ventle Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hvis jeg bruker en Lycom ST317P4M med ett (eller to for den del) raskt Compact Flash-kort (for eksempel Sandisk Ultra IV som systemdisk i laptop'en min, er det noen som har noen tanker om hvordan det vil fungere? Hvordan vil det yte mot min nåværende Seagate Momentus 100GB 7200rpm-disk (jeg er ikke bekymret for lagringsplassen, men det frister med tanken på en lydløs maskin som ikke er overfølsom for støt/vibrasjoner)? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det kan muligens bli ganske bra om adapteren støtter DMA-overføringer. Noen av adapterne på markedet gjør ikke det og da vil ytelsen bli dårlig uansett minnekort. Dersom det støtter DMA så kan ytelsen bli sånn passe. Dvs. noe vil gå raskere mens andre ting vil gå tregere. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Det kryr ikke akkurat med informasjon utover det som står på siden jeg linker til om denne adapteren på nett, så det er vanskelig å si før jeg har prøvd den sett at overføringshastigheten ikke blir flaskehalsen, hvordan vil 40 MB/s lese/skrivehastighet være mot den SSD-disken hw.no testet (som briljerte på søketid men hadde heller laber lese/skrivehastighet)? Endret 1. september 2007 av ventle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå