noaim87 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hei, jeg har et lite problem med nettet i hybelen min for tiden. Bestilte Get adsl for ca tre uker siden, og med top service tok det bare to uker for dem å få meg på net (registrere modem). anywho, kjører for tiden: Kabel fra vegguttak > modem > switch > kabel til pc 1 > kabel til laptop og tråløs router > laptop. Modem: TM502B / 202 Switch: Klin 5ports switch (modell nr er slitt bort) Tråløs router: 3com travelrouter Problemet er som følger, jeg får net på den stasjonære (pc1), enten om jeg går direkte fra modem til pc eller via switchen. Laptoppen derimot får ikke kontakt med DNS server, enten den er på tråløs eller kabel. Jeg har prøvd å koble i alle forskjellige switch porter (noen er defekt) og direkte i modem. Jeg har formatert pc'en (pga feil i SW) og kjørte ubuntu nylig. Formaterte idag om til windows igjen for å kunne bruke den til studie, men må få den på net. Ser ingen grunn til at det er noe feil i settingene ettersom alt skal gå automatisk, og den fungerte helt fint hjemme hos foreldrene. Får ikke sjekket ip adresse osv nå pga jeg installerer windows, men skal adde mer info her imorra. Hvis jeg har glemt noe så beklager! MvH Jamie Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hei. Problemet kan være at GET låser ipadresse mot macadresse på en PC. Du bør derfor bruke en router etter modemet. Prøv å slå av og på modem før du kobler til problemmaskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå