Gå til innhold

Pedofile blir busta på TV


Gjest medlem-105476

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hva som verken er skremmende eller sykt med dette opplegget. Har egentlig allerede sagt det meste jeg har å si om dette. Er det noe som er sykt her så er det de pedofile, uavhengig av om det brukes en decoy som er 18.

 

Det er jo i prinsippet det samme som gjøres når man bruker undercover politi som handler fra en drugdealer, og dermed pågriper drugdealeren. Det er ikke sånn at drugdealeren går fri fordi han solgte til en politi og dermed ble lurt!

 

Jeg synes faktisk det er bra at man gjør noe proaktivt for å få bort disse pedofile, i stedet for å vente til de faktisk forgriper seg på noen for så å ta dem. Da er skaden allerede skjedd.

9371088[/snapback]

 

Jepp, helt klart. "Stakkars pedofile som blir filma" ?? Kødder dere eller? Nei, slike pedofile som ødelegger unge tenåringers liv fortjener ikke noe godt. Hvorfor i all verden vil noen beskytte de?? Norge er altfor snille med pedofile og overgripere. Kunne lært litt av USA slik at grove ulovlige handlinger ville blitt slått hardere ned på. Snakker ikke om dødsstraff, men hallo. For utlendinger er det jo reine feriekomplekset når de havner i fengsel. Setter det litt på spissen for å understreke poenget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo i prinsippet det samme som gjøres når man bruker undercover politi som handler fra en drugdealer, og dermed pågriper drugdealeren. Det er ikke sånn at drugdealeren går fri fordi han solgte til en politi og dermed ble lurt!

9371088[/snapback]

Da er det myndighetene ved politiet som står for etterforskning og pågripelse og bevismaterialet (bør) består av mer enn et tilfelle av entrapment. I dette tilfelle er det et privat selskap som lager underholdning av det i samarbeid med en privat interessegruppe. Det er ikke en rettsstat verdig. At politiet og myndighetene tilsynelatende har velsignet dette folketribunalet er ikke annet enn sykt og et sykdomstegn for den amerikanske rettsstaten!

Lenke til kommentar
Det er jo i prinsippet det samme som gjøres når man bruker undercover politi som handler fra en drugdealer, og dermed pågriper drugdealeren. Det er ikke sånn at drugdealeren går fri fordi han solgte til en politi og dermed ble lurt!

9371088[/snapback]

Da er det myndighetene ved politiet som står for etterforskning og pågripelse og bevismaterialet (bør) består av mer enn et tilfelle av entrapment. I dette tilfelle er det et privat selskap som lager underholdning av det i samarbeid med en privat interessegruppe. Det er ikke en rettsstat verdig. At politiet og myndighetene tilsynelatende har velsignet dette folketribunalet er ikke annet enn sykt og et sykdomstegn for den amerikanske rettsstaten!

9371392[/snapback]

 

Det er fortsatt politiet som står for etterforskning og pågripelse og videre avhør. Selv om det lages TV av det, så betyr ikke det at det er sykt. Hadde de ikke hatt det juridiske på plass for å gjøre dette så hadde de blitt saksøkt så det holder.

 

Jeg synes en proaktiv holdning som dette er et friskhetstegn. Jeg synes snarere at det å la forbrytere slippe unna alt for lett er et sykdomstegn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Syns dette er noe vi skulle gjort i Norge også, kanskje folk hadde reagert litt mere og fått litt fart på politiet i Norge som er en stor vits spør du meg.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Bare et lite spørsmål: Hvorfor reagerer ikke de pedofile unormalt når han mannen kommer? De må jo skjønne at det er noe muffens :ermm:

9371675[/snapback]

Reagerer rart? Noen begynner jo til og med å gråte. Noen var så mistenksomme at de ikke ble overrasket, og noen prøver å holde hodet kaldt uten at det hjelper :p

Lenke til kommentar
Pedofili er da ingen legning. Det er en syk fetish godt voksne personer, henholdsvis menn, har for småbarn. Greit at det er problematisk for dem, men det er ikke synd på dem.

 

Og å sammenlikne å kjøre for fort med bil med pedofili blir også litt drøyt. Når du kjører for fort med bil setter du i hovedsak deg selv for fare. Misbruker du et barn ødelegger du mest sannsynlig deler av barnets liv.

9371031[/snapback]

 

Pedofili er ingen fetish, som er noe som er frivillig. Pedofili er klassifisert som en psykisk lidelse. Jeg synes det er merkelig at folk er mer interessert i å ødelegge livet til folk med denne lidelsen enn å hjelpe dem.

Lenke til kommentar
Pedofili er ingen fetish, som er noe som er frivillig. Pedofili er klassifisert som en psykisk lidelse. Jeg synes det er merkelig at folk er mer interessert i å ødelegge livet til folk med denne lidelsen enn å hjelpe dem.

9375407[/snapback]

En fetish er ikke noe man velger selv... :nei:

Lenke til kommentar
Pedofili er da ingen legning. Det er en syk fetish godt voksne personer, henholdsvis menn, har for småbarn. Greit at det er problematisk for dem, men det er ikke synd på dem.

 

Og å sammenlikne å kjøre for fort med bil med pedofili blir også litt drøyt. Når du kjører for fort med bil setter du i hovedsak deg selv for fare. Misbruker du et barn ødelegger du mest sannsynlig deler av barnets liv.

9371031[/snapback]

 

Pedofili er ingen fetish, som er noe som er frivillig. Pedofili er klassifisert som en psykisk lidelse. Jeg synes det er merkelig at folk er mer interessert i å ødelegge livet til folk med denne lidelsen enn å hjelpe dem.

9375407[/snapback]

 

Vi må gjerne hjelpe pedofile med probleme de måtte ha, men jeg mener fortsatt at det å hindre overgrep og å beskytte barn er enda viktigere. Nå er det jo også sånn at det finnes hjelp for de pedofile som ønsker det, men enten må de melde seg frivillig, eller så må de tas når de bryter loven. Begge deler synes jeg er helt greit.

 

Jeg synes ikke det er greit at vi skal vente til ETTER at en pedofil har forgrepet seg, for så å pågripe og gi ham "hjelp".

 

Da er nemlig et barn allerede ødelagt for livet, og om dette TV programmet måtte ødelegge aldri så mye for fremtidige jobbmuligheter for pedofile, så synes jeg at barnas rettigheter og trygghet skal gå foran alt annet!

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar
Huff, så fælt. Jeg forsvarer ikke pedofili på noen måte, men jeg tror alikevel ingen vil være pedofile. Ja, man velger handlingen, men ikke 'legningen'.

 

Tenker mest på familien til de som bli busta. Må være helt forferdelig. =/

9376596[/snapback]

 

Ja, uansett hvilken legning man måtte ha, så er overgrep galt, og det finnes ingen unnskyldninger for det.

 

Det er nok kjipt for familien, men igjen, er bedre at denne familien opplever dette, enn at en annen familie opplever at en datter blir seksuelt misbrukt.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er slik at alle fjortenårige jenter som surfer etter mannebein på nett og drar på en håt date med en 20 åring ser på dette som ett overgrep. Selvsagt er det ulovlig og 20 åringen burde vite bedre, men og kalle han pedofil på tv blir litt vel drøyt synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er skremmende hvor mange det er her som synes dette er ok. Og enda mer skremmende er de som vil at man skal gjøre noe lignende i Norge.

 

Og eneste begrunnelsen dere har er at pedofile er noen svin, etc.

 

Loven er tross alt lik for alle. Slik "entrapment" (kommer ikke på et bra norsk ord) er og forblir en uting, uansett hvilken forbrytelse det er snakk om. Og om man får lov å gjøre det med pedofile, får man lov å gjøre det med alle (les likhet for loven).

 

La oss gjøre et tankeeksperiment: Kompisen din sier til deg at han skal selge en mp3 spiller som han har fått billig. Du trenger ny mp3 spiller, og kjøper den. 1 minutt senere tropper politi og crewet fra TV2 på døra og arresterer deg for heleri siden mp3 spilleren er stjålet. Samme kveld vises du fullstendig usladdet på tv2 nyhetene under overskriften "Heler tatt".

 

Det er nøyaktig samme situasjon. Men hadde dere (som syns at det som omtales i denne tråden er positivt) synes det var greit? Jeg tviler.

Lenke til kommentar

Nei det blir ikke det samme. En pedofil vil kanskje aldri "gi etter" for fantasiene/behovene sine, men har de gått så langt at de har tatt kontakt med barn og vil møte dem så har de vel allerede gitt etter. Så den kneika har vi liksom kommet over når det gjelder den gjengen, de har allerede gitt etter for behovene, og oppsøkte det de trodde var et barn.

 

Hadde det ikke vært den "13 år" gamle jenta i filmen de hadde funnet dahadde det kanskje vært ei anna jente som virkelig var 13 år, og alene hjemme den kvelden.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er skremmende hvor mange det er her som synes dette er ok. Og enda mer skremmende er de som vil at man skal gjøre noe lignende i Norge.

 

Og eneste begrunnelsen dere har er at pedofile er noen svin, etc.

 

Loven er tross alt lik for alle. Slik "entrapment" (kommer ikke på et bra norsk ord) er og forblir en uting, uansett hvilken forbrytelse det er snakk om. Og om man får lov å gjøre det med pedofile, får man lov å gjøre det med alle (les likhet for loven).

 

La oss gjøre et tankeeksperiment: Kompisen din sier til deg at han skal selge en mp3 spiller som han har fått billig. Du trenger ny mp3 spiller, og kjøper den. 1 minutt senere tropper politi og crewet fra TV2 på døra og arresterer deg for heleri siden mp3 spilleren er stjålet. Samme kveld vises du fullstendig usladdet på tv2 nyhetene under overskriften "Heler tatt".

 

Det er nøyaktig samme situasjon. Men hadde dere (som syns at det som omtales i denne tråden er positivt) synes det var greit? Jeg tviler.

9376754[/snapback]

 

Sammenligningen din er tåpelig. Helt fint for meg om man tar helere også på denne måten, men det er ikke nok å kjøpe en mp3 spiller, man må i så tilfelle være klar over at det er tyvegods man kjøper.

 

Poenget er jo at dette bare rammer personer med ufine hensikter. Jeg hadde aldri takket ja til å kjøpe tyvgods, og da ville jeg heller aldri hatt dette problemet.

 

Man kan ikke forvente at politiet har nok ressurser til å lure i buskene og ta alle skurker på fersken, og da synes jeg denne formen for proaktivt arbeid er helt ok.

 

Men dette er vel så vidt jeg vet ikke tillatt i Norge uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...