Gå til innhold

Pedofile blir busta på TV


Gjest medlem-105476

Anbefalte innlegg

Dette er clear-cut saker, der purken henter de kriminelle. Det hadde de IKKE gjort om det var i grenseland.

9368705[/snapback]

Mener jeg så noe på Youtube for en stund siden om at ingen av disse ble tiltalt. (rimelig sikker på det var samme sakene)

 

Isåfall kommer disse arrestasjonene i et merkelig lys.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg beskytter ikke kun kriminelle, jeg beskytter individets rett til rettsikkerhet og verdig behandling.

Syns at venstresiden i Norge gir fullstendig F i ofrenes sikkerhet og verdige behandling.

9395211[/snapback]

 

Det er vel ganske betegnede at når noe skaper furore så er det når noen pedofile skurker blir behandla dårlig.

 

Hvorfor kan ikke disse raddisene bruke energien sin på noen av de virkelige probleme?

 

Barnemishandling f.eks?

Lenke til kommentar

Her er videon jeg nevnte over her.

 

ZERO prosecutions in To Catch a Predator Dateline NBC show

 

 

Må jo være en grunn til at påtalemyndigheten bestemmer å ikke ta ut tiltale?..

 

Jeg har ikke mye til overs for disse typene, på den annen side har jeg veldig mye imot å fremprovosere forbrytelser også. Skal jeg legge en 1000-lapp på dasjbordet (med åpent vindu), og filme & anmelde tyveri av den første langfingra person? Er det ikke egentlig nok av virkelige saker der ute (av alle slag), uten at det skulle være behov å kunstig produsere enda fler. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg må si det er ganske sykt. Man får 16 mnd for å vise en video til en jente under 16, uten å møte henne engang. I Norge får man UNDER 16 mnd hvis man voldtar noen! Sykt...

Lenke til kommentar
Bruk heller bjørnesaks som du plasserer tusenlappen i!  :cool:

9395589[/snapback]

Jeg og kompise lekte oss ferdig med denslags når vi var 10-12 år. Vi la ut noe vi kalte "narrepakke" som vi bandt en sytråd i, og la oss deretter i skjul og ventet på første person som bøyde seg ned for å ta pakken, -da nappet vi pakken vekk. ;)

Lenke til kommentar
Her er videon jeg nevnte over her.

 

ZERO prosecutions in To Catch a Predator Dateline NBC show

 

9395441[/snapback]

 

Sitat fra denne, som i grunn sier alt:

It's a prosecutors worst nightmare, ..., the last thing you want is for news media or reality TV shows to be involved in the prosecution of a case or the investigation of a case.

Lenke til kommentar
Jeg synes denne tråden er symptomatisk for ett av de største problemene vi har i Norge idag: Altfor mange tar mere hensyn til lovbryterne enn hva de gjør for ofrene.

Hvor er offeret her? "Offeret" (jenta som møter disse mennene) jobber for de som lager programmet.

 

Men for all del, jeg er helt med på gapestokk jeg altså. Jeg gjentar forslaget om obligatorisk gapestokk på Rådhusplassen i Oslo for alle forbrytere. Merk at dette må gjøres før de får saken sin opp for en domstol, for vi ønsker tross alt effektivitet! Og med offentlig gapestokk blir det nok null kriminalitet. Ofrene er tross alt de viktigste her, og man kan ikke lage omelett uten å knuse noen egg!

Lenke til kommentar
Jeg synes denne tråden er symptomatisk for ett av de største problemene vi har i Norge idag: Altfor mange tar mere hensyn til lovbryterne enn hva de gjør for ofrene.

Hvor er offeret her? "Offeret" (jenta som møter disse mennene) jobber for de som lager programmet.

 

Men for all del, jeg er helt med på gapestokk jeg altså. Jeg gjentar forslaget om obligatorisk gapestokk på Rådhusplassen i Oslo for alle forbrytere. Merk at dette må gjøres før de får saken sin opp for en domstol, for vi ønsker tross alt effektivitet! Og med offentlig gapestokk blir det nok null kriminalitet. Ofrene er tross alt de viktigste her, og man kan ikke lage omelett uten å knuse noen egg!

9411270[/snapback]

Et slik samfunn ønsker du? Hva om noen urettmessig anklager/anmelder deg for eks. voldtekt? Det er snakk om en forsmådd person som ønsker hevn. Ville du da ha likt å bli hengt til spott og spe på Rådhusplassen i påvente av ytterligere etterforskning og eventuell rettsak? ;)

 

Btw: Dette "To Catch a Predator"-innslaget er det mest creepy spør du meg.

Lenke til kommentar
Pricks var ironisk.

9415873[/snapback]

Off topic: Og med det illustrerte man det sørgelige faktum at ironi fungerer heller dårlig på internett.

 

On topic: Link

 

Jeg stemmer for den velprøvde måten jeg: Først en uprovosert forbrytelse, så en sak for rettsvesenet, og til slutt en dom i tråd med et lovverk laget av politikere jeg har vært med å utnevne.

 

Man skal være bra moralistisk om man ikke innser at alle mennesker kan tråkke feil om de oppmuntres til det. Derfor er da også slikt forbudt. Om jeg lokker deg til å begå ran eller en svindel så kan jeg bli dømt for det. Hvorfor det skulle være noe anderledes i denne saken skjønner jeg ikke.

