OscarMike1 Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Bildet er tatt på Rygge airshow i dag. Litt vittig at Britiske flygere satt på maskina og drakk guiness, selv om det for all del er godt. Bildet er croppet, gjort om til sv. For de av dere som var på showet vil legge merke til at flyet i lufta ikke kom fra den den vinkelen, så ja, flyet er flyttet på. Grunnen til det var at det ellers ville blitt alt for mye luft i bildet. Flyet på bakken er forøvrig en Tornado, mens flyet i lufta er en Eurofighter. Jeg er ikke kritisk til kritikk, så kom med det dere har.. 22mm f11 1/100 Iso 110 Orginalbildet. Endret 27. august 2007 av eirik_a Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Dette hadde jeg sansen for, like spesielt det flyet i bakgrunnen som fanger interessen til de på bildet Er det mulig å få se bildet i farger også? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Dette er et skikkelig flott reportasjebilde. Jeg hadde ikke vært flau over å ha det bildet i min portfolio. Forstår godt hvorfor du har konvertert til s/h, med det potensialet for flotte gråtoner. Panoramaformatet er også velvalgt, men en ting trekker litt ned. Jeg ser dette som et godt reportasjebilde, og da hører ikke en slik sørgerand med. Det ser ut som et bilde av gutta før siste flight, som er stilt ut ved en kondolanseprotokoll. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Kan vi få se orginalen? Du sier flyet er flyttet på - og det er muligvis det som dannet min oppfatning - men det virker som om britene har blikket feil i forhold til hva de ser på. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Et flott motiv med god komposisjon, men jeg syns ikke du er særlig heldig med svart hvitt konverteringen. Bildet mangler kontrast, hele bildet er for lys og dette gjelder spes himmelen. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Flott bilde. Kunne kanskje justert kontrasten enda litt mer opp, men som de sier: Smaken er som baken;) Føler meg en smule misunnelig for at du var på flyshowet og ikke jeg. Har du flere bilder fra showet? Lenke til kommentar
ttd Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 En ikke helt gjennomført svart/hvitt-konvertering, nei. Ellers et pent bilde. Men det finnes ingen gode unnskyldninger for å legge ut 2MB store "originalfiler". Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Bra komposisjon, liker bildet veldig godt. Minner meg veldig på gode,gamle dager. De hadde på en måte 50tallet sjarm, avslappet sjarm kan man si. Måten de avslapper og ser seg rundt, noen ser på flyet som flyr mens andre ser på egne saker. Men en person der trekker meg tilbake til nåtiden, han til venstre pga alderdom. Likevel lar jeg meg å bli imponeret av bildet Endret 26. august 2007 av Fox Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 For min del foretrekker den myke konverteringen grunnet det suset av gammeldags mørkeromskunst på skikkelig papir. Lenke til kommentar
Fredrik Gløckner Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 22mm Oj, 22mm? Kom du virkelig så nærme flyene? Var det vakter eller sperrer mellom fly og publikum? På den annen side, 22mm er jo ikke så bredt lengre, i disse digitaltider ... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Hvor på flyshowet var dette? I nærheten av hovedscenen? Føler virkelig stemningen i bildet, et godt skudd! Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 27. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Jeg lekte meg litt med kontrastene, dersom de var for høyt opp ble himmelen alt for utbrent. Mulig jeg kunne fikset dette med å konvertere til sv på en litt annen måte. 22mm ja, flyene sto til static display langs hele banen. Fullt mulig å gå rundt (og under) flyene. Dette flyet sto midt mellom inngangen og hovedscenen. Skal få lagt ut fargebildet snart. Edit. Lagt ut. Dog uten flyet i luften som er enda lenger til høyre. På bildet med flyet i lufta ble hovedmotivet av så dårlig kvalitet at jeg lart det ligge på disken. Endret 27. august 2007 av eirik_a Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Synes s/h-bildet var best, men du burde økt kontrastene litt.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Fargebildet er også fint, men s/h var bedre. Likevel kan mange foretrekke fargeversjonen, men neppe her på forumet. Skal du bruke fargebildet så må du i alle fall fjerne gubben med barnebarn under flyet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå