Gå til innhold

Noen tips til gratis scannersoftware?

Maple

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger gratis software til å scanne dokumenter med. Helst under GNU (selv om jeg skal bruke det på Windows Vista), men ikke noen nødvendighet.

Har imidlertid ikke fått xsane for windows til å virke. Den finner rett og slett ikke scanneren. Så fant jeg ut at jeg må ha sane, men jeg fant ikke noen utgave for windows.

Jeg har en HP Deskjet F380. Jeg vet det følger med softsare til denne. Problemet er at selv om det programmet er svært og omfattende, så mangeler de den lille avgjørende finessen "ha evnen til å sette flere scanninger sammen til ett dokument".

Dette går fint an i lille xsane. Men jeg tror egentlig ikke sane støtter Deskjet 300-serien uansett.

Det jeg har gjort tidligere da, er å gjøre alle scanningene jeg skal ha, altså slik at jeg får mange PDF-dokumenter. Så har jeg brukt et annet program for å sette det sammen.

Jeg kan forsåvidt fortsette å gjøre dette, det er ikke noe problem, det er bare det at min erfaring med de gratisprogrammene her (de tar for som "printere") er at de er veldig dårlige, det blir bare kluss og masse ekstra arbeid.

Jeg gidder ikke betale noe. Og jeg gidder ikke laste ned priatkopier.

Noen som kan hjelp meg her ? :)

Endret av Maple
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Du kan jo forsøke programmet "Scan 2 pdf".

Dette kan du scanne fra, og legge sidene fortløpende i samme filen.

Fungerer utmerket hos meg. Bruker HP scanner, og scan2pdf scanner ved å bruke HPprogramvaren.

Prøv dette, og se om du blir fornøyd.

Lykke til!! :thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Kjempefint med hjelp! Men det programmet der kan jeg ikke bruke... årsakene til det er:

- Selve programmet er ikke gratis. Du får en demo, som jeg tror du kan bruke på ubestemt tid, men det klistrer en svær, blå font hvor det står "Printed with Scan 2 PDF" på skrått over alle arkene i dokumentene.

- Kvaliteten, som du forøvrig ikke har mulighet til å gjøre noe med i demoen, er altfor dårlig. Det spiller ingen rolle for meg om et A4-ark sort-hvitt dokument tar f.eks. 1 MB. Et dokument med to ark her tok til sammenlikning 67 kB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...