Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Jeg er regelrett dødsny og får en 42" full-hd levert på døra i morgen tidlig. Så skal jeg kjøpe meg en kabel så jeg kan få brukt tv'n som monitor :] Jeg trenger ikke mere enn ca 4 meter kabel, men 5 er fint om det ikke går på bekostning av kvaliteten. Men jeg har et skjermkort jeg lurer på om blir for gammelt til dette? Ati Radeon 9800 pro. Dette har en DVI-I-utgang, er det bedre enn DVI? Takker for alt av svar. Hvilken kabel kan jeg kjøpe om jeg skal både spille og se film fra dataen? Om det er tungvindt å svare noobs, så setter jeg pris på det skal du vite ;] Endret 26. august 2007 av Slettet-uVTr2vDm Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 DVI-I er en "understandard" av DVI som betyr en tilkobling med både analogt og digitalt signal, slik at man kan bruke en DVI -> VGA overgang (noe som er praktisk på PC-skjermkort, og derfor også den vanligste tilkoblingen). Hvis TV-en din har en DVI inngang så kjøper du en vanlig dual link DVI-kabel, så er det i boks. Hvis TV-en ikke har DVI inngang, så bør du kjøpe et nytt skjermkort med kompositt-støtte (usikker på navnet på den tilkoblinga), som er tre plugger i fargene rød, grønn og blå (på nye TVer i hvert fall). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvilken kabel kan jeg kjøpe om jeg skal både spille og se film fra dataen?Om det er tungvindt å svare noobs, så setter jeg pris på det skal du vite ;] 9366281[/snapback] Som hovedregel er det HDMI/DVI eller VGA som gjelder, men det er varierende PC-støtte på de forskjellige TV-ene. Hvilken TV er det snakk om? maedox: Det du tenker på er komponent, ikke kompositt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Mirai 42" Denne snakker jeg om. Trur ikke den har noe dvi-greier på seg. Så da må jeg ha en DVI -> HDMI? Kan du se ut i fra tv'en hva jeg bør ha? Og eventuelt en link til en på ca 4-5 meter? Den bør ikke ødelegge kvaliteten Takker for svar. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Komponent ja. Var bare fire bokstaver feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå