Snikpellik Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Zelda og de spillene der er bare latterlige, Zelda burda hatt Voice Acting....end of story! 9371783[/snapback] Selv, og sammen med garantert mange andre Zelda-fans, mener jeg at det ville ødelagt litt av Zelda-følelsen spillene har å by på. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Zelda og de spillene der er bare latterlige, Zelda burda hatt Voice Acting....end of story! 9371783[/snapback] Så da skulle vel Gordon Freeman og snakke, ikke sant? Råder deg til å se de tegnefilmene om Zelda som dessverre ble laget. Deriblant "Excuuuuuuuse me, Princess" noen ganger. Det står som et skrekkeksempel hva som kan bli utfallet. Må vel og si, ironisk nok til tross for et ikke eksisterende stemmeskuespill i noen Zelda spill ano nyere tider, er serien fremdeles en av de mest annerkjente serien i spillhistorien. Sier vel litt hvor lite betydning stemmeskuespill i den serien har med selve spillets stemning å gjøre. Lenke til kommentar
fluff Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Når det gjelder det med at alle snakker engelsk i RPGer: I Thief 3: Deadly Shadows hadde de faktisk laget en egen dialekt til en av gruppene man kunne møte på der. Meget bra gjort! Men noen som har noen meninger om stemmen til Altair? Lenke til kommentar
Skinnhesten Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Mgs serien og Thief serien. Garret sin stemme.... :wub: Endret 27. august 2007 av Skinnhesten Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Så da skulle vel Gordon Freeman og snakke, ikke sant? Råder deg til å se de tegnefilmene om Zelda som dessverre ble laget. Deriblant "Excuuuuuuuse me, Princess" noen ganger. Det står som et skrekkeksempel hva som kan bli utfallet. Det du snakker om er Zelda på CD-i (panasonic, tror jeg) utviklet i samarbeid med Nintendo. Disse tre spillene er hvisstnok så dårlige at fans anser dem utenfor den kanoniske (?) historien. på youtubepoops.com har de tullet rundt med disse tegnefilmsekvensene og mario-serien fra fox kids Alexander O. Smith som hadde ansvar for oversettelse og directing av FFXII, brukte f. eks. britiske og amerikanske stemmer for å representere reginale forskjeller. Resultatet ble nyyydelig! Judge Ghis har stemmen til Mark Wing-Davey fra Hitchhikers Guide-serien! Endret 28. august 2007 av S-r-ex Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 MGS serien har vel best voiceacting. David Hayter er helt sinnsykt rå som Snake(men han overdriver litt i MGS 3)...... The Darkness hadde jo ganske bra dialoger og acting så en god kandidat der også. Men tror faktisk at Heavenly Sword kan menge seg i toppklassen når det kommer ut. Utrolig mange timer brukt på stemmer og animasjoner. For de som mener Bioshock har bra så er jeg totalt uenig. Er så vidt jeg får med meg all historien pga. at den er fortalt gjennom "lydbøker"....Er ikke helt fan av det selv om man kan skru på tekst. Teksten er jo håpløst lagt opp også når den er for kjapp for stemmener osv. Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 mens Morrowind - Oblivion ligger svært langt nede på andre siden av listen. Kanskje en grunn til at Morrowind ligger langt nede... fordi det er tekst, og ikke stemmer i samtaler 9369916[/snapback] Siden dette er basert på min egen liste så er jeg selvfølgelig klar over at det også brukes tekst i spillet. Men, det brukes svært mye tale også, da spesielt på karakterer som er en del av de større oppdragene og med tanke på mengden mener jeg at det er legitimt å nevne spillet. Husker stemmen til Sheogorath i Shivering Isle fortsatt, og det er ikke i positiv forstand. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Oblivion kommer langt ned på min liste og ja. Synes plan tekst hadde vært bedre, i stede har de påklistret en voiceacting som ikke ligner grisen, synes jeg da. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Oblivion kommer langt ned på min liste og ja. Synes plan tekst hadde vært bedre, i stede har de påklistret en voiceacting som ikke ligner grisen, synes jeg da. 9376047[/snapback] Nå har Oblivion i min mening noe som er veldig bra (Patrick Stewart og Sean Bean) og så har du det som er mindre bra som er en kar som har stemmen til det meste andre i spillet som høres ut som en mislykket homofil skuespiller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Zelda og de spillene der er bare latterlige, Zelda burda hatt Voice Acting....end of story! 9371783[/snapback] Så da skulle vel Gordon Freeman og snakke, ikke sant? Råder deg til å se de tegnefilmene om Zelda som dessverre ble laget. Deriblant "Excuuuuuuuse me, Princess" noen ganger. Det står som et skrekkeksempel hva som kan bli utfallet. 9372306[/snapback] Barnslig argumentasjon dette. Ser ikke helt hva Gordon Freeman har med dette å gjøre, sist jeg spilte HL og oppfølgeren hadde begge spillene voice-acting og et ypperlig manus. Selv om Link skal være stum trenger ikke det stå i veien for voice-acting. Samme med CD-i spillene. At panasonic la seg på en så lav standard med både manuset og voice-actinga burde ikke stå i veien for at Nintendo kan klare noe skikkelig. At det kian være stemningsødeleggende kan være mulig, men personlig tror jeg ikke det da all erfaringen min sier at det motsatte vil skje. Endret 29. august 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Barnslig argumentasjon dette.Ser ikke helt hva Gordon Freeman har med dette å gjøre, sist jeg spilte HL og oppfølgeren hadde begge spillene voice-acting og et ypperlig manus. Selv om Link skal være stum trenger ikke det stå i veien for voice-acting. Samme med CD-i spillene. At panasonic la seg på en så lav standard med både manuset og voice-actinga burde ikke stå i veien for at Nintendo kan klare noe skikkelig. At det kian være stemningsødeleggende kan være mulig, men personlig tror jeg ikke det da all erfaringen min sier at det motsatte vil skje. 9386453[/snapback] Tør jeg spør hva som er så barnslig med det? Jeg mener bare at voice acting ikke er noe 100% nødvendig i et spill for å skape stemning. Twilight Princess er veldig stemningsfult, selv om der ikke er noe voice acting. Det virker som folk er alt for opphengt i hva som er nest generasjon og ikke, og glemmer andre verdier med et spill, og lar seg heller blindets av et par verdier i et spill. Voiceacting er et kraftig verktøy ja, men ikke noe som man må ha over alt på jorden for å gjøre et spill bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Du nevner gordon freeman helt ute av det blå. Hvorfor han skulle hindre voice-acting i zelda skjønner jeg ikke. Det jeg mente med barnslig var at å påstå at Zelda ikke kunne ha voice-acting fordi det var så dårlig i 1993 på cd-i. Tror du ikke Nintendo kan klare det bedre når de gjør det selv 2007? Voice-acting er som du sier ikke hva som gjør et spill bra,men jeg finner det lite stemningskapende uten. Ofte hopper jeg bare forbi tekstbiter da jeg ikke gidder å lese, Zelda inkludert. I Zelda sin spillgenre er det i dag standard med voice-acting, at Nintendo forstatt henger etter kaller jeg bare latskap. TP er på mange måter perfekt bortsett fra dette, og det må jeg si skuffer meg litt. Endret 29. august 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Du nevner gordon freeman helt ute av det blå. Hvorfor han skulle hindre voice-acting i zelda skjønner jeg ikke. Det jeg mente med barnslig var at å påstå at Zelda ikke kunne ha voice-acting fordi det var så dårlig i 1993 på cd-i. Tror du ikke Nintendo kan klare det bedre når de gjør det selv 2007? Voice-acting er som du sier ikke hva som gjør et spill bra,men jeg finner det lite stemningskapende uten. Ofte hopper jeg bare forbi tekstbiter da jeg