Gå til innhold

Når og hvor har politiet fartskontroll?

Plecto

Anbefalte innlegg

8 av 10 kjører sånn som meg

9395362[/snapback]

Uheldigvis, ja. Derfor er det en enda større glede å ligge foran slike folk, de legger seg tett i et håp om at jeg skal gasse opp :p

Neida, men en del folk kan faktisk følge fartsgrensen/3sek regelen, og det er deilig å kjøre foran dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, trådstarter... Hvis du ikke forstår hvorfor Politiet har radarkontroller, bilbeltekontroller, promillekontroller o.l., anbefaler jeg deg å ta en tur ned på nærmeste kammer og levere fra deg førerkortet.

Makan til oppførsel

9396842[/snapback]

Makan til vissvass vil jeg si. Trådstarter nevner da hverken bilbeltekontroller eller promillekontroller, så la oss heller holde oss til temaet, fartskontroller.

Lenke til kommentar
Altså, trådstarter... Hvis du ikke forstår hvorfor Politiet har radarkontroller, bilbeltekontroller, promillekontroller o.l., anbefaler jeg deg å ta en tur ned på nærmeste kammer og levere fra deg førerkortet.

Makan til oppførsel

9396842[/snapback]

Makan til vissvass vil jeg si. Trådstarter nevner da hverken bilbeltekontroller eller promillekontroller, så la oss heller holde oss til temaet, fartskontroller.

9397071[/snapback]

Vissvass? Med så mange idioter langs veiene og så mange ulykker som følge av dette, synes jeg det er skammelig å ha en slik holdning. Klart , det er moro å kjøre fort, for all del, men ikke på bekostning av andre.

Og Politiet har en helt klart allmennpreventiv virkning, noe jeg synes er topp.

Ja til midtdelere på norske veier!

Lenke til kommentar
Vissvass? Med så mange idioter langs veiene og så mange ulykker som følge av dette, synes jeg det er skammelig å ha en slik holdning. Klart , det er moro å kjøre fort, for all del, men ikke på bekostning av andre.

Ja, vissvass. Du må gjerne synes hva du vil, men det er altså ingen som har nevnt promillekjøring eller lignende i denne tråden. La oss derfor forsøke å holde diskusjonen på et noenlunde edruelig nivå (no pun intended).

Lenke til kommentar
8 av 10 kjører sånn som meg

9395362[/snapback]

"Alle de andre gjør det, så hvorfor kan ikke jeg?". Resulterer selvsagt i at andre ser at også èn til gjør det, og dermed bruker det som et argument for også å kjøre for fort.

Lenke til kommentar

Ja, vissvass. Du må gjerne synes hva du vil, men det er altså ingen som har nevnt promillekjøring eller lignende i denne tråden. La oss derfor forsøke å holde diskusjonen på et noenlunde edruelig nivå (no pun intended).

9397819[/snapback]

Så du synes det er greit at folk kjører som rasshøl og som svin bare fordi de ikke liker måten politiet utfører kontroll på? "Jamen jamen, jeg kjørte bare 155 i 90-sonen, det var fint vær, varmt og bare meg på veien!! Jævla purkesvin som tar fra meg lappen!"

Anarki hadde vært fint?

Lenke til kommentar
Så du synes det er greit at folk kjører som rasshøl og som svin bare fordi de ikke liker måten politiet utfører kontroll på? "Jamen jamen, jeg kjørte bare 155 i 90-sonen, det var fint vær, varmt og bare meg på veien!! Jævla purkesvin som tar fra meg lappen!"

Anarki hadde vært fint?

9397839[/snapback]

Nei, men jeg synes du bør roe deg betraktelig ned. Det er da ingen som har snakket om å kjøre som "rasshøl eller svin" heller. Derimot har man snakket om å kjøre raskere enn tillatt fartsgrense, noe som på ingen måte automatisk medfører grisekjøring, slik du synes å mene. Det kan for eksempel bety 100 km/t i 90-sonen, eller 88 km/t i 80-sonen for den saks skyld. Jeg foreslår at du tar deg en liten pause fra tråden, tar en kopp te og slapper av før du går fullstendig fra konseptene her.

Lenke til kommentar

Problemet er nok at om man tenker "jaja.. fartsgrensen er ikke så farlig, 90 i 80-sonen bryr ingen seg om", så er det ikke lengre før man kjører i 90 konstant, og da selvsagt ikke vil se ned i speedometeret for å unngå å havne i 100.

Jeg er fullstendig enig i at enkelte fartsgrenser er ganske på jordet etter min mening, men det betyr ikke at jeg bruker å kjøre i farten jeg selv mener er korrekt, dersom den er over høyest tillatte fartsgrense.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tok med at "8 av 10 kjører for fort" var fordi i mine øyne (Hvis da politiet kan stelle seg opp slik at de er vanskelige å se før uhellet er der) vil politiet plukke ut og gi bot til 80% av norske bilister, uten at hastighetene endres noe slik som fartsbokser gjør, noe jeg ikke syns gir noen fordeler i det hele tatt. Men jeg har fått svar på det jeg lurte på, hadde det ikke vært slike fartskontroller hadde vel den generelle trafikken vært værre

Lenke til kommentar

Jeg tviler veldig på at 80% av norske bilister kjører over fartsgrensen normalt sett. Det er her forskjell på å kanskje ligge i 85-90, i 80-grense, 150 meter fordi man glemmer å se ned i speedometeret iblandt, og det å ligge konstant i 90 fordi man ikke liker fartsgrensene. De færreste av de som prøver å følge fartsgrensene blir stoppet pga. det faktum at det skal så mye til for at det er akkurat der de havner litt over de blir stoppet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...