeg at ny PSU må anskaffes for å drive dette. Har to disker i tillegg. For øyeblikket har jeg en chieftek psu som fulgte med kassa i si tid (5 år+ tror jeg) på 340W.

Vil en ny PSU på 400W holde for å drive det nye oppsettet? F.eks.NorthQ 4001AL, 400W Metallic Blå, 120mm Vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

Har dere eventuelt andre innspill? :-)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen ekspert, men ser du ikke har fått no svar enda så kan jo prøve å være litt til hjelp! :p

Tror du trenger en kraftigere psu. Skjermkortet krever en del. (Jeg kjøpte Fortron/Source Epsilon 700W nå nettopp, og bruker 8800 gts 640mb.) Vet om en kamerat som har kjøpt det skjermkortet du tenker på, og han kjøpte en 500w psu.

Hvilken skjerm skal du bruke, og hvilken oppløsning?

Lenke til kommentar

9370472[/snapback]

Hehe, har det så mye å si da? Skal kjøre det på en Dell 20", 1680x1050 i windows, og den høyeste oppløsninga jeg får i spill uten at det blir helt hakkete grøt. :-)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
400W vil holde fint, men husk å kjøpe en med kvalitet :)

9370491[/snapback]

Hehe. Da melder jo raskt spørsmålet seg om hva som er kvalitet.. Kan vel kanskje gå opp til 450W eller noe sånt da for å være sikker.

En Corsair Powersupply 450W, 120mm Vifte, 6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin burde vel i så måte være et trygt valg? Synes jeg har lest at Corsair lager ok saker iallfall..:)

Lenke til kommentar

9370472[/snapback]

Hehe, har det så mye å si da? Skal kjøre det på en Dell 20", 1680x1050 i windows, og den høyeste oppløsninga jeg får i spill uten at det blir helt hakkete grøt. :-)

Takk for svar!

9370701[/snapback]

Ja, altså mtp om skjermkortet kan kjøre alle de nyere spilla fullt ut med oppløsninga du vil bruke :)

Lenke til kommentar

hovedkortet er greit, men du får hovedkort med det nye p35 chipsettet til samme pris f.eks Gigabyte GA-P35-DS3.

Et x1950gt\pro kort vil koste ca det samme som et 8600gt og yter bedere i alle spill.

Ikke spar inn penger på psu, det er ikke bare total watt som teller men hvor mye den leverer på 12v linjene, vis du ser på north-q sidene ser man at 4001AL bare har 18A på 12v noe som er temmelig dårlig... kjøp en kvalitets psu f.eks corsair 450w eller seasonic s12 430w :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...