Gå til innhold

Pedofile blir busta på TV


Gjest medlem-105476

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det her er jo bare helt teit. Som andre har sagt før her så er

det null poeng å ha kameraer der og lage et TV-show ut av det.

9391835[/snapback]

 

Det er et poeng. Er bare du som ikke skjønner dem :thumbup:

9391989[/snapback]

Klart jeg skjønner at målet er å underholde og samtidig straffe pedofile

men det er jo totalt meningløst å gjøre TV ut av det?

Du kan ikke mene at det er noe vits for oss å se dette?

Lenke til kommentar

Jeg synes denne tråden er symptomatisk for ett av de største problemene vi har i Norge idag: Altfor mange tar mere hensyn til lovbryterne enn hva de gjør for ofrene.

 

Når noen hører at en jente er 13 og bare kjører på med griseprat og bilder av seg selv og så avtaler å møte dem for å ha sex så fortjener de absolutt all den straff de måtte få. Om de henges ut på TV og får livet ødelagt er det bare til pass.

 

Programmet kan avskrekke andre menn og få foreldre til å våkne så det er bare positivt at det sendes.

Lenke til kommentar
Det snakk om grunnleggende rettssikkerhet! Men for din del så er det vel greit om vi innfører kinesisk rettspraksis? Rullende domstoler med henrettingsrom? Så kan man arrestere, dømme og henrette forbryterne iløpet av en halvtime. Og gjerne sende det på TV.

9394740[/snapback]

Hadde jeg bare klart å snakke sånn som deg.

Det var akkurat det jeg prøvde å si.

 

Dette går utover lovbryteren på feil måte.

Når han/hun er ferdig med å sone dommen sin og evt forandret seg vil dette få

store konsekvenser for han/hun som person og folk vil kunne kjenne han/hun igjen.

 

Dette vil derfor prege hele livet deres.

Lenke til kommentar
Når noen hører at en jente er 13 og bare kjører på med griseprat og bilder av seg selv og så avtaler å møte dem for å ha sex så fortjener de absolutt all den straff de måtte få. Om de henges ut på TV og får livet ødelagt er det bare til pass.

9394662[/snapback]

Hva med familiene til disse mennene? Hvor morsomt tror du det hadde vært å gå på skolen dagen etter at faren/onkelen/broren din hadde vært på det programmet?
Lenke til kommentar
Hva med familiene til disse mennene? Hvor morsomt tror du det hadde vært å gå på skolen dagen etter at faren/onkelen/broren din hadde vært på det programmet?
Det har overgriperen selv 100% ansvaret for! Hva med familien til de andre småjentene disse folkene treffer? Tenker du i det hele tatt på dem i din iver etter å beskytte de kriminelle?
Lenke til kommentar
Det har overgriperen selv 100% ansvaret for! Hva med familien til de andre småjentene disse folkene treffer? Tenker du i det hele tatt på dem i din iver etter å beskytte de kriminelle?

9394821[/snapback]

Her unngår du jo helt å svare på problemstillingen min.

 

Resultatet - at mannen kom i fengsel og ikke hadde fått forgrepet seg på flere, hadde blitt det samme uansett om dette hadde blitt vist på TV eller ikke. Og når det blir vist på TV trekker man i tillegg med seg familien til overgrepsmannen, som er like uskyldige som et hvert offer (som du angivelig er så opptatt av å beskytte).

Lenke til kommentar

Jeg tror vi må skille mellom denne metoden å ta skurker på og selve tv konseptet. Ut i fra min ringe kunnskap så skulle det ikke forundre meg om disse forbryterene gir sitt samtykke til å delta i tv programmet.

 

Men det kunne jo kanskje vært litt interessant å finne ut av før vi beskriver dette konseptet som en offentlig gapestokk. Kanskje er det en frivillig gapestokk? Utrolig hva folk gjør for å havne på tv, og hva har de å tape når de allikevel vet at de ryker innenfor murene en stund?

Lenke til kommentar

Det virker som en stor andel folk er villige til å sette både rettssikkerhet og rett til privatliv over styr for å "ta" folk som begår visse kriminelle handlinger. Skremmende utvikling.

 

Må legge til at jeg selvfølgelig vil at disse kriminelle skal få sin straff - men i et fengsel og etter "boka" - ikke ved offentlig gapestokk.

Lenke til kommentar
Her unngår du jo helt å svare på problemstillingen min.

 

Resultatet - at mannen kom i fengsel og ikke hadde fått forgrepet seg på flere, hadde blitt det samme uansett om dette hadde blitt vist på TV eller ikke.

Det ser ut til at du ikke fikk med deg denne:
Programmet kan avskrekke andre menn og få foreldre til å våkne så det er bare positivt at det sendes.
Og når det blir vist på TV trekker man i tillegg med seg familien til overgrepsmannen, som er like uskyldige som et hvert offer (som du angivelig er så opptatt av å beskytte).
Det burde overgriperen selvsagt tenkt på.

 

Har du noengang sett deg i speilet og spurt deg selv hvorfor din ryggmargrefleks er å først beskytte de kriminelle?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Har du noengang sett deg i speilet og spurt deg selv hvorfor din ryggmargrefleks er å først beskytte de kriminelle?

9395001[/snapback]

 

Den var ikke til meg, men jeg svarer likevel.

Det er ingen her som vil "beskytte de kriminelle", jeg er derimot opptatt av å beskytte :

- Rettssikkerheten

- Rett til privatliv

 

Dette er svært viktige rettigheter for alle og enhver, og enten du liker det eller ikke, også for kriminielle. Det er faktisk noen av bærebjelkene i det samfunnet vi har i norge i dag. Jeg syns det er direkte tragisk at noen vil forkaste disse prinsippene pga. noe sånt som dette. Pedofile som forgriper seg skal få sin straff - av politi og rettsvesen. Ikke av media, ikke av folk som tar saken i egne hender.

Lenke til kommentar

Hahaha skjønner ikke at man kan tro på dette. Tenker meg godt at de som "deltar" i programmet har fått en stor sjekk for at fjeset deres skal vises. Og programmet oser jo bare av falskhet, trengs det virkelig 5-6 politimenn med pistoler for å ta en ubevæpnet mann?

 

Om dette var sant så ville nok NBC fått ræva si full av lawsuits.

Endret av vk2elev
Lenke til kommentar
Hahaha skjønner ikke at man kan tro på dette. Tenker meg godt at de som "deltar" i programmet har fått en stor sjekk for at fjeset deres skal vises. Og programmet oser jo bare av falskhet, trengs det virkelig 5-6 politimenn med pistoler for å ta en ubevæpnet mann?

9395103[/snapback]

 

Mener du at det hele er iscenesatt? Tror dessverre ikke det er tilfellet.

 

Jeg tror også at en del av dere glemmer at dette foregår i USA, og dere må gjerne kritisere det, men det foregår nok helt etter boka.

 

I USA pleier heller ikke forbrytere få like mye sympati og latterlig lave straffer som i Norge.

 

Det at det brukes litt makt, er nok også for å demonstrere alvoret i denne typen kriminalitet. I Norge er jeg redd seksualforbrytere slipper unna alt for lett. USA har rimelig strenge lover på dette området, og hvis du vil unngå å havne oppi dette, så kan du faktisk velge å holde deg på rett side av loven rett og slett.

Lenke til kommentar
Det ser ut til at du ikke fikk med deg denne:
Programmet kan avskrekke andre menn og få foreldre til å våkne så det er bare positivt at det sendes.

9395001[/snapback]

Denne effekten hadde det jo også hatt hvis identiteten til overgriperen hadde blitt beskyttet? Dessuten er det galt å skulle statuere "eksempler", ingen skal måtte få en ekstra streng straff for å avskrekke andre.

 

Og når det blir vist på TV trekker man i tillegg med seg familien til overgrepsmannen, som er like uskyldige som et hvert offer (som du angivelig er så opptatt av å beskytte).
Det burde overgriperen selvsagt tenkt på.

 

Har du noengang sett deg i speilet og spurt deg selv hvorfor din ryggmargrefleks er å først beskytte de kriminelle?

9395001[/snapback]

Akkurat som overgriperen selvsagt ikke burde ha kommet dit i det hele tatt. Det er tydelig at dette er mennesker som ikke har noen som helst slags form for impulskontroll, og de burde bli straffet deretter. Men det burde ikke familien deres.

 

Jeg beskytter ikke kun kriminelle, jeg beskytter individets rett til rettsikkerhet og verdig behandling.

Lenke til kommentar
Den var ikke til meg, men jeg svarer likevel.

Det er ingen her som vil "beskytte de kriminelle", jeg er derimot opptatt av å beskytte :

- Rettssikkerheten

Så lenge de ikke sender før vedkommende er dømt burde det være ivaretatt.
- Rett til privatliv
Alle kan ikke ha alle rettigheter i et samfunn. Når du er kriminell er det naturlig at du mister noen rettigheter. I dette tilfellet er programmet til stor nytte for resten av samfunnet og det må ha langt større vekt enn hensynet til den kriminelle.

 

Om man ikke tar med etternavnet til den kriminelle og blurrer ansiktet litt så burde alle være fornøyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...