Merovingian Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hei alle sammen Mitt problem er som følger: Jeg innstallerte SuSE 10.2 (kernel 2.6.18.2-34-default #1 SMP Mon Nov 27 11:46:27 UTC 2006 i686 i686 i386 GNU/Linux) på laptoppen min, i håp om att denne distroen ville fungere med mitt lydkort som er ett Intel HDA 82801G (vises som Analog Devices 1968A i ALSA), men slik er det ikke. Lyden funker ikke i det hele tatt, ikke når jeg spella musikkfiler eller ser på youtube. Jeg har kjørt alsaconf og kjørt testen der, og da spiller den av, men kunn på den høyre høytaleren. Kjører jeg testen til KMix så får jeg lyd der og, men kun på høyre høyttaler og kunn hvis jeg gir f***n i røre volumslideren. Har via YaST funnet alt som har med ALSA å gjøre og innstallert dette, uten nytte. Har prøvd å slette lydkortet å lagt det til, kjørt inn en ny innstalasjon av SuSE 10.2 men ingenting hjelper. Og jeg aner ikke hvor mange tråder jeg har lest på nettet i håp om å løse problemet, men ingenting hjelper meg. Jeg er rimelig ny når det kommer til Linux, så når folk sier "recompile your kernel" så har jeg ikke peiling på hvordan dette skal gjøres, da jeg ikke er no programmeringsgeni. Så, hvis noen har noen tips, så er det ønskelig! mvh, Merovingian Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 BUMP! (10tegnihvertfall) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Har du prøvd om det funker med en annen distro? 2.6.18 er, tja, ikke akkurat gammel, men det har kommet noen kjerner siden det. Du kan jo f.eks sjekke om det funker med en Ubuntu livecd (bruker 2.6.20 mener jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå