Gå til innhold

Bærbar til spill og jobb

Anbefalte innlegg

Hei der!

Jeg tenkte å skifte ut den bærbare maskinen etterhvert. Ettersom det er vanskelig å spille på det stasjonære vraket i stuen (madamen blir hissig), hadde jeg tenkt å kjøpe meg en bærbar med OK spillmuligheter. Ikke hard-core spilling, men sånn.. tja.. passe. I tillegg hadde det vært kjekt hvis maskinen ikke veier mer enn 2.7 kg.. aller helst. Også viktig at maskinen er "solid" bygd, og ikke har plastikk-feeling.

Så.

Krav: IKKE XGA.. bør ha 1400x1050 eller 1440x900 evt høyere..

Førstevalget mitt er en IBM thinkpad t61p med et nVidia Quadro FX 570M skjermkort. Fordi thinkpad er solid, stabil, funker og har pene maskiner / trackpoint. Problemet er bare at WUXGA på 1920x1200 virker litt i overkant.. blir dette umulig å bruke? Og er prisen verdt det, mhp skjermkortet? Vil det takle dagens spill (Ref: bioshock, etc)

Dell XPS 1710 er uaktuell. Alt for stor, alt for svineharry.

Asus Lamborghini VX2s virker også som et godt valg, men litt i overkant stor.. og i tillegg litt "harry".

Asus G1 virker også grei, men igjen stor..

Ellers hadde dell xps M1330 virket som et ok alternativ, lett og liten, men forumtråden her på hardware har skremt meg vekk.. virker som maskinen har mye negativt + leveringstid. Og litt tregt skjermkort / lav oppløsning.

Tja. Noen som har noen synspunkter? Ideer, tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...