Gå til innhold

Hjelp med å få tilgang til PhpMyAdmin

Anbefalte innlegg

har installert XAMPP på min laptop. Har vært å lekt litt for å teste forskjellige ting når jeg var innlogget på localhost og PhpMyAdmin. Når jeg var inne på en av databasene jeg har laget der, slettet jeg en av de som sto som bruker der. (PMA eller noe sånt) Trodde ikke jeg hadde bruk for denne. Men så viser det seg at det kanskje var dumt gjort? Nå kan jeg nemlig ikke logge inn på PHPMyAdmin med passord som alltid har vært der!? Hva har skjedd, og hvordan fikser jeg dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å importere alle tabellene og slikt igjenn, men jeg har bare gjordt dette på en linux maskin hvor phpmyadmin måtte installeres separat.

Fra: Fedora Core 5 Linux Installation Notes - phpmyadmin

For MySQL versions 4.1.2 or later (FC5) open Firefox, go to http://whatever.org/phpmyadmin/scripts/cre...ysql_4_1_2+.sql. (Substitute your web site's registered DNS name or IP address for "whatever.org".) Click "edit" > "select all", click "edit" > "copy", go back to the terminal and click "edit" > "paste". Hit enter. The entire query should be executed at the "mysql>" prompt. If the entire query did not execute and put you back at the "mysql>" prompt carefully examine where it stopped compared to the text in "create_tables_mysql_4_1_2+.sql" and then copy the exact characters to the end of the file that need to be finished, paste them in the terminal at the location where the query stopped and hit enter again. Alternatively you could use the key combination ctrl + shift + v to paste the entire query again, overwriting the original. After you have executed this query successfully you should also copy, paste in and execute http://whatever.org/phpmyadmin/scripts/upg...ysql_4_1_2+.sql in the same way. (Substitute your web site's registered DNS name or IP address for "whatever.org".) When the query finishes type "exit" at the mysql> prompt.

Har xampp selv, og det var ikke mye om og men for å installere det, så jeg tenkte at det var den raskeste løsningen. Men du skal finne filene det er henvist til over i c:\xampp\phpMyAdmin\scripts (std win installasjon), men om det trengs noen ekstra greier utover det vet jeg lite om. Da tror jeg du bør sjekke du FAQ'en på xampp sine sider.

Endret av crowly
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
off-topic: Det slo meg plutselig hvorfor jeg foretrekker .NET....

9470919[/snapback]

Det er et phpmyadmin problem, og har fint lite å gjøre med PHP. Blir feil å "klage" på ett programmeringsspråk fordi en applikasjon utviklet i det har en bug/svakhet.

Men jeg skjønner ikke hvorfor phpmyadmin sluttet å fungere uten de tabellene, da jeg har kjørt phpmyadmin på en Linux server (lamp) uten å legge dem til i det hele tatt. Kanskje det er hvordan xampp er satt opp ... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...