Gå til innhold

Pedofile blir busta på TV


Gjest medlem-105476

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merk at ikke en eneste av disse sakene har ført til domfellelse, som nevnt tidligere i tråden.

Det stemmer ikke. Litt googling viser at veldig mange faktisk har blitt dømt etter å ha vært på dette programmet. Det samme står nederst i VG-artikkelen som er linket et par innlegg lenger opp.

 

Dette progammet har vel allerede blitt diskutert opp og ned og i mente så jeg gidder ikke ta diskusjonen på nytt, men jeg vil bare si at jeg ser ikke helt poenget med å sladde. De folkene som er involvert har jo allerede vært klistret over media overalt i USA, så litt eksponering i Norge gjør ikke mye fra eller til. Hvis TV Norge velger å vise med sladd, blir det som et "avlat" til PFU for å vise et program som fortsatt er kritikkverdig på mange måter, sladd eller ikke.

 

For øvrig: Kritikk fra PFU

 

EDIT: Lagt til link.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Det hele konseptet dreier seg om er jo at det de pedofile kunne likegod truffet på en ekte 12-13 åring på nettet og avtalt ett lignende møte med h*n.. Man kan si det slik at for hver pedofil de arresterer pga dette showet, så er det mange barn/tenåringer som har blitt reddet fra ett overgrep.. Bra jobba sier jeg bare! Er du ute etter å ha seksuelt samvær med barn, så fortjenr du all den ydmykelsen og konsekvensene du kan få.. og som de får ved dette programmet..

Lenke til kommentar
Det hele konseptet dreier seg om er jo at det de pedofile kunne likegod truffet på en ekte 12-13 åring på nettet og avtalt ett lignende møte med h*n.. Man kan si det slik at for hver pedofil de arresterer pga dette showet, så er det mange barn/tenåringer som har blitt reddet fra ett overgrep.. Bra jobba sier jeg bare! Er du ute etter å ha seksuelt samvær med barn, så fortjenr du all den ydmykelsen og konsekvensene du kan få.. og som de får ved dette programmet..

Det eneste du kan bevise på det tidspunktet kamerateamet kommer og avslører mannen, er at han har oppsøkt en person under den seksuelle lavalderen. Du kan ikke vite hva baktanken til personen er på forhånd. Du kan heller ikke vite om personen virkelig hadde gjennomført det, eller om personen hadde fått kalde føtter før noe hadde skjedd. Selv om jeg er enig at det er mer enn suspekt at en voksen mann oppsøker barn, er det ikke mer enn dette; suspekt. Og suspekt oppførsel kan ikke lede til domsavsigelse i en rettsstat. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

 

Dessuten er jo overgrepsmenn også mennesker, og de har krav på at man viser dem den grunnleggende respekten det er ved å ikke henge dem ut på TV.

 

Forresten: Hva med familien til overgripsmannen? Fortjener de det stigmaet kringkasting medfører? Du kan vedde på at noen at disse mennene har barn, nevøer og nieser. Hvordan tror du det er å gå på skolen for dem når det er blitt vist på landsdekkende TV at faren/onkelen deres er pedofil?

Lenke til kommentar
Man kan si det slik at for hver pedofil de arresterer pga dette showet, så er det mange barn/tenåringer som har blitt reddet fra ett overgrep..

Ja, det er flotte greier. La oss oppfordre folk til lovbrudd, og så "avsløre" dem når vi har lurt dem med på det. Vi kan f.eks. lage en side der man kan laste ned alt mulig rart gratis, og så arresterer vi alle som besøker siden. Siden de besøkte siden hadde de jo tenkt til å laste ned ulovlig, og da kan vi bare buste dem og gi dem noen piskeslag.

 

Retssikkerhet er bare for homser og kjerringer!

Lenke til kommentar

Han snakker med jenta om hvordan han skal gi henne god sex. Og hun chatter villig med. Så spør hun om han vil komme hjem til henne.

 

Bør det være ulovlig? Den jenta på det bildet på førstesia trenger man vel faen meg ikke være pedo for å ta. Det er vel sikkert mange av disse "predatorene" som bare har problemer med å få seg noen jevnaldrende og.

 

Tviler sterkt på at dette har noen positiv effekt.

Lenke til kommentar

Alle de pedofile som møtte opp i dette predator-huset der ungjenta/gutten var, de var garantert ute etter noe mer enn bare prating.. Han ene møtte jo opp naken til og med!! nei, går ikke å forsvare om du tar det steget og faktisk drar hjem til ungen.. ÆSJ,FY og PFØY!

Lås dem inne, vekk fra gata og vekk fra ungene våres i samfunnet!!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Det er litt morsomt å se hvordan du konsekvent unngår å svare på andres kommentarer til dine utsagn. Istedenfor å imøtegå dem med logisk argumentasjon kommer du med intetsigende følelsesmessige utbrudd, som har lite eller ingen relevans for det som diskuteres.

 

Det virker nesten som om du er gått tom for argumenter, Melisma? :hmm:

Lenke til kommentar
Det eneste du kan bevise på det tidspunktet kamerateamet kommer og avslører mannen, er at han har oppsøkt en person under den seksuelle lavalderen. Du kan ikke vite hva baktanken til personen er på forhånd.

 

 

Det er rør og tullball, når de tropper opp med sexleketøy, glidemiddel og kondomer.. Da er det vel ikke så mer å lure på er det vel? Det er jo så åpenbart at det er til å bli kvalm av!

 

 

Du kan heller ikke vite om personen virkelig hadde gjennomført det, eller om personen hadde fått kalde føtter før noe hadde skjedd. Selv om jeg er enig at det er mer enn suspekt at en voksen mann oppsøker barn, er det ikke mer enn dette; suspekt. Og suspekt oppførsel kan ikke lede til domsavsigelse i en rettsstat. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

 

Disse mennene som ble tatt, hadde skrevet ganske så seksuelle intime sexakter som de helt klart og tydelig visste var til ett barn. De fleste beskrev i detalj om hva de ville gjøre mot dette barnet. Er en grunn til at disse mennene ble arrestert og dømt, det er fordi det er ulovlig å skrive/chatte slik med ett barn i disse statene de befant seg i. (vet ikke om det er lov noen andre steder i verden, tviler sterkt på det!) Så de begikk lovbrudd, og ihvertfall når de møter opp på døra med poser fullt av ting og tang..

 

Dessuten er jo overgrepsmenn også mennesker, og de har krav på at man viser dem den grunnleggende respekten det er ved å ikke henge dem ut på TV.

 

Forresten: Hva med familien til overgripsmannen? Fortjener de det stigmaet kringkasting medfører? Du kan vedde på at noen at disse mennene har barn, nevøer og nieser. Hvordan tror du det er å gå på skolen for dem når det er blitt vist på landsdekkende TV at faren/onkelen deres er pedofil?

 

Ja de er mennesker og jeg synes vel kanskje at de burdte sensurert ansiktene til disse mennene, også mtp familien. Jeg er veldig avhenger av at familier ikke skal få lide ekstra mye for det ett familiemedlem har gjort . Godt at man har dette programmet så man vet at det er noen der ute som faktisk passer på barna ute på internett.. Jeg smiler hånlig hver gang jeg ser disse horebukkene bli tatt.. HEVN! :grumpy:

 

 

Ja, det er flotte greier. La oss oppfordre folk til lovbrudd, og så "avsløre" dem når vi har lurt dem med på det. Vi kan f.eks. lage en side der man kan laste ned alt mulig rart gratis, og så arresterer vi alle som besøker siden. Siden de besøkte siden hadde de jo tenkt til å laste ned ulovlig, og da kan vi bare buste dem og gi dem noen piskeslag.

 

Retssikkerhet er bare for homser og kjerringer!

 

Vel, her er det snakk om barns liv og helse, jeg ser ikek noe galt i det å lokke disse idiotene inn i huset. Man vet godt at det kunne vært ett uskyldig barn som hadde lukket opp istedet.. Kan ikke sammenglignes med å laste ned da..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Saken er vel en litt annen etter mye chatting og at en mann som er dobbelt så gammel som jenta møter opp med kondomer...

Så du vil fortsatt straffe noen før lovbruddet er begått? Og ikke minst henge dem ut i all offentlighet?

 

Det nevnes flere ganger i programmet at det i de gjeldende statene i USA er det ulovlig å sjekke opp, prate om sex med og sende nakenbilder av seg selv til personer som oppgir å være under den seksuelle lavalderen. Det er dette de dømmes for, ikke det eventuelle overgrepet.

Lenke til kommentar
Det eneste du kan bevise på det tidspunktet kamerateamet kommer og avslører mannen, er at han har oppsøkt en person under den seksuelle lavalderen. Du kan ikke vite hva baktanken til personen er på forhånd.

 

 

Det er rør og tullball, når de tropper opp med sexleketøy, glidemiddel og kondomer.. Da er det vel ikke så mer å lure på er det vel? Det er jo så åpenbart at det er til å bli kvalm av!

 

 

Du kan heller ikke vite om personen virkelig hadde gjennomført det, eller om personen hadde fått kalde føtter før noe hadde skjedd. Selv om jeg er enig at det er mer enn suspekt at en voksen mann oppsøker barn, er det ikke mer enn dette; suspekt. Og suspekt oppførsel kan ikke lede til domsavsigelse i en rettsstat. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

 

Disse mennene som ble tatt, hadde skrevet ganske så seksuelle intime sexakter som de helt klart og tydelig visste var til ett barn. De fleste beskrev i detalj om hva de ville gjøre mot dette barnet. Er en grunn til at disse mennene ble arrestert og dømt, det er fordi det er ulovlig å skrive/chatte slik med ett barn i disse statene de befant seg i. (vet ikke om det er lov noen andre steder i verden, tviler sterkt på det!) Så de begikk lovbrudd, og ihvertfall når de møter opp på døra med poser fullt av ting og tang..

 

Dessuten er jo overgrepsmenn også mennesker, og de har krav på at man viser dem den grunnleggende respekten det er ved å ikke henge dem ut på TV.

 

Forresten: Hva med familien til overgripsmannen? Fortjener de det stigmaet kringkasting medfører? Du kan vedde på at noen at disse mennene har barn, nevøer og nieser. Hvordan tror du det er å gå på skolen for dem når det er blitt vist på landsdekkende TV at faren/onkelen deres er pedofil?

 

Ja de er mennesker og jeg synes vel kanskje at de burdte sensurert ansiktene til disse mennene, også mtp familien. Jeg er veldig avhenger av at familier ikke skal få lide ekstra mye for det ett familiemedlem har gjort . Godt at man har dette programmet så man vet at det er noen der ute som faktisk passer på barna ute på internett.. Jeg smiler hånlig hver gang jeg ser disse horebukkene bli tatt.. HEVN! :grumpy:

 

 

Ja, det er flotte greier. La oss oppfordre folk til lovbrudd, og så "avsløre" dem når vi har lurt dem med på det. Vi kan f.eks. lage en side der man kan laste ned alt mulig rart gratis, og så arresterer vi alle som besøker siden. Siden de besøkte siden hadde de jo tenkt til å laste ned ulovlig, og da kan vi bare buste dem og gi dem noen piskeslag.

 

Retssikkerhet er bare for homser og kjerringer!

 

Vel, her er det snakk om barns liv og helse, jeg ser ikek noe galt i det å lokke disse idiotene inn i huset. Man vet godt at det kunne vært ett uskyldig barn som hadde lukket opp istedet.. Kan ikke sammenglignes med å laste ned da..

 

 

Du er klar over at det er ytterst sjeldent at "offeret" er under 13. Man kan med andre ord ikke kalle disse predatorene for pedofile, da pedofile tenner på preburtale jenter/gutter. Jeg har sett på hver eneste episode som er sendt, og ingen av "ofrene" ser preburtale ut (Ja, jeg er fullstending klar over at de har ansatt 18+ folk som ser yngre ut, men alle har bryster, ergo ikke pedofile). Det å kalle de pedofile bare fordi de møter en som mindreårig blir helt feil, så vennligst slutt med det.

 

Selvfølgelig, når de har med sexleketøy og glidemiddel skal jeg være enig, men man vet ikke om de hadde fått kalde føtter, det blir ren spekulasjon. Kondom, ja, hva beviser det? Det de fleste sier på showet er jo faktisk sant, det er ganske standard for mange menn å ha kondom i lommeboken, det har jeg hatt siden videregående, maaaaaange gjør det, det beviser ikke noe. Og alt det de har med seg, ja, hvem ba dem om å ta med det, jo, "offeret". Ofte er det snakk om uskyldige ting, som kaker/sjokolade/mat (hamburger osv), til ikke fullt så uskyldige ting som alkohol.

 

Jeg prøver ikke å legge skylden over på "offeret", men det eneste som var galt av dem å ta med var alkohol, men de ville aldri ha tatt med det hvis ikke "offeret" hadde bedt om det.

 

2. Hele poenget er at de ikke skal sensureres. Og for at det skal fungere så hjelper det ikke bare å sladde ansikt, du må sladde navn også, og da blir jo litt av poenget borte.

 

3. Du hyler hele tiden ut om barns helse, men hva vet du om det egentlig? Du kan ikke sitte der og bastant påstå at de mindreårige som møter de litt eldre mannfolka, kommer til å bli misbrukt. Det er kun gjetting fra din side. Jeg er helt enig i at å møte mindreårige via nett, og ha sex med dem ikke er bra, og helt uakseptabelt i mine øyne, men å påstå at alle disse blir misbrukt og får psykiske problemer er helt latterlig.

 

Det finnes mindreårige som har møtt på eldre over nett, som har endt opp med problemer, men det kan like godt skje når man er 16,17,18,19,20,21, 22 and so on. Det finnes også mindreårige som treffes på nett, som ikke blir misbrukt (i ordet rette forstand). Det er faktisk ikke du som sitter inne med fasitten på når en person er klar for sex eller ikke, og kan ikke uttale deg om hva som misbruk eller ikke. Det er så irriterende med folk som tror at bare fordi "?" sier det så er det sånn. At når noen uttaler seg om at sex med mindreårige er misbruk, så henger saueflokken seg på det. I mine øyne så er det misbruk når det blir brukt vold og makt, evt dope ned.

 

Er begge parter med på det, ingen vold, ikke noe tvang, begge parter går hvert til sitt etterpå, ingen skade i det hele tatt. Jeg spør, hvor er misbruket? Jeg mener det burde bli slått ned på fordi det er ulovlig, ifølge norsk lov, men å sende det på fjernsyn er jeg imot.

Endret av Scrim
Lenke til kommentar

Nokså forkastelig, viser bare hvilket sykt land USA er når det gjelder rettssikkerhet. Ingen skal bli fristet til å gi etter for sine ulovlige lyster, for deretter å straffes for det. Jeg tviler desuten på at man klarer å ta særlig mange overgripere med dette, ettersom disse som regel har mer sofistikerte metoder enn tilfeldige jenter de møter på nettet. De fleste overgrep foregår innad i familien og/eller nære venner og blir aldri oppdaget. Det de oppnår med dette er å underholde massene ved å henge ut menn som ikke får seg dame og kanskje er litt tette i pappen -og å ødelegge livene deres. Det er et anerkjent rettsprinsipp at de er bedre at 9 skyldige går fri enn at en uskyldig blir straffet. Det skulle ikke være så vanskelig å skjønne hvorfor.

 

Er begge parter med på det, ingen vold, ikke noe tvang, begge parter går hvert til sitt etterpå, ingen skade i det hele tatt. Jeg spør, hvor er misbruket? Jeg mener det burde bli slått ned på fordi det er ulovlig, ifølge norsk lov, men å sende det på fjernsyn er jeg imot.

Du har mange gode poeng i innlegget ditt, men dette er jeg veldig uenig i. For enhver som har hatt litt omgang med barn er det opplagt at det ikke foreligger et delt ansvar. Barn er ikke fullt utviklede individer og skal ikke utsettes for muligheten til sex med voksne, da de ikke har noen forutsetning for å vite konsekvensen av det.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Det nevnes flere ganger i programmet at det i de gjeldende statene i USA er det ulovlig å sjekke opp, prate om sex med og sende nakenbilder av seg selv til personer som oppgir å være under den seksuelle lavalderen. Det er dette de dømmes for, ikke det eventuelle overgrepet.

Er det ikke dette programmet som ikke har ført til en eneste dom da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...