p10 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har en 13,5 fot Rana Plast fra 70-80 tallet. Den har overbygg og vindskjerm, noe som gjør at det blir litt dårlig plass i den dersom man er flere personer. Den er også ganske smal, noe som begrenser plassen enda mer. Har bestemt meg for at det er på tide å skaffe seg en større, mer praktisk båt. Tenker i utgangspunktet rundt 17 fot, men alt mellom 15 og 20 er aktuelt. Drømmen hadde vært en Buster Magnum eller XXL, men det finansielle hindrer noe slikt med det første! Båten kommer for det meste til å bli brukt til fiske, men ønsker også å bruke den til lengre dagsutflukter. Kommer nok også til å transportere den en del på henger mellom ulike steder. Siden jeg tenker å bruke den som turbåt vil jeg ha en båt med marsjfart over 30 knop. Vindskjerm for mer enn en person er også et must i den forbindelse. Har trålet finn.no og autodb.no i noen dager nå og har funnet noen båter som jeg synes er interessante: Clipper Mørebas With Vital Er det noen som har innspill og tips til andre aktuelle båter jeg bør kikke nærmere på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå