Gå til innhold

tips til kjøp av laptop, spm om grafikk kort

Axl91

Anbefalte innlegg

hmm, skal skaffe meg en laptop i nærmeste tid, men usikker på hva jeg skal ha.. det jeg har lagt merke til er at grafikkortene er somregel alltid 256MB... jeg vil helst ha 512. Jeg er ikke noen hardcoregamer, men spill som kommer (assassains creed og AoC o.l) ser ut til å kreve en del av PC'en... 2GB ram er vel standard.

Men det jeg lurte mest på var om jeg burde kjøpe laptop via internett og om det er lett å bytte ut 256 mb med 512 mb grafikkkort ved bestilling av PC'en?

Har dere noen anbefalinger. har ikke peiling på laptop, men var veldig fornøyd med dell stasjonær før jeg kræsja den nå denne uken etter 6 år med hensynløs bruk av en data :dontgetit: Prisklassen er vel 10 000 +/-

takk på forhånd

Axl F

Videoannonse
Annonse

Som regel er GO skjermkort (laptop skjermkort) Fast loddet i laptopper så de kan ikke byttes. RAM kan byttes.

Om du vil ha en Laptop som skal kunne drive AoC eller Assassins Creed er du nødt til og Øke Penge summen betraktilig. Beste du får nærmest 10 000 er nok Acers nye Aspire Denne HER

Eller denne som du kan legge til mer på om du har lyst

Compal IFL90+

om det er 256 eller 512 mb på skjermkortet er ikke relevant i 10 000 pris klassen,

Se heller på CPU og Chipsett. eventuelt oppløsning på skjermer. det er ikke store forskjellen på FPS med 256 kontra 512

hmm... når du sier betraktelig, mener du nærmere dobbelpris? eller gå for dell xps? 7 000kr gjør forskjell, men 3-4 000 gjør ikke så stor forskjell ved kjøp av lap top syntes jeg. har egentlig ikke veldig peiling... takk for svar any ways.

når blir minne på grafikk kortet tatt i betraktning?(prisklasse)

HAr heller ikke peiling på merker, f.eks har jeg aldri hørt om compal :p

noen jeg burde holde meg unna? av de større merkene; toshiba hp e.t.c?

igjen takk

Axl F

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...