bögfisk Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 La Vita è bella anbefales på det sterkeste. På min topp 10 liste over beste film Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Schindler's List ja! Der untergang, handler ikke så mye om jøder men om Hitler Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 En god film er "Enemy at the gates", men den berører nok ikke jødespørsmålet. 9373568[/snapback] Den er å anbefale, men handler ikke så mye om jødene under WW2 som du sier. En av mine favoritter innen krigsfilmer Lenke til kommentar
Kjøleskapmannen Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 - Das Boot - A Bridge Too Far - The Thin Red Line - Kelly's Heroes Der er noen som ikke er nevnt enda Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Du har jo alltids Flukten fra Sobibor da. Den er bassert på en sann i historie om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Mads J. Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Band of Brothers er absolutt noe som må sees, noe av det beste jeg har sett fra en handling lagt til andre verdenskrig, det er en miniserie i 10 deler. Tar for seg flere aspekter av krigen, også en episode eller 2 om jøder. Link Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Kan dere ikke sjekke hva trådstarter spør etter før dere poster? Vær så snill? hei er det noen som kan ambefale en 2 verdenskrig fillm?det skal ikke handle så veldig mye om krig og sånn men film om jødene og sånn. har om det på skolen 9365983[/snapback] edit: først og fremst rettet mot redsniper og KVTL Endret 17. september 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Flykten fra sobibor, det handler om noen som flykter fra en konsentrasjonsleir. Veldig god film. Lenke til kommentar
gtamann Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 takker for svar nå har jeg fått mange videoer jeg kan se nå hvis noen har flere filmer å ambefale så er det bare å si ifra Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg har en film å anbefale: Nuit et brouillard (Natt og tåke) (Alain Resnais, 1955) Et veldig stillferdig og poetisk inntrykk av Holocaust. Rolig fortellerstemme og klipperytme med upbeat musikk blir akkompagnert av de mest grusomme bildene du kan tenke deg, både fotografier og film. Nuit et brouillard på Wikipedia Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 edit: først og fremst rettet mot redsniper og KVTL 9511168[/snapback] OT: Les hva jeg skriver før du skriver. Jeg skrev da klart at den ikke berørte jødespørsmålet mitt i innlegget mitt. Filmen berører derimot blant annet forholdene som sovjeterene (og soldatene) hadde. Grunnen til at jeg postet den var fordi han skrev jødene og sånn. / OT Her er en film fra konsentrasjonsleirene laget av de allierte: http://www.archive.org/details/nazi_concentration_camps Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Her er en film fra konsentrasjonsleirene laget av de allierte: http://www.archive.org/details/nazi_concentration_camps 9522749[/snapback] Noe så jævlig. Så hele greia nå. Helt ufattelig. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 9522749[/snapback] Beklager... Jeg tror jeg hadde en dårlig dag eller noe. Hadde jeg vært jente så hadde jeg skyldt på PMS Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Sorry for OT Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Anbefaler russiske Idi i smotri ( aka. Gå og se). Omtale finner du her. I min bok topper denne det aller meste som noensinne er laget av krigsfilm.Platekompaniet har den forresten for tiden i en meget pen dobbeldiskutgave til kr 79. 9405395[/snapback] Så nettopp denne filmen, som "alle" priser så høyt - og ble temmelig skuffet Ser hva som er bra med den, men den var forferdelig langtekkelig og dvelende gjennom store deler. Det som ble formidled kunne man trimmet ned til omtrent en halvtime etter min oppfatning. Ved sluttsekvensen satt jeg bare og drog meg i håret - og ventet på når pokker den skulle bli ferdig.. Ikke en film jeg ville anbefalt spesielt hvertfall. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Dvelende som f.eks Sergio Leone's spaghettifilmer? For personlig liker jeg veldig godt filmer som tar seg god tid (nevnte Leone-filmer, 2001), tror du jeg ville ha noe utbytte av den? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Dvelende som f.eks Sergio Leone's spaghettifilmer? For personlig liker jeg veldig godt filmer som tar seg god tid (nevnte Leone-filmer, 2001), tror du jeg ville ha noe utbytte av den? 9557029[/snapback] Eneste Leone-filmen jeg bryr meg om er "For a Few Dollar More". Etterfølgeren er ok, mens de neste var kjedelige Lenke til kommentar
athorb Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Basert på det jeg skrev ovenfor, tror du jeg ville ha noe utbytte av den? 9557029[/snapback] Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Basert på det jeg skrev ovenfor, tror du jeg ville ha noe utbytte av den? 9557029[/snapback] 9557411[/snapback] Erikke sikker hva du vil fram til nå Lenke til kommentar
athorb Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Bare tenkte på om den var dvelende på samme måte som disse filmene. Basert på hva jeg har hørt om den, så har jeg fått litt inntrykk av det. Du trenger ikke svare, jeg bare lurte på om det kanskje var lik stemning i Idi I Smotri som i de overnevnte Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Bare tenkte på om den var dvelende på samme måte som disse filmene. Basert på hva jeg har hørt om den, så har jeg fått litt inntrykk av det. Du trenger ikke svare, jeg bare lurte på om det kanskje var lik stemning i Idi I Smotri som i de overnevnte 9557882[/snapback] Ok.. nei, vil ikke si de kan sammenlignes akkurat. Den har kanskje noe til felles med "Empire of the sun" på en måte. Sånn som feks at noen griner, så må man se og høre på dette leeenge. Akkurat sånt har jeg ikke sans for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå