B4stian Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har per i dag et abonnement hos Netcom med tilleggstjenesten Connect. Jeg lurer på å få et ekstra simkort som jeg kan ha i en annen telefon eller huawei-kort til en laptop for å bruke til datatrafikk. Jeg har fått bekreftet fra Netcom at Connect tilleggstjenesten kan benyttes på trilling-simkortet, men hvis noen ringer til meg på hovednummeret vil jo det også ringe til trilling-sim'en. Er det en måte å få trillingkortet til og kun brukes som data når det er i huawei-adapteret? Eller er allerede da telefondelen deaktivert? Lenke til kommentar
HSDPA Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg har per i dag et abonnement hos Netcom med tilleggstjenesten Connect.Jeg lurer på å få et ekstra simkort som jeg kan ha i en annen telefon eller huawei-kort til en laptop for å bruke til datatrafikk. Jeg har fått bekreftet fra Netcom at Connect tilleggstjenesten kan benyttes på trilling-simkortet, men hvis noen ringer til meg på hovednummeret vil jo det også ringe til trilling-sim'en. Er det en måte å få trillingkortet til og kun brukes som data når det er i huawei-adapteret? Eller er allerede da telefondelen deaktivert? 9363073[/snapback] Dersom du kobler opp en aktiv dataforbindelse (PDP Context) på en trillingsim (tilleggs-SIM) mens du benytter hoved-SIM i din ordinære telefon, vil du oppleve at innkommende samtaler havner i talepostkassen uten at din telefon ringer. Dette skjer fordi nettet "tror" du er opptatt all den tiden støtte-SIM overfører data, og følgelig sender samtalene til talepostkassen. Det er derfor ikke å anbefale å benytte Trilling til den bruken du forespeiler. Benytt heller din vanlige telefon som modem. Så lenge du befinner deg innenfor 3G dekning kan du både utføre talesamtaler og overføre datatrafikk samtidig. Dersom du befinner deg i edge/gprs dekning vil telefonen din kjøre datatrafikken i "suspend-modus" mens du snakker. Datatrafikken startet deretter automatisk opp igjen når samtalen kobles ned. mvh. NetCom-ansatt Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Nå har jeg fått testet det selv. Trillingsim kan jeg fint surfe med mens jeg prater i telefonen på hovednummeret. Altså eneste som tydeligvis ikke går er å surfe med begge numrene samtidig. Visste dere forresten at utgående sms fra trilling-kortet viser det vanlige hovednummeret mitt som avsender? Ganske bra. EDIT: Skulle teste hastigheten og har satt den til å laste ned en demo fra Gamer.no. Hastigheten med 60% UMTS-dekning i Tønsberg ligger på mellom 350 Kbps og 410 Kbps. Trodde 386 Kbps var det beste man kunne regne med jeg... såklart kan det være en liten feilprosent her, men isåfall ligger jeg tett opptil hva 3G greier og det er ikke værst. Endret 28. august 2007 av datating Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå