aka Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hvordan skal en CNet Outdoor Directional Antenna 14 dBi, 2.4 GHz, N-jack kontakt, kobles opp? Den må vel kobles i routeren som sender ut det trådløse signalet, men da må en vel ha overgang fra N-jack kontakten? Trenger jeg bare en CNet Outdoor Directional Antenna og en trådløs router "i andre enden" der jeg vil motta signalet? Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Du kan kjøpe en 'pigtail som har to forskjellige plugger som passer hos deg. I den andre enden må du ha en klient og ikke en vanlig router. En Linksys WRT54GL med hyperwrt firmware i klientmodus funker fint og har litt ekstra effekt. Husk at denne har RP-TNC connector mens de fleste andre bruker RP-SMA. Endret 26. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
aka Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Så hvis jeg har en utendørs trådløs anntenne som er koblet til routeren jeg har via pigtail så trenger jeg bare en Linksys WRT54GL på det stedet jeg vil motta signal? Men da trenger ikke Linksys routeren å være koblet til noe? Bare sørge for at den har ip adresse i samme subnett som "hoved" routeren? Og så skal den klare å fange opp signalet og gi det ut igjen? Eller må jeg ha en utendørs antenne nr 2 som må kobles til Linksys routeren via kabel? Kan altfor lite om dette! Er vel kanskje meningen at den utendørs antennen skal stå der jeg vil motta (og ikke der jeg sender) signalet og koblet til Linksys routeren? Endret 27. august 2007 av aka Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hva du må ha av antenne på Linksysrouteren avhenger av avstand og om du har noe mellom. Du må selvsagt sette opp Linksys til å motta signalet fra den andre routeren. Det innebærer at du må legge inn SSID(navn), kanal og kryptering. Lenke til kommentar
aka Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Avstanden er ikke så stor, men virker som taksteinen på garasjen blokker signalet. Når døren er på gløtt får en kun svakt signal. Så da er vel kanskje best å ha en utendørsantenne koblet til Linksys routeren for å være garantert signal? Når en skal velge antenne, hvor mye utgjør de forskjellige dBi verdiene? Hvis jeg bruker feks en antenne med 8 dBi hvor langt vil den da ta inn signal fra ca? Tusen takk for svar så langt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 På WLAN er hindringer som demper signalet det største problemet. Har man fri sikt vil man trolig nå godt over 100M med en slik antenne. Lenke til kommentar
aka Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 ok Vet du om begge antennene på Linksys WRT54GL sender og mottar? Det må de vel for at jeg skal kunne bruke den og koble den til den utendørse antennen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå