Gå til innhold

Problemer med Lyse router lan/tv signaler

Anbefalte innlegg

Husværten har lyse "fiber1" og har uttak i veggen nede i kjelleren der jeg leier.

Jeg har i lang tid brukt en switch slik at jeg kan se tv og bruke internet samtidig.

Nå har jeg kjøpt meg en DIR-655 router fordi jeg ville sette opp trådløst nett slik at jeg kunne fjerne ledningen som ligger å slenger på gulvet.

Men nå virker ikke tv`en lenger når jeg kobler den til en av de fire tilgjenglige portene på routeren. Internet er ingen problem.

Har lest en plass at dette kan ha noe med datastrømmen til de digitale tv signalene som bombarderer routeren noe den ikke helt takler. Men at en skal kunne løse dette på et vis med å konfigurere routeren slik at man kan både kan ha den koblet til tv dekoderen og internet samtidig.

Små og store tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Grunnen til at ikke tven fungerer er pga TV signalet tåler ikke å bli blandet med Internett signalet(blir 2 DHCP servere på samme nett og kluss med dette eller noe i den duren).

Tv må du derfor kjøre kablet uten en router tilkoblet da den vil klusse til signalet.(eventuelt kjøre router uten DHCP)

Internett er det valgfritt om du vil ha router eller ikke.

Da Fiber 1 kunder har en router i gaten som slenger ut opp mer en en iper per hustand, så for flere pcer går fint med din D-link som både en ny router eller bare videresending av traffikken.

og la7dfa-com

Drit i å post sånne linker som ikke svarer på spørsmålet over alt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...