Gå til innhold

Utsagnet "Tid er penger": sant eller usant?

Goliath

Anbefalte innlegg

Hadde en diskusjon i dag med fruen om at tid er penger. Hun argumenterer at dette gjelder kun businessfolk og ikke den som "vanker på sosialen"

Er tid penger for en person som..

..sitter i kassa på Rimi

..går på sosialen

..jobber 0800 til 1600

..jobber 0600 til 2000

..har flexitid

..er 10 år

..er 80 år

..?

Tid=penger eller tid=verdi?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må nok jeg som alle andre som jobber akkord si: JA.

Men som jeg også pleier og si er at det mange måter å være rik på, jeg driver et mindre firma utenom den vanlige jobben min og det er mer fordi jeg liker det jeg driver med.

Syns det blir litt rar sammenlingning egentlig men det spørs vel hva man setter pris på her i livet da.

For noen er jo fritid mere verdt enn penger, så dette kommer vel ann på person til person.

Lenke til kommentar

Tiden er helt klart verdt mer penger etter at jeg begynte i full jobb.

Tidligere kunne jeg bruke dager på å spare tikroner på noe jeg skulle kjøpe. Nå går jeg rett i butikken og kjøper det jeg trenger istedetfor å kaste bort timer eller dager på å spare noe få kroner.

Lenke til kommentar

Tid er ikke penger, men du kan jo bruke tid til å tjene penger, så en time på ræva er en time uten å tjene penger...

I arbeidslivet er jo tid penger ettersom de fleste har timebetalt. Du tjener som regel en viss sum per arbeidstime.

Jeg bruker også en del tid på frivillig arbeid som jeg ikke får en krone for, og da er jo ikke tid penger lengre.

Hmm... vanskelig å svare på gitt...

Lenke til kommentar
Tid er ikke penger, men du kan jo bruke tid til å tjene penger, så en time på ræva er en time uten å tjene penger...

I arbeidslivet er jo tid penger ettersom de fleste har timebetalt. Du tjener som regel en viss sum per arbeidstime.

Jeg bruker også en del tid på frivillig arbeid som jeg ikke får en krone for, og da er jo ikke tid penger lengre.

Hmm... vanskelig å svare på gitt...

9370931[/snapback]

tidene du bruker på frivillig arbeide er fortsatt penger , for tjenesten/jobben du utførrer er verd noe .

tid er penger , ingen tvil , for enten er det tid du bruker penger eller tjener penger , eller kunne tjen penger

Lenke til kommentar

vell da representerer tid tapte penger ;)

så lenge noen betaler for tid , altså for at jeg skal bruke tiden min til noen som de mener er fornuftig ja da er tid penger , for alle .

klart det betyr mindre for noen , men for de fleste så representerer tid penger en eller annen måte .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...