Gå til innhold

Analog TV på flatskjerm?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er nå i kjøpsmodus etter å ha fått Playstation 3 innomhus. Den simpelthen bare skriker etter flatskjerm i full HD! :dribble:

Imidlertid så mottar jeg vanlige analoge kabel-tv signaler fra Canal Digital. Har hørt at resultatet blir dårlig på flat-tv men hvor dårlig kan det egentlig bli i forhold til den kamel-TVen på 25" jeg har fra før av? Har egt. ikke noe lyst til å investere i ny HD pakke og tuner fra CD siden jeg ser lite på TV fra før av.

TVen jeg vurderer er Samsung M86/87 eller Sony W2000. Imidlertid har jeg begynt å tvile på om jeg bør gå for 46" og ikke 40" slik jeg hadde opprinnelig tenkt. Jeg sitter ca. 3 meter fra TVen. Vil en av disse TVene (eller andre) fungere bedre med analoge TV signaler enn andre, samtidig som de er "awesome" på PS3 og Blue-Ray?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei bildet blir ikke "dårlig", men en flatskjerm er svært avslørende ift artifakter i et

analogt signal. de blir blåst opp, så du vil se de mye tydeligere enn før. dette er

typisk et sted hvor klinten skilles fra hveten - tv'er med billig signalbehandling

vil ofte ha tydelige støyproblem, og du ser "piksler" i bildet.

40 vs 46 tommer på 3m blir smak og behag, er du feks filmelsker er du i begge tilfeller langt unna et kinolerret ift å fylle opp netthinnen arealmessig. men siden

du kommer fra 25" vil begge være en vesentlig forbedring...

et kinolerret, eller en 19" på pulten, vil sånn ca fylle samme andel av synsfeltet som en 40" på 1.3m eller en 100" på 3m. så du har mye å gå på :)

oppløsningsmessig er 3m helt i grenseland for å ha "glede" av full hd både på

40 og 46". dersom sport og raske bevegelser er en prioritet ville jeg sterkt vurdert å ofre full hd og istedet gått etter skjermer med mer avansert signalbehandling, feks 120hz teknologi (feks sonys kdl-40d3000 som roses mange steder)

Lenke til kommentar

Jeg er overhodet ikke sportsinteressert så det vil ikke være noe problem. Jeg vil da heller foretrekke full HD for å dra nytte av Blue-Ray og PS3. Ellers vil vel LCD være det riktigste valget. Hører mange sier plasma ikke har så store problemer med innbrenning som før på tidl. paneler?

Lenke til kommentar

mye mulig 120hz er mer et salgstriks enn en reell forbedring, ikke sett noen

"bevis" med substans ennå. når det gjelder plasma er innbrenningsproblemet

sikkert også overdrevet, men det er ihvertfall reellt nok. har noen kompiser med plasma hvor det i mørke partier i filmer vises tydelige lyse tåkedotter oppe i høyre hjørnet. så god som lcd teknologien har blitt i dag er det ingen

grunn til å vurdere plasma lengre hvis man har tenkt å gjøre noe mer med

skjermen enn å glo på dvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...