ikke gidder å lese, Zelda inkludert. I Zelda sin spillgenre er det i dag standard med voice-acting, at Nintendo forstatt henger etter kaller jeg bare latskap. TP er på mange måter perfekt bortsett fra dette, og det må jeg si skuffer meg litt. 9387987[/snapback] Tror du må oppdatere deg litt, for det jeg sa angående den snakkende Link er ikke hentet fra noen CD-I spill men fra en serie om Zelda som gikk i statene, deriblant var der og en snakkende Zelda og mange andre fra Zelda universet. Jeg sier ikke at Zelda ikke skal ta den veien, for det blir de å gjøre, men jeg håper de ikke fucker det opp når de gjør det. Nintendo valgte mange "rare" løsninger kan man si Twilight Princess, deriblant textboks og MIDI musikk, men det man fikk i Twilight Princess vitner ikke om noe latskap fra Nintendo sin side, spillet er meget gjennomført, faktisk mer gjennomført enn mange andre spill fra fjordåret. Om du skal snakke om latskap kan du heller ta opp alle drittspillene som kom i 2006 i stede, for der har du masse latskap ute å går. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Voice-acting er som du sier ikke hva som gjør et spill bra,men jeg finner det lite stemningskapende uten. Ofte hopper jeg bare forbi tekstbiter da jeg ikke gidder å lese, Zelda inkludert. I Zelda sin spillgenre er det i dag standard med voice-acting, at Nintendo forstatt henger etter kaller jeg bare latskap. TP er på mange måter perfekt bortsett fra dette, og det må jeg si skuffer meg litt. 9387987[/snapback] Uthever to ting her. Du gidder ikke lese, og det er Nintendo som er lat. Dersom bare tekst er så lite stemningsfult så må det jo være fullstendig tamt å lese bøker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ja, siden alle andre er late, så kan jeg også være lat... Jeg sier ikke at TP er dårlig, spillet er meget gjennomført i nesten alle aspekter, men jeg kan ikke se annet enn at latskapen hindret Nintendo å ta i bruk voice-acting... Beklager feilen angående tegnefilemen, håper du forstod poenget likevel... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Uthever to ting her. Du gidder ikke lese, og det er Nintendo som er lat. 9388225[/snapback] Ser ikke helt relevansen her. At jeg ikke gidder å lese kan sikkert komme av latskap, men det unnksylder da ikke Nintendo for det samme..? Dersom bare tekst er så lite stemningsfult så må det jo være fullstendig tamt å lese bøker? 9388225[/snapback] I forhold til lyd og bilde er syntes jeg tekst kommer for kort i et spill. En god bok kan nok være svært stemningsfull, men gjennom hele min spillkariere tror jeg aldri jeg har møtt på en historie med den kvaliteten jeg forventer når jeg leser en bok. Historien i bøkene er som oftest mange ganger bedre og klarer fatkisk å skape en stemning. Endret 29. august 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ja, siden alle andre er late, så kan jeg også være lat... Jeg sier ikke at TP er dårlig, spillet er meget gjennomført i nesten alle aspekter, men jeg kan ikke se annet enn at latskapen hindret Nintendo å ta i bruk voice-acting... Beklager feilen angående tegnefilemen, håper du forstod poenget likevel... 9388240[/snapback] Tror heller det er snakk om språkproblemer enn latskap. Personelig vil jeg at skikkelig god stemmeskuespill i et Zelda spill, ikke noe Petter Solberg engelsk hvor Link trekker sverdet og sier "Dis has bin my bigest dream in the whole world", hvis du skjønner hva jeg mener. Mener Myamoto sa selv at det var språkproblemer som forhindret Zelda universet til å bli beriket med stemmer, men ta det med en klype salt. Forstå nok poenget ditt ja, så i ettertid at Gordon argumentet mitt ikke holdte mye fisken, derfor sa jeg ikke mye om det heller Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Haha, Stan the Caddy er Andrew Ryan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå