Jens viking Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hello.. har en annen pc jeg ikke kommer inn på internet på.. Limewire osv fungerer men ikke å browse internet.. det slutta å fungere etter at jeg installerte nye IE .. jeg oppdaterte med andre ord.. har prøvd firefox osv men får bare opp "siden kan ikke vises" Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 bump !! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 hmm.. prøvd å pinga ipn ? er det rådløst ? prøvd å bytta ip ? manuel ip mener jeg Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) hm hvordan gjør jeg det ?? edit: Det er ikke trådløst Endret 28. august 2007 av vofif Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 bump !! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Åpne CMD: Start --> Kjør --> cmd. Der skriver du "ipconfig release", så etterpå skriver du "ipconfig renew. (Uten " tegna) Se om det fungerer Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 nei, det funka ikke Limewire osv fungerer men det å surfe på internet fungerer ikke... ingen av nettleserne funker.. jeg får bare opp den derre siden kan ikke vises.. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Åpne egenskaper for Trådløs Nettverkstilkobling: Start ---> Koble Til ---> Høyreklikk og egenskaper på Trådløs Tilkobling. Der inne trykker du på den som heter "Internett-protokoll (TCP/IP)" så den er markert, så trykker du på egenskaper som står midt på i boksen til høyre. Sjekk om den er satt til "motta IP adresse automatisk" og "Motta DNS Server Automatisk" Endret 31. august 2007 av Selvin Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Er det i det hele tatt noen som leser hva som står her? Blir nesten litt oppgitt. Siden limewire fungerer er det kommunikasjon til stede, og du har internett. Problemet ligger nok enten i tcp/ip stacken i windows, dns innstillinger eller proxy oppsett. Prøv følgende, åpne startmenyen -> Kjør -> cmd og deretter enter. I vinduet som kommer opp skriver du "ping www.vg.no" (uten " og "). Fungerer det? Dersom det ikke fungerer skriver du "ping 193.69.165.21" i stede (uten " og "). Hvordan går dette? Sjekk proxy oppsett. Åpne kontrollpanel -> alternativer for internett -> tilkoblinger -> lan innstillinger. I dette vinduet trenger ikke noe være krysset av, spesielt ikke under "proxy server". Alternativt kan du også prøve å avinstallere IE7, om mulig. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Joda absolutt, jeg ser det! Men jeg har opplevd selv at Limewire virker, men ikke internett, og da hjalp det å renewe IP adressen... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Joda absolutt, jeg ser det! Men jeg har opplevd selv at Limewire virker, men ikke internett, og da hjalp det å renewe IP adressen... 9400554[/snapback] Noe eg misstenker kommer at at du hadde mistet dine DNS server adresser eller at DNS cachen ble slettet og selve tilkoblingen resatt. Men det er en annen diskusjon Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 ja når jeg gikk på ledetekst så fikk jeg " 4 pakker sendt og 4 pakker mottatt" og masse sånn som "137 ms ping" osv... jeg har prøvd det som du sa nomore men ingenting fungerer har avinstallert IE også. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Prøv en av følgende: WinSockFix Reset TCP/IP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå