Gå til innhold

Wii VGA-kabel (480p på monitor og LCD)

KongRudi

Anbefalte innlegg

Hehe, ja her skal det games til den store gullmedlaje når tiden tillater det :p Wii er likevel konsollen som blir minst brukt dog. Men det begynner å løsne litt på titler også her, så den blir nok meir brukt fremover håper eg.

Ikke så rart det når du ikke har skaffet deg Galaxy :innocent:

Håper du får testet kabelen snart, gleder meg til å høre hvordan den fungerer. Blir nok muligens et kjøp om den holder mål :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har eg fått koblet opp Wii mot ein CRT-monitor(litt eldre dato) via. VGA-kablene. Fyrte opp MOH:Heroes 2 siden det stod i konsolllen. Og eg blei positivt overrasket, bildet er klart og fint (så godt det kan gjøres på denne monitoren ihverftall). Skal teste litt GC spill og adnre Wii titler eg har for hånd. Kan komme med ein oppdatering seinere.

Eg vil muligens enten i kveld eller i morra får koble opp konsollen mot ein relativt ny LCD-monitor. Siden eg enda ikkje har fått fatt på ein VGA h/h overgang, kan eg ikkje testet den på min HDTV.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ah stilig. Trodde det var slik at den lurte Wii`en jeg, slik at Wii`en viser vanlig standar settings mens den egentlig kjører i 480p.

Men remgangsmåte? Må du gjøre noe spessielt for å få dette til å funke?

Hadde vært fett om du faktisk testet ut Internett Channel på PC skjermen. Sett hvordan det hadde gått med formateringen og visningen av nettsidene, om zoomingen blir bedre osv .. :)

Lenke til kommentar

Vel dersom du har Wii satt opp med HDTV 480p settingen, slipper du å måtte plugge i kompositt pluggen som henger på VGA-kabelen for og så sette den riktige oppløsningen, slå av konsollen,koble den opp med VGA-kabel. I såfal, dette står forklart punkt for punkt på arket som følger med :)

Eg kan stikke inn og sjekke internett kanalen med ein gang eg, ikkje at eg har brukt den så forferdelig mye før da men.

EDIT: Eg må nok skrinlegge de planene over, klokken var visst litt meir en man skulle tro, og eg må øse meg opp av senga grytidlige i morra :wee:

Det eg kan si, etter å ha spillet Twilight Princess noen timer både på vanlig CRT-monitor og ein LCD, så ser eg altså det samme går igjen her. Spillene ser bedre ut på CRT fremfor LCD. Akkurat det samme som om man kjører RGB og vnalig TV kontra HDTV og kompoent kabel.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Mulig det ser "bedre" ut på CRT TV`er, men jeg hater å spille på CRT. Lyset på skjermen er ofte mye dårligere på CRT skjermer, linjene og skriften i Wii Menu blir også MYE klarere på LCD. Kanskje det bare er mine skjermer, men slik er det hvertfall her hos meg.

Hvordan LCD skjerm testet du kablene på? PC skjerm eller stor TV?

Flott at du tester, Mala :)

Lenke til kommentar

Altså, skjermene eg testet på er ein gammel PC-monitor av typen Compaq ett eller annet samt ein HP w1907v LCD monitor. Ein liten vekker til folket, siden kabelen ikkje støtter 480i så vil man da heller ikkje kunne spille de spillene som ikkje støtte denne oppløsningen. da spesielt Gamecube spill, er vel rundt 200 stk. som støtter 480p. Da eg testet Rogue Leader, som da støtter 480p fikk eg svart skjerm. Løsningen på dette skulle da vere å holde inn B-knappen på GC kontrollen under oppstart, dette funket ikkje.Timingen min var muligens gal her. Det som skjedde da var at konsollen spyttet ut 480i signale, og eg måtte slå av konsollen. Koble den opp på vanlige TV via. video pluggen på VGA-kabelen og sette konsollen på HDTV 480p (førstegangsoppkoblinngen på nytt igjen altså). Så funket sakene igjen på PC-monitoren :)

Liten test,samt litt info om GC løsningen her.

Eg fikk kun tid til å teste ut Internett kanalen på CRT-monitoren, og eg vil ikkje si eg såg nevneverdig kvalitetsforskjeller i mellom den og ein vanlig TV. Hadde selvfølgelig vert flott å få testa den ut på ein LCD også.

Det har gått litt over stokk og stein dette her da testingen ikkje har foregått hjemme i ro og mak :p Slik går når man ikkje stasjonær PC hjemme, men må ty til restpartiet hos mor og far og LCD til lillebror :wee:

Lenke til kommentar

Haha eg må nesten le(egentlig grine)....dama fiksa overgang til meg i Haugesund. 5 min hadde eg den kobla opp, så "måtte" eg jo nett inn på PC-inngang instillingen på TV`en og dille. Så gjikk bildet rett i dass, og det var det.

:huh:

Så da tror eg at eg legger meg straks før eg gjør noe eg kommer til å angre på i morra.

Lenke til kommentar

Har lest litt rundt at folk har fått en del varierende resusltater med den ja, men for 100kr inlkudert frakt så er det vel verdt å sjekke ut. Sikker på at du plugga rette kabler i rett hul? Fargene er i motsatt rekkefølge i forhold til den rekkefølgen de går i på kabelen. Prøver ikke å indikere at du muligens er en idiot eller noe btw, men er fort gjort å ikke legge merke til i farten.

Endret av Phanteon
Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til slike litt vel billige produkter, men hvis jeg uansett skal ha en component-switch så må det nok være toslink-switch input i dingsen skal det være noe vits, og gjerne ethernet i tillegg. Det artige er at Joytech hadde akkurat det jeg trengte, tilgjengelig på komplett hvor jeg ellers handler. Men så forsvant de... Morro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...