 

§ 140. Den, som offentlig opfordrer eller tilskynder til Iværksettelsen af en strafbar Handling eller forherliger en saadan eller tilbyder at udføre eller bistaa ved Udførelsen af en saadan, eller som medvirker til Opfordringen, Tilskyndelsen, Forherligelsen eller Tilbudet, straffes med Bøder eller med Hefte eller Fængsel indtil 8 Aar, dog i intet Tilfælde med høiere Frihedsstraf end to Tredjedele af den høieste for Handlingen selv anvendelige.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Pricks var ironisk.

9415873[/snapback]

Off topic: Og med det illustrerte man det sørgelige faktum at ironi fungerer heller dårlig på internett.

 

On topic: Link

 

Jeg stemmer for den velprøvde måten jeg: Først en uprovosert forbrytelse, så en sak for rettsvesenet, og til slutt en dom i tråd med et lovverk laget av politikere jeg har vært med å utnevne.

 

Man skal være bra moralistisk om man ikke innser at alle mennesker kan tråkke feil om de oppmuntres til det. Derfor er da også slikt forbudt. Om jeg lokker deg til å begå ran eller en svindel så kan jeg bli dømt for det. Hvorfor det skulle være noe anderledes i denne saken skjønner jeg ikke.

 

§ 140. Den, som offentlig opfordrer eller tilskynder til Iværksettelsen af en strafbar Handling eller forherliger en saadan eller tilbyder at udføre eller bistaa ved Udførelsen af en saadan, eller som medvirker til Opfordringen, Tilskyndelsen, Forherligelsen eller Tilbudet, straffes med Bøder eller med Hefte eller Fængsel indtil 8 Aar, dog i intet Tilfælde med høiere Frihedsstraf end to Tredjedele af den høieste for Handlingen selv anvendelige.

 

Geir :)

9415998[/snapback]

 

Blir det ikke litt rart å sitere norske lover, når det faktisk er forhold i USA som blir diskutert?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er prinsipielt. Da er det ikke rart å henvise til at et sivilisert land som Norge har lover mot den slags. Kanskje USA burde lære av oss akkurat på det punktet. Jeg mistenker ellers at de har en tilsvarende lov selv, men bare tolker den litt anderledes. Jeg kan ikke tenke meg at det er lov å oppfordre til en forbrytelse i USA heller.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Politiet kan bruke en del metoder i USA som ikke går i Norge. Det å sette opp "feller" er ganske vanlig, men det blir ikke det samme som å aktivt oppfordre eller å presse noen til å begå kriminelle handlinger.

 

Ellers er jeg uenig. Jeg tror heller Norge har noe å lære i fra USA når det gjelder rettsystem, og ikke minst straffeutmåling.

 

Og uten at vi skal hive oss inn i den debatten her, men jeg er heller ikke enig i at Norge er et mer "sivilisert" land enn USA.

Lenke til kommentar
Politiet kan bruke en del metoder i USA som ikke går i Norge. Det å sette opp "feller" er ganske vanlig, men det blir ikke det samme som å aktivt oppfordre eller å presse noen til å begå kriminelle handlinger.

Jo, jeg synes det er akkurat det samme, så lenge forbrytelsen ikke er planlagt fra gjerningsmannens side. Da er det åpenbart at vedkommende ikke ville begått forbrytelsen uten "fellen". At han/hun potensielt kunne begått en annen forbrytelse på et annet tispunkt om han ikke ble lokket i fellen forsvarer ikke å lokke et i utgangspunktet uskyldig menneske til å gjøre noe galt.

 

Mange om ikke de fleste forbrytelser (edit: av denne type, vinningsforbrytelser og andre med økonomisk vinning som motiv unntatt) begås i affekt eller fordi "anledningen bød seg". Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne annet enn at den beste behandingen av potensielle overgripere er å holde dem på den riktige siden av loven. Når de først er både straffet og stigmatisert gjennom offentliggjøring, hva har de lenger å tape?

 

Ellers er jeg uenig. Jeg tror heller Norge har noe å lære i fra USA når det gjelder rettsystem, og ikke minst straffeutmåling.

På noen områder ja, det går begge veier. Jeg har da også i en rekke diskusjoner her gitt uttrykk for at jeg ønsker en endring av det norske systemet, hvor gjengangere straffes hardere. Men jeg ser ikke at det er samfunnets oppgave å gjøre dem til gjengangere. Det får de med all respekt klare selv, og gjør de ikke det, så synes det for meg som om vi burde være glade for det...

 

Og uten at vi skal hive oss inn i den debatten her, men jeg er heller ikke enig i at Norge er et mer "sivilisert" land enn USA.

9416044[/snapback]

Jeg sa ikke "mer sivilisert", jeg sa "sivilisert". Håper du ikke synes Norge er et barbarisk land, sånn jevnt over.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Politiet kan bruke en del metoder i USA som ikke går i Norge. Det å sette opp "feller" er ganske vanlig, men det blir ikke det samme som å aktivt oppfordre eller å presse noen til å begå kriminelle handlinger.

 

Ellers er jeg uenig. Jeg tror heller Norge har noe å lære i fra USA når det gjelder rettsystem, og ikke minst straffeutmåling.

 

Og uten at vi skal hive oss inn i den debatten her, men jeg er heller ikke enig i at Norge er et mer "sivilisert" land enn USA.

9416044[/snapback]

 

For det første; det er ingen her som forsvarer pedofile. Vi forsvarer rettsvernet. Innocent until proven guilty. Det er jo faenmeg en grunn til at gapestokken ble avskaffet i de aller fleste siviliserte land for over hundre år siden.

 

Det fins folk i Norge også som har blitt uskyldig dømt for overgrep mot barn. Er du noenlunde tørr bak øra har du i det minste hørt om Bjugn-saken. De siste 20 årene av den mannens liv har ikke vært særlig koselige, det kan jeg love deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...