Gå til innhold

noen vits å betale dyrt for geforce4 kort nå?

datablod

Anbefalte innlegg

Med tanke på at geforce fx er like om hjørnet(?) vil ikke da prisene på geforce4 kortene falle en god del når det lanseres?

En annen ting jeg lurer på er hvorfor i huleste jeg ikke finner

asus geforce4 ti-4600 bulk på noen nettsjapper lenger? Dette kostet rundt 2000 lappen men nå finner jeg bare retail av det med video inn og masse dill som jeg ikke ønsker. Det skal kanskje erstattes med agp8x versjon som kan selges dyrere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når geforce fx kommer vil geforce 4 bli betydelig billigere.. bare se på hva som skjedde med gf3 når gf4 kom, men gf3 er jo ikke no særlig tess lenger..

Hva er vitsen med å vente for å kjøpe ett gammelt kort ? Kjøp heller Radeon 9700 elns akkurat nå. Du får ett fint ett for et par 1000 på komplett, og da får du ett NICE kort som varer ei stund ..

Lenke til kommentar
Når geforce fx kommer vil geforce 4 bli betydelig billigere.. bare se på hva som skjedde med gf3 når gf4 kom, men gf3 er jo ikke no særlig tess lenger..

Hva er vitsen med å vente for å kjøpe ett gammelt kort ? Kjøp heller Radeon 9700 elns akkurat nå. Du får ett fint ett for et par 1000 på komplett, og da får du ett NICE kort som varer ei stund ..

Sitter med GF2Ultra og syns det duger bra nok jeg.

Du klarer deg helt fint med et GF3 og.

Lenke til kommentar

jaja, jeg vet ikke om jeg ville kjløpt det. ja hvorfor ikke kjøpe et 4600 kort du kan jo ha det i en liten stund. Jeg sier at hadde jeg vært deg og måtte ha nytt kjøp det nå ikke vent. Det er eg da... ;)

Det kommer nok til og synke 3-400 kr og da får du kortet 2-3 måneder før fx kommer så 200 i måneden før fx kommer er ikke ille når du tenker på det..

Kjøp et du!

Lenke til kommentar

Såvidt jeg kan huske, falt ikke prisen på gf3 så voldsomt da gf4 kom. Nettsjappene var stort sett flinke til å selge unna lagrene sine før neste generasjon kom, så jeg fant aldri det drømmetilbudet på gf3-kort som jeg hadde håpet på.

Kanskje ti4600 faller med en hundrelapp eller to, men neppe før markedet blir fylt opp skikkelig med fx-kort (Norge står ikke først i køen når det gjelder forsyning av fx, de første kortene her kommer til å være fåtallige og sannsynligvis ganske dyre)

Ellers er vel kortene uten agp 8x faset ut til fordel for de nye (og litt dyrere).

Lenke til kommentar
Når det gjelder DOOM3 blir det nok ikke snakk om 80-100fps med GF3. Det blir vel mere snakk om 20-30 tenker jeg  :lol:

du merker ikke forskjell på 60 heller tenker jeg.

forresten så er ikke gf4 dyrt. et ti4200 kort koster litt over 1000 lappen og gir god ytelse hvis det er nok av kraft i pcn.

Lenke til kommentar

Har selv et bra skjermkort (4200) men kjøpte feil skjerm og må nå oppgradere denne ... blir sikkert en 19 tommers men har problemer med å velge riktig :(

Regner med at ganske mange sikler etter det aller beste av grafikkort og ikke har bra nok skjerm til å få utnyttet det ordentlig.

Lenke til kommentar

Så dere maser om hele tiden å ha det beste skjermkortet da. Om og gjøre og kjøre best oppløsning for da er du god??

Små dritunger som skal ha alt på max, gjerne så høyt som skjermen takler. Sitter der med pappa-pc og skryter av fps. Men å spille kan dere ikke. Pga skills teller mer enn utstyr

Lenke til kommentar
Kanskje ti4600 faller med en hundrelapp eller to, men neppe før markedet blir fylt opp skikkelig med fx-kort (Norge står ikke først i køen når det gjelder forsyning av fx, de første kortene her kommer til å være fåtallige og sannsynligvis ganske dyre)

Støtter den jeg! Per dags dato har ikke nvidia noe kort i >3000kr klassen og det er her GFFX vil havne. Siden GFFX og GF4 vil havne i to forskjellige prisklasser, selv med dagens priser på GF4 så gjør det at disse kortene ikke er direkte konkurenter til hverandre og behovet for å dumpe prisene på GF4 blir ikke så veldig merkbart. Av den grunn tror jeg GF4 vil fortsette den jevne prisnedgangen som det har hatt i en lengre periode nå uten at vi ser et "krakk" som følge av GFFX slik Dikky spår.

ang. fps debatten: Her er det snakk om state-of-the-art GAMING(seriøs sport-gaming, ikke underholdning) kort og da er GF2 serien kun av historisk interesse.

Lenke til kommentar

Offtopic: Doom ]|[ har Mr. Carmack sagt at et Radeon8500 er supificient for å kjøre det, når fullversjonen/final kommer ut... da tenkte han vel mest på "texture processing capabilities", 6 pr pass... Ellers tror jeg Doom ]|[ må akkompagneres med en temmelig kraftig CPU i motsetning til skjermkort... jeg, med mitt system, lå rundt, på den derre alphaturbobetadingsen av en "release", 10-20 fps... med min PC! Vanvittig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...