Gå til innhold

Pedofile blir busta på TV


Gjest medlem-105476

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Delte følelser ang. dette. Pedofile, som utøver sin legning, burde straffes hardt. Kastrering, anyone? Men, det er noen av disse som har familie, den familien trenger ikke å bli straffet unødvendig, bare fordi det er ett svart får der. Vis dette til purken, få de inn i fengsel, kutt av de ballene, la de bli en prison bitch, for all I care, men, hvorfor skal familien bli dritt ut slik? Jeg vet hvor flau jeg hadde blitt, om hele Norge satt å stirret på at onkelen min søkte opp en jente, kom med slibrige kommentarer, og prøvde å forgripe seg på henne. Jeg ville ikke bli flau, på hans vegne, han ville i så fall ha fortjent å bli kastrert, men på mine egne, og resten av familiens. Pedofili er ikke noe, som noen fortjeler å bli assosiert med.

 

Hørt om utrykket; "eplet faller ikke langt ifra stammen"? Det finnes de som mener at det er høyst aktuelt. Tenk på barna deres, om de har noen.

 

Argumenter som; "HAH! DE BURDE HA TENK PÅ BARNA SELV!11!!", er bare tull. Ja, de burde ha gjort det, men slektningene fortjeler fortsatt ikke denne ydmykelsen.

9368567[/snapback]

De pedofile som utøver sin legning, burde få hjelp.

Det er ikke deres skyld at de får den legningen, og derfor en ekstra byrde for de, da de må skjule det, og holde seg unna småjenter.

De ser nok på dette på en helt annen måte enn det vi gjør, for dem er det bare slik det skal være.

 

Men skal man da straffe disse uheldige folkene fordi de har en byrde de ikke greier å bære?

De trenger hjelp. ikke straff.

Lenke til kommentar
Og det er nok vanskelig å ta denne pedoen som bare sier "hei, møtes?" og ingen griseprat. Skal han tas også, på samme måte som de andre? Han har jo ikke gjort noen ulovlige ting.

Har du sett på filmene? Da har du nok sett at de også sender nakenbilder av seg selv, Griseprat er det også nok av ...

9368644[/snapback]

Som sagt før i tråden, så har jeg ikke sett alle, og uten lyd.

Men skal ikke se bortifra at det er noen som ikke gjør den slags også...

Lenke til kommentar
Delte følelser ang. dette. Pedofile, som utøver sin legning, burde straffes hardt. Kastrering, anyone? Men, det er noen av disse som har familie, den familien trenger ikke å bli straffet unødvendig, bare fordi det er ett svart får der. Vis dette til purken, få de inn i fengsel, kutt av de ballene, la de bli en prison bitch, for all I care, men, hvorfor skal familien bli dritt ut slik? Jeg vet hvor flau jeg hadde blitt, om hele Norge satt å stirret på at onkelen min søkte opp en jente, kom med slibrige kommentarer, og prøvde å forgripe seg på henne. Jeg ville ikke bli flau, på hans vegne, han ville i så fall ha fortjent å bli kastrert, men på mine egne, og resten av familiens. Pedofili er ikke noe, som noen fortjeler å bli assosiert med.

 

Hørt om utrykket; "eplet faller ikke langt ifra stammen"? Det finnes de som mener at det er høyst aktuelt. Tenk på barna deres, om de har noen.

 

Argumenter som; "HAH! DE BURDE HA TENK PÅ BARNA SELV!11!!", er bare tull. Ja, de burde ha gjort det, men slektningene fortjeler fortsatt ikke denne ydmykelsen.

9368567[/snapback]

De pedofile som utøver sin legning, burde få hjelp.

Det er ikke deres skyld at de får den legningen, og derfor en ekstra byrde for de, da de må skjule det, og holde seg unna småjenter.

De ser nok på dette på en helt annen måte enn det vi gjør, for dem er det bare slik det skal være.

 

Men skal man da straffe disse uheldige folkene fordi de har en byrde de ikke greier å bære?

De trenger hjelp. ikke straff.

9368651[/snapback]

 

Ja, det er synd på disse menneskene, men jeg mener at hensynet til ofrene må gå foran hensynet til forbryteren.

 

Man kan jo fint argumentere for at de fleste kriminelle mangler litt på det mentale i forhold til andre, men man kan jo ikke frita dem for straff av den grunn.

 

Jeg tror et slikt tv konsept kan fungere som en oppvekker og bevistgjører både for foreldre og folk med tvilsom legning som kanskje finner ut at det tryggeste er å holde seg i skinnet.

 

Om en person har en pedofil legning så er det mulig at han ikke kan styre dette og trenger hjelp, men han VET at å forgripe seg på en mindreårig er galt og burde jo klare å styre lystene. Klarer man ikke det er det kjemisk kastrering neste i mi bok!

Lenke til kommentar
De pedofile som utøver sin legning, burde få hjelp.

Det er ikke deres skyld at de får den legningen, og derfor en ekstra byrde for de, da de må skjule det, og holde seg unna småjenter.

De ser nok på dette på en helt annen måte enn det vi gjør, for dem er det bare slik det skal være.

 

Men skal man da straffe disse uheldige folkene fordi de har en byrde de ikke greier å bære?

De trenger hjelp. ikke straff.

9368651[/snapback]

 

Jeg snakker om pedofile, som er fult klar over sin legning, og utøver den. Om de runker til CP bilder, eller voldtar den lokale 9åringen, er meg revnende likegyldt, så lenge de gjør noe aktivt. Hva de fantaserer om, legger ikke jeg meg opp i. Folk skal kunne ha de legningene, fetishene de vil, så lenge de ikke er farlige ovenfor andre når de blir utøvd.

Lenke til kommentar
Og det er nok vanskelig å ta denne pedoen som bare sier "hei, møtes?" og ingen griseprat. Skal han tas også, på samme måte som de andre? Han har jo ikke gjort noen ulovlige ting.

Har du sett på filmene? Da har du nok sett at de også sender nakenbilder av seg selv, Griseprat er det også nok av ...

9368644[/snapback]

Som sagt før i tråden, så har jeg ikke sett alle, og uten lyd.

Men skal ikke se bortifra at det er noen som ikke gjør den slags også...

9368659[/snapback]

 

Tror nok at samtlige caser som vises på TV er krystallklare. Hadde det juridiske vært i en gråsone hadde det jo åpna for en del erstatningssøksmål, så de trør nok varsomt i forhold til hva som publiseres.

Lenke til kommentar
Som sagt før i tråden, så har jeg ikke sett alle, og uten lyd.

Men skal ikke se bortifra at det er noen som ikke gjør den slags også...

Anbefaler sterkt å se videoene før du uttaler deg. Dette er clear-cut saker, der purken henter de kriminelle. Det hadde de IKKE gjort om det var i grenseland.

 

Blir for dumt når jeg oppfatter at du sier at disse folka bare koseprater, når faktum er ganske annerledes.

Lenke til kommentar
Som sagt før i tråden, så har jeg ikke sett alle, og uten lyd.

Men skal ikke se bortifra at det er noen som ikke gjør den slags også...

Anbefaler sterkt å se videoene før du uttaler deg. Dette er clear-cut saker, der purken henter de kriminelle. Det hadde de IKKE gjort om det var i grenseland.

 

Blir for dumt når jeg oppfatter at du sier at disse folka bare koseprater, når faktum er ganske annerledes.

9368705[/snapback]

Så det er plutselig ikke lov til å uttale seg etter hva folk skriver i tråden?

 

Og når har jeg sagt at alle disse folkene på filmene bare koseprater?

Lenke til kommentar
Hvis de bare blir lokket, så har de jo faktisk ikke begått en kriminell handling (enda) når de blir "tatt". Folkene som går på dette og møter opp og går i fella har nok problemer de, men det er jo ikke mulig å si om de har misbrukt noen, eller om de kommer til å gjøre det, på dette grunnlaget. Kanskje de ville trukket seg unna og ikke gjennomført det? Det disse menneskene trenger er hjelp. Å få et kamera i fleisen som ødelegger hele livet ditt er ikke hjelp, det er en tragedie.

9367570[/snapback]

 

Så vidt jeg vet kan lokking være nok til å bli straffet om intensjonene er tydelige. På samme måte som du kan straffes for å planlegge kriminelle handlinger.

 

Jeg har ingen sympati for disse simple forbryterene. Det er tydelig hva intensjonene deres er, og hadde de ikke blitt busta i dette programmet så hadde de funnet noen andre å forgrepet seg på.

 

Men det er jo typisk norsk å alltid ta forbryteren i forsvar, med kommentarer som at dette ødelegger livet til forbryteren. Hva om han ikke hadde blitt busta? Er det bedre at han får ødelegge livet til en 13 åring?

9367981[/snapback]

Lokking kan også være ulovlig i seg selv (Entrapment).

Jeg tar da ikke forbryteren i forsvar, har han begått en kriminell handling, så skal han straffes for det, etter en grundig etterforskning av politiet.

Jeg er helt uenig i at slikt skal vises på TV, for det første er fallhøyden mye større om de skulle ta feil mann e.l, tenk hvilken belastning det må være å gå uskyldig inn i noe sånt. For det andre er det crap TV, det er ihvertfall totalt uinteressant for min del å se slike skjebner på TV, og jeg syns synd på de som måtte syns det er god underholdning.

Lenke til kommentar

@DarkSlayer: Utifra programmet så får vi ikke vite hvordan samtalen på nett har foregått. Bare korte utdrag og sveiping av kameraet over noen logger. For interesserte så legges loggene ut på nett av gruppen som står for "lokkingen", Perverted Justice, som forsåvidt får godt betalt av NBC.

 

Men, hva skal vi med en rettsstat når tv-selskaper og private grupper uten juridisk bakgrunn opptrer som utøvende og dømmende makt på prime time TV? Konseptet er sjukt og burde vært forbudt i enhver rettsstat. At dette er lovlig viser bare at USA råtner på rot. Rettsprinsipper forkastet daglig til fordel for hevn og underholdning. Jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar

Iscenesatte forbrytelser er vel absolutt ingen forbrytelse. Jenta er ikke mindreårig, mannen har ikke gjort noe galt, ergo ingen forbrytelse har hendt. Om dette faktisk er straffbart for noen andre enn tv selskapet og politifolka involvert, starter jeg alvorlig å lure på rettsikkerheten der borte..

 

Og jada, mange sier nok "syke folkene, skyt dem" eller noe i den duren. Tenk dere om. Er det en rettstat om man ikke følger lovverket for folk man ikke liker? Forfølgelsen av folk med seksuelle avvik har gått alt for langt. Jeg lurer på hvordan folk tenker av og til. Tror dere pedofile mennesker har lyst å søke hjelp for sine problemer når de ikke engang vet om de kan stole på psykologen? Er ikke mange årene siden homser ble lynsjet heller..

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg er for, men offentliggjøring av kriminelle har vært oppe før på disse sidene.

Flertallet ønsker å holde identiteten skjult av hensyn til gjerningspersonen, dessverre.

Så man må nok fortsette med lapper i postkassen og plakater på stolpene, som det gjøres idag..

Lenke til kommentar
Lokking kan også være ulovlig i seg selv (Entrapment).

Jeg tar da ikke forbryteren i forsvar, har han begått en kriminell handling, så skal han straffes for det, etter en grundig etterforskning av politiet.

Jeg er helt uenig i at slikt skal vises på TV, for det første er fallhøyden mye større om de skulle ta feil mann e.l, tenk hvilken belastning det må være å gå uskyldig inn i noe sånt. For det andre er det crap TV, det er ihvertfall totalt uinteressant for min del å se slike skjebner på TV, og jeg syns synd på de som måtte syns det er god underholdning.

9369443[/snapback]

Må ikke sendes på direkten. ;)

Kunne jo blitt sendt etter at mannen har blitt funnet skyldig. :)

 

Forfølgelsen av folk med seksuelle avvik har gått alt for langt. Jeg lurer på hvordan folk tenker av og til. Tror dere pedofile mennesker har lyst å søke hjelp for sine problemer når de ikke engang vet om de kan stole på psykologen? Er ikke mange årene siden homser ble lynsjet heller..

I motsetning til homser så er pedofile i en alvorlig kriminell handling, så de kan ikke unnskyldes ved et slik alvorlig lovbrud. Selv ikke ved å si at de ikke tørte å gå til psykologen. :whistle:

 

Å havne i fengel i norge for pedofili er ingenting, og du slipper unna uten de helt store konsekvensene. Å havne på TV derimot.... det er mer "rettferdig" straff.

I værste fall så går det altså å "sladde"/sensurere ansiktet til lovbryteren.

(da vil ingen skade være skjedd uansett)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Du sitter rimelig trygt som pedo i norge. Det er de som blir tatt, men det er et par år siden økokrim fant et større antall i norge ... sakene pågår enda, og mange er henlagt. Straffenivået er lavt.

 

Når samfunnet ikke beskytter så syns jeg det er helt greit å drive med slikt. Jo mer, jo bedre.

 

Hvem har størst verdi, barnet eller pedoen? Jeg mener at barn bør kunne chatte i fred. Hvis man skal fortsette slik vi gjør i norge så støtter vi i praksis pedoen, og lar de holde på - Det er ikke til barnets beste.

 

I en perfekt verden så burde ting vært annerledes .. men verden er ikke perfekt.

 

Og slik jeg ser det så ser metodene helt ok ut. I usa så er provokasjon lov, i norge så er det ikke lov. Og om noen syns metodene er over streken eller whatever, så har jeg sett værre når de slår ned på prostitusjon over there. Men en måte må man luke de ut på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Pedofili er da ingen legning. Det er en syk fetish godt voksne personer, henholdsvis menn, har for småbarn. Greit at det er problematisk for dem, men det er ikke synd på dem.

 

Og å sammenlikne å kjøre for fort med bil med pedofili blir også litt drøyt. Når du kjører for fort med bil setter du i hovedsak deg selv for fare. Misbruker du et barn ødelegger du mest sannsynlig deler av barnets liv.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva som verken er skremmende eller sykt med dette opplegget. Har egentlig allerede sagt det meste jeg har å si om dette. Er det noe som er sykt her så er det de pedofile, uavhengig av om det brukes en decoy som er 18.

 

Det er jo i prinsippet det samme som gjøres når man bruker undercover politi som handler fra en drugdealer, og dermed pågriper drugdealeren. Det er ikke sånn at drugdealeren går fri fordi han solgte til en politi og dermed ble lurt!

 

Jeg synes faktisk det er bra at man gjør noe proaktivt for å få bort disse pedofile, i stedet for å vente til de faktisk forgriper seg på noen for så å ta dem. Da er skaden allerede skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...