Goliath Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Hadde en diskusjon i dag med fruen om at tid er penger. Hun argumenterer at dette gjelder kun businessfolk og ikke den som "vanker på sosialen" Er tid penger for en person som.. ..sitter i kassa på Rimi ..går på sosialen ..jobber 0800 til 1600 ..jobber 0600 til 2000 ..har flexitid ..er 10 år ..er 80 år ..? Tid=penger eller tid=verdi? Endret 26. august 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
fudun Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hun er jo inne på noe. For de som ikke tjener sine egne penger, er jo ikke tid like mye verdt. Men i prinsippet er jo enhver persons tid verdt noe. Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Her må nok jeg som alle andre som jobber akkord si: JA. Men som jeg også pleier og si er at det mange måter å være rik på, jeg driver et mindre firma utenom den vanlige jobben min og det er mer fordi jeg liker det jeg driver med. Syns det blir litt rar sammenlingning egentlig men det spørs vel hva man setter pris på her i livet da. For noen er jo fritid mere verdt enn penger, så dette kommer vel ann på person til person. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Tiden er helt klart verdt mer penger etter at jeg begynte i full jobb. Tidligere kunne jeg bruke dager på å spare tikroner på noe jeg skulle kjøpe. Nå går jeg rett i butikken og kjøper det jeg trenger istedetfor å kaste bort timer eller dager på å spare noe få kroner. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Kommer litt an på situasjonen, men i de fleste tilfellene så er det slik at tid er penger. Om man skal leie inn hjelp, er det en faktor å ta med i beregningene at man selv bruker tid man kunne bruke til andre ting. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Vel, så lenge du har timeslønn så er jo tid penger Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Om du har ti minutt til å komme deg ned på sosialen og hente penga dine, så er jo tid penger... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Tid er ikke penger, men du kan jo bruke tid til å tjene penger, så en time på ræva er en time uten å tjene penger... I arbeidslivet er jo tid penger ettersom de fleste har timebetalt. Du tjener som regel en viss sum per arbeidstime. Jeg bruker også en del tid på frivillig arbeid som jeg ikke får en krone for, og da er jo ikke tid penger lengre. Hmm... vanskelig å svare på gitt... Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Lærte en bra setning av far min når jeg var liten: Jobb så mye at du ikke har tid til å bruke opp pengene. Denne setningen syns jeg var ganske bra, så jeg bruker den dag idag. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Tid er ikke penger, men du kan jo bruke tid til å tjene penger, så en time på ræva er en time uten å tjene penger... I arbeidslivet er jo tid penger ettersom de fleste har timebetalt. Du tjener som regel en viss sum per arbeidstime. Jeg bruker også en del tid på frivillig arbeid som jeg ikke får en krone for, og da er jo ikke tid penger lengre. Hmm... vanskelig å svare på gitt... 9370931[/snapback] tidene du bruker på frivillig arbeide er fortsatt penger , for tjenesten/jobben du utførrer er verd noe . tid er penger , ingen tvil , for enten er det tid du bruker penger eller tjener penger , eller kunne tjen penger Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 En kan jo ikke tro at det utsagnet gjelder for folk som ikke jobber. Å i det hele tatt bruke det som et motargument blir for dumt. For folk i jobb ER tid penger. Jobber en ikke, tjener en heller ikke penger. Logisk? Ja. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 vell da representerer tid tapte penger så lenge noen betaler for tid , altså for at jeg skal bruke tiden min til noen som de mener er fornuftig ja da er tid penger , for alle . klart det betyr mindre for noen , men for de fleste så representerer tid penger en eller annen måte . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå