Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fotoboks-ble jeg tatt?- Hvor mye kan det koste?

-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg var tidligere med på tullekjøring, tok helt av skiltene fremme og skulle prøve å bli fotografert av en boks..

Blitsen var såpass kraftig at du ville så absolutt ha merket den rødaktige fargen av blitsen.

9394162[/snapback]

Selv med lav og kraftig sol bak seg?

Lenke til kommentar
Jeg var tidligere med på tullekjøring, tok helt av skiltene fremme og skulle prøve å bli fotografert av en boks..

Blitsen var såpass kraftig at du ville så absolutt ha merket den rødaktige fargen av blitsen.

9394162[/snapback]

9394181[/snapback]

Det kan jeg garantere deg! :) Det var nokså sollyst da jeg var med på den turen.

Den rødaktige fargen kan ikke blandest om med solen.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

9394162[/snapback]

9394181[/snapback]

Det kan jeg garantere deg! :) Det var nokså sollyst da jeg var med på den turen.

9394318[/snapback]

OKai! Var det slik at alt så rødt ut i 2 sek? I det blitzen slo til.

Håper da inderlig at jeg slipper unna! Da skal det hvertfall feires :cool:

Lenke til kommentar

9394162[/snapback]

9394181[/snapback]

9394318[/snapback]

OKai! Var det slik at alt så rødt ut i 2 sek? I det blitzen slo til.

Håper da inderlig at jeg slipper unna! Da skal det hvertfall feires :cool:

9394339[/snapback]

Tja, det blinket raskere enn 2 sek, og jeg ble blendet selv om jeg ikke så rett i den.

Lenke til kommentar
Hvordan endte den turen deres da?

9394418[/snapback]

Joda, endte fint, har ikke hørt noe om at vi ble ferska.

Var egentlig et ganske meningsløst "eksperiment" :p Tok av skiltene, kjørte forbi fotoboksen i ca. 75 km/t i en 60 km/t sone, dro hjem igjen, satte på skiltene, og chillet forran pc'en.

Lenke til kommentar
Hvordan endte den turen deres da?

9394418[/snapback]

Joda, endte fint, har ikke hørt noe om at vi ble ferska.

Var egentlig et ganske meningsløst "eksperiment" :p Tok av skiltene, kjørte forbi fotoboksen i ca. 75 km/t i en 60 km/t sone, dro hjem igjen, satte på skiltene, og chillet forran pc'en.

9394602[/snapback]

haha, det hørtes kult ut :p

Kjedelig for han/dere om det dukker opp en bot da.. Samme med meg-men jeg gjorde det ikke med vilje. Og litt kjedelig når lønninga er brukt før jeg får den neste fredag også! Så kan liksom ikke spare opp i tillfelle..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Oh snap.

Da er det en god mulighet for at jeg blir 6 og ett halvt laken fattigere :wallbash:

Skulle til Statoil og spise frokost, satt helt i mine egne tanker.

Kom da inn i en 60sone på E18, og veien er så fin at det ikke ringte noen bjelle i hodet mitt. Jeg vet det er 60sone der, men så sjelden jeg kjører der husket tok jeg ikke notat av det ...

Ingen blitz, men de har vel bytta det ut med IR-blizer nå?

Håper bare han jeg lånte bilen av ikke husker hvem som brukte den :tease:

EDIT: Altså, fordi da kan da ikke gi en bot til en uskyldig mann?

Må da gi den til den som kjørte, amirite?

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
Dersom fotoboksen faktisk hadde tatt bilde av deg ville du neppe vært i tvil, så jeg tror du kan slappe helt av. Blitzer no jævlig.

Er det slik at du blir blenda?

Er blitzen litt orange aktig eller er den lys slik som på digital kameraer etc.?

Husker jeg satt på med pappa når han ble tatt av en boks, satt forran og ante fred og ingen fare og blitzen var veldig kraftig, du er ikke i tvil for å si det sånn, og blitzen er ikke oransje, mener å huske den var rød. Er sikkert annerledes blitz på de nye boksene, men regner med at dette var en sånn firkanta gammel sak? Uansett så er somregel nåla stilt litt over den faktiske farten, i tillegg trekkes det fra litt i feilmargin så tror du er rimelig sikker her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...