gotdotnet Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hei Jeg tenker på å bygge meg en ny pc. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva slags kabinet jeg skal ha, derfor tenkte jeg å poste her.... Ønsker å bygge en pc som jeg spille dataspill (battlefield) på etc + programmering i f.eks .net, java etc.... av hardware så vil maskina blant annet ha DVD -brenner og RAID Om et par år vil denne maskina være for treg til å spille på, da vil jeg bruke den som server. Jeg har flere maskiner i lieiligheten min, så ønsker derfor kabinet som er støydempet Her er kriteriene jeg ser etter i et kabinett - Fulltower - Støydempet - At det er mulig å montere vannkjøling på det - God kjøling - (et stort pluss hvis kabinet har hovedkortet festet på en uttrekkbar tray) Jeg har lest omtalen om Termaltake Mozart TX, der står det at den kan bråke en del... + jeg ønsker å ha kabinettet under pulten min, som er bare 73 cm høg. Termaltake Mozart TX er 72 cm høg... er føttene på kabinettet tatt med i de 72cm eller er høyden 72 cm + føttene... Lian Li PCV2100BPLUSII frister... men det mangler reset knapp.. Jeg foretrekker kabinet med reset knapp (please, overbevis meg om at jeg ikke trenger reset knapp) da winXP kan jo krasje og da er det jo kjekt å trykke på reset knappen Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Yeung Yang cube er knall bra. Liten, med enorm stor plass, god plassløsning, og passer perfekt til server om noen år. Kjøpe et par stacker moduler, så har du plass til 15 disker uten problemer :-) Og så er det fantastisk size på den! http://www.microplex.no/product.aspx?pid=YY0221BB&mcat=c427 Pluss at snekkeren her på forumet har modifisert den. Tips og annet finner du også her i forumet. Anbefales! Endret 26. august 2007 av bono_head Lenke til kommentar
gotdotnet Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Noen flere forslag? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC6277b&mcat=c134 Lenke til kommentar
lupah Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Vet ikke om dette oppfølger alle kravene, men må si jeg er meget fornøyd! Det er stort og solid, ikke noe plastikk-tull. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Noen flere forslag? 9370901[/snapback] Kommer med det innlegget for å hjelpe deg, og så får jeg bare en sur "Noen flere forslag?" i trynet... Lenke til kommentar
gotdotnet Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 å unnskyld, det var ikke meningen. Jeg takker for ditt forslag som jeg synes er meget bra . Det eneste minuset med det kabinettet slik jeg ser det er at kunne tenkt meg at det var litt høyere... kanskje høyden på kabinettet er ok, jeg må bare tenke litt på dette Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Høyere? Akkurat nå sitter jeg med et chieftec "hightower", og jeg vet NØYAKTIG hvilket kabinett jeg foretrekker. Det store svære, eller det lille snerte som er på fire hjul, og har enorm plass :-) Lenke til kommentar
kvase Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1577870 Lenke til kommentar
BOF Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (please, overbevis meg om at jeg ikke trenger reset knapp) da winXP kan jo krasje og da er det jo kjekt å trykke på reset knappen 9366101[/snapback] ..eller du kan holde inne powerknappen i 4 sekunder... --> Du trenger altså ikke reset knapp!! BOF Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 ..eller du kan holde inne powerknappen i 4 sekunder... --> Du trenger altså ikke reset knapp!! BOF 9390807[/snapback] Eller, du kan skru av veggen på kabinettet, og slippe inn din langhårete katt, hvis du har noen. Reset for life sier jeg bare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå