Gå til innhold

Irriterende med JMicron

Hawtz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg snakker ikke om å disable BIOS på noen som helst måte. Jeg snakker ikke om listen av hardware som er funnet hver gang man booter opp, jeg snakker om det som kommer etterpå; JMicron sin "side" hvor den detected harddisken som var koblet til.

Jeg vil ha det fjernet, for det forsinker boot-tiden med rundt 5 sekunder.

Og for andre gang: Nei, jeg snakker om JMicron, ikke BIOS!

EDIT: De fleste nye hovedkort har jo dette så vidt jeg vet, så skulle tro noen visste hva jeg snakket om.

Endret av Fantrullen
Lenke til kommentar
Jeg snakker ikke om å disable BIOS på noen som helst måte. Jeg snakker ikke om listen av hardware som er funnet hver gang man booter opp, jeg snakker om det som kommer etterpå; JMicron sin "side" hvor den detected harddisken som var koblet til.

9376554[/snapback]

Og der det Krapfoss snakker om. Han sier ikke at du skal disable BIOs på hovedkortet men på JMicron-kontrolleren (som har egen BIOS). Regner med at JMicron er en RAID-kontroller.

Uansett hovedkortets BIOS kan aldri disables (da ville ikke maskinen boote i det hele tatt).

EDIT:

Forsøk å sett On Board Raid Controller til disabled

Endret av PerB
Lenke til kommentar

JMicron controlleren slår du av i BIOS på hovedkortet ditt.

Denne kontrolleren er til IDE kontakten på hovedkortet ditt.

Har du noe tilkoblet denne kan du selvfølgelig ikke skru den av.

Uansett så må du inn i BIOS å finne den riktige siden å disable den.

Etter du har gjort det slipper du denne delen av POST og sparer ca: 5 sek.

Har selv gjort det på flere ASUS kort, så det burde gå på MSI kort også.

Lenke til kommentar

Den spør vel ikke om et tastetrykk før den fortsetter vel? Det er da merkelig rart. Sikkert på at det ikke står noen feilmelding i tillegg?

Jeg har P35 hovedkort (som mange flere vil skaffe seg etterhvert) og den har JMicron for to ekstra SATA porter og en IDE kanal. Men den maser ikke om tastetrykk. Det er helle Intel Matrix Storage som er treg med å skanne diskene. Synes godt denne prosessen kunne vært gjort litt raskere.

Men på den annen side, hvor ofte rebooter du da? Gjør du det veldig ofte må du heller spørre deg om noe er galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...