MasterOfDisaster Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Hei, jeg skulle starte bilen min i dag og da ville den ikke starte. Den kinnet mye og etter en stund fikk jeg den til å starte(starteren spant hele tiden), da hold den seg gående så lenge jeg hadde litt turtall, når jeg slapp foten av gassen stoppet bilen. Noen som vet hva feilen kan være? er en 1,8Liter 16V fra 1993 Endret 26. august 2007 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Kan væe så enkelt som deffekt luftmengdemåler. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Høres ut som noe som angår motorstyringssystemet: og mest utsatt på disse bilene er luftmengdemåler. Koster 1500 for en ny, og hoggern tar ca. 500. Prøv å napp ledningen ut av den - går bilen normalt når den er varm har du funnet feilen. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kan også være reg-remmen som har hoppet over noen tenner på nedre drev (som er mindre enn de øvrige). Dette er noe som kan skje når remmen blir slitt, og begynner å miste tenner. Da blir både kammer/ventiler og tenning for sent ute i forhold til veivaksel/stempler. Dersom du kjører med dette, og remmen hopper over noen tenner til, kan du gå på en smell..... Gjelder selvsagt ikke dersom din motor har reg-kjede, og ikke rem. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kan også være tett eller deffekt drivstoffsystem. Motoren har ikke lambdasonden i drift under start og bruker derfor mer eller mindre statiske verdier for blandingen. Dersom dysene er mer eller mindre tett vil det gå får lite drivstoff og dermed klarer den ikke å starte. Dette merket jeg helt klart under min eksperimentering med E85. Ikke sjans om den klarte å kaldstarte på nærmere 100% av dette stoffet uten at gasspedalen var i bånn, og jeg holdt turtallet oppe med gasspedalen til lambdaen ble varm nok til å gi motoren beskjed om at den gav for svak blanding. Når først lambdaen fungerer, så kan motoren kompansere for den for svake blandingen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Går motoren pent når du først får start på den og klarer og holde den i gang? Det som pleier og ryke er Luftmassemåleren,coilen eller temp.føler. Coilen er vel vanligst, tenkte kanskje den gikk på 2 sylindre? Da skal den være rimelig sur og starte og høre ut som en traktor når du får startan. Hvis den går som en klokke når den har blitt varm og starter lett er det temp.føleren. Er en og annen vakumslange som ryker innimellom også, men det går mer utover tomgangen. Hør om det suser under coilen et sted når motoren går. Sjekk at ikke slangen/plastikken mellom massemåleren og innsuget har detti av. Elendig feste-patent. Veldig driftsikkre motorer i ford... Lite tull i forhold til hvor mange forder det ruller rundt. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ohhh, total mangel på empati!! feil kan være: får ikke bensin,tett filter,innsprøytningsfeil,tennsystem,hjernefeil,coil,fordeler,kamreim, and the list goes on and on... En må jo ha litt følelse for de som skal hjelpe da! litt :!: Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ja, men nå er det veldig vanskelig å si det kan være annet en å lese de to setningene som står. Da må en først sjekke de enkleste ting en kan komme på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå