Mr. Bojangles Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hei Jeg har tenkt lenge på hva jeg vil bli "når jeg blir stor", og har vurdert alt fra journalist til pilot til lydteknikker - men har ikke funnet noe spennende som virkelig frister meg. Eneste jeg egentlig kan tenke meg å jobbe med er noe innen reiseliv eller språk, men innenfor dette er det så mye forskjellige at jeg like langt. Tenker også på ingeniørstudier i utlandet, men har ikke fysikk og ikke matte utover 1mx. Ønsker å ta deler, eller aller helst hele utdanningen i utlandet, vil rett og slett bare ha litt forandring fra hverdagen og se et nytt land. Primært ønsker jeg å studere i Sør-Amerika, USA eller Australia. Har noen spørsmål, som jeg håper noen kan hjelpe meg med: - Noen gode skoler i utlandet som tilbyr utdannelse innen reiseliv? Ønsker ikke å bli guide for Saga Solreiser eller noe slikt, sikter litt høyere. Gjerne internajonal markedsføring, lederstilling i reisebyrå eller noe slikt. - Utdannelsen bør være internasjonalt annerkjent, slik at jeg kan bruke den i andre land. Hvordan vet jeg det? - Får man støtte fra Lånekassen til utenlandsstudier? Når jeg bruker søkemotorer fra de respektive landene for å finne skoler, får jeg bare opp "Bachelor in international marketing" osv. - men det sier meg ikke så mye. Hvordan vet jeg hva man kan bli med de forskjellige bachelor- og mastergradene? Går for tiden siste året på allmennfag, nesten ingen studier frister - og tiden renner ut ... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Reiseliv er ikke en vitenskap som krever en særegen utdannelse, selv om de sikkert finnes. Sol og palmer er bra, byferie er bra, resten er markedsføring og økonomi. Der har du reiseliv i et nøtteskall. Ta en skikkelig utdannelse og forsøk å få deg jobb innen reiseliv etter det. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Reiseliv er ikke en vitenskap som krever en særegen utdannelse, selv om de sikkert finnes. Sol og palmer er bra, byferie er bra, resten er markedsføring og økonomi. Der har du reiseliv i et nøtteskall. Ta en skikkelig utdannelse og forsøk å få deg jobb innen reiseliv etter det. 9409958[/snapback] Og hvilke skikkelige utdannelser kan føre til en jobb innen reiseliv? Bachelor of Marketing, eller international marketing? Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det er sikkert noen markedsføringsstudenter her som kan hjelpe deg, men en utdannelse innen markedsføring vil nok hjelpe deg på veien mot en slik jobb. Det samme vil jeg tro at økonomistudier gjør. Sitat startour.no: "I Norge jobber vi med alt fra salg, markedsføring, IT og økonomi i tillegg til at vi har en rekke "support"-funksjoner." Lenke til kommentar
twb Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Har du vurdert utdannelser innen reiseliv i Norge? Du kan ta bachelor, master, og fra neste år av til og med doktorgrad i reiseliv. Master ved Høgskolen i Finnmark Universitetet i Agder har planlagt å tilby master. Bachelor i reiseliv kan du ta mange steder, søk på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå