Jorgengk Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Bruker Azureus som torrent client. Hvis jeg tar en test på Speedometeret her på HW.no så får jeg hastigheten opp til ca 3000kB/s ned og 600 opp, men når jeg bruker Azureus så ligger hastigheten på en tiendedel av det farten egentlig er på. Altså, hastigheten opp, som er den som er mest plagsom, ligger på 50-60kB/s. Noen som har noen ideèr om hva jeg kan gjøre for noe? Har åpna porter på router... Endret 26. august 2007 av Jorgengk Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det er forskjell pa kBps og kbps 600kbps = ~75kBps (tror jeg.. eller blander jeg b og B igjen? ) Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Det er åtte bit i en byte. Det vil si at ettersom hastigheten du får oppgitt på speedometeret er fremlagt som bit, og dataen som overføres i Azureus oppgis i byte, må du dele din teoretiske hastighet på åtte. Du får altså omtrent den farten du betaler for. Endret 26. august 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Jorgengk Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Javel ja! Dette var jeg ikke klar over. Ihvertfall så står det på testen at opp er 640 kbit/sekund, mens på Azureus står det ca 60kB/s. Så dette betyr at alt er i orden med innstillingene og at det eneste jeg kan gjøre for å få det til å gå fortere er å oppgradere koblinga da? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Det er forskjell pa kBps og kbps 600kbps = ~75kBps (tror jeg.. eller blander jeg b og B igjen? ) 9363873[/snapback] 1024 = 125 kb/s så du har rett ståle det er linja de som er litt over en halv mb. men du får ikke over 600 kb/s opp da. omg... Endret 26. august 2007 av 1915 Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 jepp 640kbits upload er 80KBytes, så får du 50-60KB/s så trur eg du ikkje bør prøve å få noko særleg meir ut av uploaden. TCP/IP-protokollen bruker litt kapasitet til å sende svarmeldinger på trafikken som går andre veien også dermed så viss du bruker totalt 80KB/s på torrentopplasnting så "jammer" du linja også for download. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Som regel er det: Liten B (f.eks kb) = bit (f.eks kilobit) Stor B (f.eks kB) = byte (f.eks kilobyte) Og selv om nettleverandøren til oppgir 600 kbit/s vil du (ytterst sjeldent) klare å laste opp i denne hastigheten. Som regel er det litt svinn, og dette eksalerer jo mer trafikk du har. Om du laster opp så fort som det bare går, altså den reelle max-hastigheten som kanskje er på rundt 550 kbit/s, vil nedlastningshastigheten din synke til 10% eller mindre av hva den ville vært med ingen utgående trafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå