Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fatal1ty F-I90HD restarter ikke.

Anbefalte innlegg

Config:

Cooler Master Cavalier 4 Kabinett, 350W PS

ABIT Fatal1ty F-I90HD (BIOS version 14.)

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 (2x1GB kit in slot 1 and 3)

Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz

2xSeagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Microsoft Windows Vista Home Premium Norwegian 32bit

Pcen vil ikke restarte. Hverken hvis jeg restarter fra windows, fra BIOS eller med reset knappen. Den starter heller ikke om jeg slår den av med power knappen, og så på igjen. Også når den er i dvalemodus i Windows vil den ikke starte når jeg "vekker" den igjen.

Når jeg sier ikke starte, så mener jeg vel egentlig at den ikke vil boote. Strømmen slår seg på, jeg får gult lys på hovedkortet, alle vifter og HDD,DVD drives slår seg på, men jeg får bare svart skjerm , og ikke noe "pip" som normalt kommer når maskina starter normalt.

For å få startet den må jeg ta ut kabelen til PSUen (er ikke knapp bak på PSUen) så jeg kutter strømmen til hovedkortet noen sekunder. Da starter den helt fint, og er stabil helt til jeg skal restarte den, så er det på han igjen...

Har prøvd å byttet RAM, bare startet med en RAM brikke (og satt opp BIOS korret for rammen, da jeg hørte dette HKet var litt kresent på DRAM volten), startet uten HDD, DVD drive, prøvd en annen PSU, clearet CMOS flere ganger (både med jumperen og ta ut batteriet) og oppdatert BIOS til siste versjon (ver. 14) uten at noe hjalp. Eneste jeg ikke har prøvd nå er å bytte ut CPUen, men som sagt så virker jo maskina helt strålende når jeg får den på, så trur ikke det er noe galt med den.

Noen som har noen ide om hva som kan være galt?

Vil nødig benytte meg av 14 dagers bytteretten, da jeg kjøpte det hos Komplett, og de bruker utrolig lang tid om dagen (tok 9 dager fra jeg bestilte til de sendte orderen, alt var på lager...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...