Litejk Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Tok bildet i helga på hytta til min onkel. Det var nesten kveld og sola var lav. Hytta ligger på rundt 6-7hundre meters høgde, sammen med 3 andre hytter som ligger noen meter fra hverandre. Hva syntes dere? Endret 26. august 2007 av Litejk Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Veldig nasjonalromantisk motiv dette. Og du har vært ute til rett tid; lav sol/rett for solnedgang er perfekt til natur/landskap. Ville nok helt klart hatt bildet i landskapsformat slik at du fikk med hele hytta (med mindre det stod en sjemmende Cayenne rett utenfor da..). Synest vel også det er litt rar fargebalanse, samt at du antaglig har komprimert bildet litt for mye (detaljer i forgrunnen blir litt utflytende). Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Kan ikke annet enn å si meg enig med ragamuffin. Jeg ville nok også valgt landskap, men du skal likevel ha respekt for å ha valgt noe annet enn det helt åpenbare. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Er helt klar over alt dere sier, og problemet var slik: Det satt noen "stygge" familiemedlemmer der, og de måtte bort fra motivet. Ang fargebalansen så prøvde jeg å skape noe litt "romantisk", og skyene var faktisk ikke helt hvite.. Komprimeringen gjorde sitt, gjorde at bildet fikk dårligere kvalitet enn det skulle ha, men det bare må bli slik. Edith: kan jo legge med et bilde fra litt lenger nede,som viser to av hyttene samt noen steiner som ligger der naturlig. I bakrunnen har vi hardangerfjorden, og Folgefonna. Valgte å ha steinene midt i bildet der for å "sjule bygda" altså slik at det moderne ikke viser på bildet. Endret 26. august 2007 av Litejk Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Dette var pent, veldig pent. Rammen er akurat subtil nok til at den er grei. Nydelig sted. Du fikk i alle fall nok frisk luft, ser det ut for. Virker deilig for meg som tilbrakte sommerferien i mer bynære omgivelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå