Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc slår seg av etter 40sekunder

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå skulle skru opp min pc, for å fjerne støv og lignende.

Men så skulle jeg skru den på plass igjen og koblet alt riktig, men jeg er ikke helt sikker på om jeg har koblet power led og hdd led riktig.

Det som skjer er at pc'en starter opp normalt, men når jeg åpner windows, så slår den seg av, det kan ta mellom 40 og 2 minutter.

Hva kan grunnene være?

Bare si om dere trenger å vite mer.

PÅ fprhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan vere noko med CPU-kjølinga, at den vert for varm, du har vel ikkje pussa vekk kjølepastaen mellom kjøleribba og prosessoren? For då må du smøre på ny kjølepasta.

9363570[/snapback]

Hei.

Nei jeg har ike skrapet vekk kjølepastaen, men det var nesten oppbrukt, eller for å si det, jeg har ikke fornyet pasta på sikkert 2 år? Skal jeg kjøpe pasta for å ta et nytt tynt lag på?

har du sjekket at du fiktisk har koblet til Viften til CPUen din?

og har du også prøvd og starte opp i sikkerhet modus og latt den stå der og sjekke om du får det samme problemet?

9363660[/snapback]

Jeg har ikke prøvd sikkerthets modus, kan prøve dette. Og ja har kobla til viften til cpue'en.

Men det er kommet et problem til etter den har gått av, så prøver jeg å starte maskinen igjen, men da bare kortslutter den, eller den går på i 1 sekund ¨å går den av?

Lenke til kommentar

Hvis du også tok CPU-kjøleren av CPU'en og så satte dem sammen igjen uten å legge på ny kjølepasta så kan det nok godt hende at du har overoppheting, noe som ville forklare begge symptomene. Det skader i alle fall ikke å forsøke å reseate CPU'en og legge på ny kjølepasta, så det ville jeg nok gjort i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...