fluff Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Er det bare meg som synes stemmen til Altair (Hovedpersonen i Assassin's Creed) er helt fantastisk dårlig? De andre stemmene jeg har hørt virker greie nok, men Altair's er faktisk latterlig. En klisjéstemme. Noen meninger om dette? Mens vi er inne på det, hvilke andre spill mener dere har forferdelig voiceacting? Endret 26. august 2007 av fluff Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 I mine øyne er stemmeskuespillet i Mafia noe av det beste ever. Stemmene passer perfekt til personen, innlevningen er perfekt og alt stemmer som det skal. Jeg venter fremdeles på det spillet som skal klare å matchet dette. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har alder høyrd Altair snakke. Nokon som har ein video til dette? Lenke til kommentar
Liquidant Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Husker bare spillene med god voice acting jeg Fahrenheit, Drømmefall osv... Lenke til kommentar
Potetgullmann1 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg likte godt tiden med tekstbobler jeg ^^ da vi kunne gi dem stemmer selv med indre stemmer hehe. mafia utpeker seg spesielt bra, andre favoritter er Resistance fall of man. det er ikke så mye dialog der som i mafia etc, men stemmene som er gitt passer personene veldig godt. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg er både for og imot voiceacting i spill. Jeg vil f.eks ikke ha noe mer stemmer i Zelda eller Mario spillene enn det som allerede er. Mens andre spill, som Bioshock, Mafia og slike er det på sin plass. Det har kanskje litt med det at jeg har vokst opp med disse spillseriene, og jeg opplever de mer som en bok enn som noe filmatisk, slik flere spill nå for tiden prøver å være, og jeg liker å kunne selv forestille meg stemmene, slik man gjør når man leser bøker. Jeg syns absolutt ikke spill bør kritiseres for ikke å ha voice-acting, folk bør heller gå litt lengre å se på det som en interaktiv bok, istedenfor en interaktiv film. Det er lettere for nye franchiser å bruke voice-acting siden de ikke har veletablerte karakterer som tidligere aldri har sagt noe. De sitter ikke med det problemet at uansett hvem de velger til stemmen så blir noen misfornøyd for de har puttet feil stemme til karakteren. De kan selvfølgelig fremdeles velge dårlige voice actors, men de ødelegger ihvertfall ikke noens barndomsminner i prosessen. Så jeg håper Zelda, Metroid og Mario (som etterhvert er de eneste gjenstående seriene som ikke har gjort hoppet) forblir stemmeløse. Lenke til kommentar
DimebagBarrell Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 I mine øyne er stemmeskuespillet i Mafia noe av det beste ever. Stemmene passer perfekt til personen, innlevningen er perfekt og alt stemmer som det skal. Jeg venter fremdeles på det spillet som skal klare å matchet dette. 9366619[/snapback] GTA: Vice City og Max Payne 1 og 2! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 I mine øyne er stemmeskuespillet i Mafia noe av det beste ever. Stemmene passer perfekt til personen, innlevningen er perfekt og alt stemmer som det skal. Jeg venter fremdeles på det spillet som skal klare å matchet dette. 9366619[/snapback] GTA: Vice City og Max Payne 1 og 2! 9367320[/snapback] GTA Vice city synes jeg ikke har det aller beste voic actingen, til tider virker den litt flat og lite gjennomført. Noen småganger viser den litt potensialer. Max payne, joda, de har en meget godt voiceacting, men der fortelles historien gjennom tegneserie ruter, så det blir et helt annet forhold der. Holder fremdeles på Mafia som mal for godt stemmeskuespill. Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 The Darkness er høyt oppe på min liste over spill med svært bra voiceacting, mens Morrowind - Oblivion ligger svært langt nede på andre siden av listen. Sistnevnte lider nok ekstra mye av alt for få stemmer i forhold til karakterer. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Andrew Ryan or Diane MacClintock i Bioshock har tidenes beste voiceacting. IMO. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Gears of War har rimelig bra voice acting, og så må jeg jo si at jeg elsker stemmen til Codename 47(Hitman serien) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Dette er ikke det værste jeg har hørt, men den største skuffelsen: Monkey Island 3. Det først MI-spillet med gjennomgående voiceacting på alle karakterene. Jeg spilte de 2 første utallige ganger, så å høre Guybrush fremstilt som en amerikansk whiny college boy var SÅÅÅ nedtur. Etterhvert traff jeg på Murray the Skull, og da endret selvsagt alt seg, han er det mest geniale voiceactingen noensinne. Et annet spill jeg syns er rart å høre på er Jade Empire, der alle kineserne snakker skikkelig "bygde-amerikansk". Blir bare så feil. Fable var også ganske slitsomt med disse parodiene på landsbygd-engelsk alle gikk rundt og snakket hele tiden. Det er en greie med RPG's, hvorfor i huleste prøver amerikanere å høres ut som engelskmenn hele tiden? Hvorfor er bygde-engelsk normen i RPG? De bor jo ofte i en helt annen verden, hva er sjansen for at de snakker London-engelsk der, liksom? Endret 27. august 2007 av Bitex Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Gears of War har rimelig bra voice acting, og så må jeg jo si at jeg elsker stemmen til Codename 47(Hitman serien) 9368853[/snapback] Samme kar hadde stemmen på reklamer for diverse Jordan produkter for noen år siden. Han gjorde en god jobb, men det blir ikke det samme etter å ha hørt han som 47. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Må være MGS og SC serien! Ironside som gir stemmen stin Til Sam Fisher er fantastisk. Det samme gjelder stemmene i Max Payne 1 og 2! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 mens Morrowind - Oblivion ligger svært langt nede på andre siden av listen. Kanskje en grunn til at Morrowind ligger langt nede... fordi det er tekst, og ikke stemmer i samtaler Lenke til kommentar
TFuru Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Synes at Oblivion ikke hadde så ille voice-acting, i motsetning til Two Worlds. Det høres jo ut som de leser rett fra en tekst for første gang Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Vice City mye pga. Ray Liotta. God of War, Kratos har en av de kuleste spillstemmene jeg vet om. Metal Gear Solid-serien av nyere tid, omtrent alt stemmer der. Dårlig voiceacting husker jeg lite av. Kanskje Oblivion hvor fem mennesker har gitt stemmer til 500 spillkarakterer. Men det har vel mer med budsjett og den slags å gjøre. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Gears of War har fantastisk voice-acting. Blodharry, gjennomført, morsomt og bra. Er både for og i mot voice-acting jeg også, i spill som Zelda liker jeg mye bedre lydene og stønningen til Link fremfor at han - etter så mange år - plutselig begynne å snakke. Det er en del av stemningen i spillene. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kanskje en grunn til at Morrowind ligger langt nede... fordi det er tekst, og ikke stemmer i samtaler 9369916[/snapback] Jepp, men det har voice-acting i spillet. Ikke alt er uttalt, men mye. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 God of War har veldig bra voice acting. Oblivion blir nevnt, men mener da at det ikke er så ille. Det er utrolig mye dialog i det spillet og det blir fremført bra nok etter min standar. Zelda og de spillene der er bare latterlige, Zelda burda hatt Voice Acting....end of story! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå