-Shark- Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hei, På vei hjem fra Tusenfryd(fornøyelsespark) idag kjørte jeg gjennom ski, for de som lurer-nordby veien. Der er det 50 sone, kjørte bak andre biler og satt helt i andre tanker. Jeg gir litt gass for å legge inn et tyngre gir. Og akkurat i det jeg ser opp på fotoboksen syns jeg at jeg ser et orange- blink. Klokken var vel rundt 18 00. Og sol lå bak meg og var ganske skarp. Så jeg tror enten det sollyset som reflekterte i fotoboksens ''øye'' eller rett og slett kanskje jeg overskred fartsgrensen litt- men det kan ikke ha vært mere enn 60 -Noen som har noe meninger om dette? -Hvor mye koster det om vi sier jeg kjørte i 60 eller litt mer? -Får jeg prikk i førerkortet? Takk for innspill som seriøse. Vil ikke høre slik som- dum du var og bla bla. Nok og tenke på om jeg får en bot eller noe- ikke akkurat veldig god økonomi. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 hvis du ikke hadde mer en 60 på skiva, er sjangsen for at du har blitt tatt tynn, tipper det bare var en refleksjon, onkelen min, som har en tung gassfot, sier at hvis det blinker så er du ikke i tvil om det, er vist kraftige saker lykke til håper du slipper unna Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 "Blinket" du så var trolig refleksjoner fra andre lyskilder som ser ut som ett blink siden du kjører fort forbi. Når en fotoboks tar bilde skal det visst være veeeeldig tydelig etter hva jeg har hørt Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Forenklet forelegg for fartsovertredelser Fartsgrense Overtredelse Forelegg 60-sone og lavere 1-5 km/t 600 kr 6-10 km/t 1600 kr 11-15 km/t 2900 kr 16-20 km/t 4200 kr 21-25 km/t 6500 kr dinside.no Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Takk for dempende ord. Håper iallefall det ikke var som så da. Bilen er heller ikke registrert på meg enda- nettopp kjøpt den. Så da vil iallefall selgeren få seg en overraskelese i posten- som JEG må betale så klart. Hvor mye koster 10km/t over i en 50 sone da? Er det ikke noen feilmargin som man må trekke fra på speedometeret? Kan det ha noe og si at orginal felgene er byttet ut med noe større som 17'' fra 15 tror jeg. Kjører jeg fortere iforhold til hva speedometeret sier da? eller saktere? Edit: Forenklet forelegg for fartsovertredelserFartsgrense Overtredelse Forelegg 60-sone og lavere 1-5 km/t 600 kr 6-10 km/t 1600 kr 11-15 km/t 2900 kr 16-20 km/t 4200 kr 21-25 km/t 6500 kr dinside.no 9365917[/snapback] Så det er såpass ja! Er det noen prikker inne i bildet også? Endret 26. august 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Dersom fotoboksen faktisk hadde tatt bilde av deg ville du neppe vært i tvil, så jeg tror du kan slappe helt av. Blitzer no jævlig. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Dersom fotoboksen faktisk hadde tatt bilde av deg ville du neppe vært i tvil, så jeg tror du kan slappe helt av. Blitzer no jævlig. 9366108[/snapback] Er det slik at du blir blenda? Er blitzen litt orange aktig eller er den lys slik som på digital kameraer etc.? Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 De tilfellene jeg har hørt om er tilfeller der personer har skvetti av det skarpe lyset, om de ble blenda eller ikke vet jeg ikke. Vet heller ikke om alle fotobokser fungerer på samme måte, men jeg ville nå tro det var en viss likhet på dem. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har bare blitt tatt av fotoboks i tunnel, så litt mindre lys der enn ute. Men blinket er definitivt så signalrødt man kan få det, uten påvirkning fra andre lyskilder. Jeg tviler sterkt på at trådstarter har fått bot, men oppfordrer til å kjøre forsiktigere, både for egen og andres del. Har selv to prikker pga for høy fart, lommeboka har IKKE godt av det den heller Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Har bare blitt tatt av fotoboks i tunnel, så litt mindre lys der enn ute. Men blinket er definitivt så signalrødt man kan få det, uten påvirkning fra andre lyskilder. Jeg tviler sterkt på at trådstarter har fått bot, men oppfordrer til å kjøre forsiktigere, både for egen og andres del. Har selv to prikker pga for høy fart, lommeboka har IKKE godt av det den heller 9366224[/snapback] Ja, får håpe det var den rød/orange reflektoren som reflekterte da. Men er det slik at man kan se om det er kamera i den eller ikke? Hørt noe slikt som at vis den er orange så er det kamera og vis det er rød så er den tom. Dette er da det største øye på fortoboksen. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Nei, man blir ikke blendet av blitzen til fotoboksen. Herregud, det sier seg vel selv? Man kan jo ikke bevisst gå inn for å blende folk (som ALLEREDE har for stor fart) i trafikken? Det stemmer at blitzet er ganske kraftig, men dersom sola sto såpass merkelig er det ikke sikkert at den virket like kraftig. Det er slettes ikke umulig at du faktisk ble blitzet. PS: Jeg mener å huske at kameraet er i det øverste hullet på boksen, det store under er kun blitz. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Nei, man blir ikke blendet av blitzen til fotoboksen. Herregud, det sier seg vel selv? Man kan jo ikke bevisst gå inn for å blende folk (som ALLEREDE har for stor fart) i trafikken? Det stemmer at blitzet er ganske kraftig, men dersom sola sto såpass merkelig er det ikke sikkert at den virket like kraftig. Det er slettes ikke umulig at du faktisk ble blitzet. 9368052[/snapback] I mørket kan blitzen i høyeste grad blende sjåførene, derfor prøver man å få til en infrarød usynelig blitz. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det er jo nettopp for å forhindre blending at man har rød blitz. Som kjent så ødelegger ikke rødt lys mørkesynet, og derfor vil man ikke bli blendet på samme måte som om det var en hvit/gul blitz. Man blendes akkurat i det tiendels sekundet blitzen lyser kanskje, men den vil ikke ha de ettervirkningene som en hvit/gul blitz har, der man går rundt (kjører rundt?) og ser bilde av blitzen flere minutter senere. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Men Om jeg ble blitzet: Nettopp kjøpt vogna. Og den står fortsatt registrert på forrige eier og han bodde på hybel i Vestby men nå bor han hjemme igjen i Hvitsten. I vognkortet er det hyblen som står registrert. Er det noen sjangs for at boten finner fram i det hele tatt? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Dersom boten ikke kommer frem vil det jo ende med en purring som heller ikke kommer frem, en ny purring som ikke kommer frem og til slutt et inkassobrev som ikke kommer frem. Gøy Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Dersom boten ikke kommer frem vil det jo ende med en purring som heller ikke kommer frem, en ny purring som ikke kommer frem og til slutt et inkassobrev som ikke kommer frem. Gøy 9374059[/snapback] Det hørtes morro ut.! Får håpe det ikke skjer da! Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Om bilen står på forgie eier er det bare bra for deg. Siden de ser på bildet at det ikke er forgie eier som kjørte, og om forgie eier velger å ikke oppgi navnet ditt til politiet så kan de ikke gi bot til noen. Så det spørs om du er god venn med han som eide bilen før deg Og forresten, om man har kjørt lenge i mørket så blir man blendet av blitzen, jeg kjørte bak en bil som ble knipset og det er kraftige saker! Men den største faren er vell "BØ!" effekten om man sitter å hører på nattradio og er helt i egene tanker Vet ikke om blitzen virker like kraftig i dagslys. PS: Om radiusen på 17" dekkene er større en orginalt så vil speedometeret vise lavere fart en du egentlig har. Men det er sikkert ikke snakk om mer en 3-4 km/t Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Snakket med tidligere eier.. Han sa det var bra jeg sa ifra, og skulle prøve og hjelpe meg. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hvis du bare kjørte 10kmt over grensa tok den sannsynligvis ikke bilde, mener jeg har hørt at den tar bilde først når du er 12kmt over grensa, gjorde hvertfall det med de gamle med analogt kamera i... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Hvis du bare kjørte 10kmt over grensa tok den sannsynligvis ikke bilde, mener jeg har hørt at den tar bilde først når du er 12kmt over grensa, gjorde hvertfall det med de gamle med analogt kamera i... 9384351[/snapback] Får håpe det da, ekke sikker hvor fort det gikk altså. Men som sagt, han jeg kjøpte den skulle prøve og hjelpe meg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå