Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forbrenne mer fett.

Medisinmannen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vil fjerne mye fett som er på kroppen min.

Skal begynne på treningstudio snart, så jeg kommer til å jogge en stund etter jeg har trenet. Hvordan skal jeg gjøre det da? Jogge i fast tempo? Interval trening eller noe slikt?

Jeg har forstått at en skal spise mange ganger om dagen og spise sundt. Det kommer jeg ikke til å greie, men jeg skal trappe ned :thumbup: Også skal jeg prøve å drikke litt vann ...

Nesten vær morgen går jeg til skolen. Det tar ca. 30min. Bør jeg spise før jeg går, eller når jeg kommer fram? :roll:

Noen gode tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaffe.

Vann.

Små måltider hver tredje time.

Frukt.

Grønt.

Hvitt kjøtt.

Tygge bitene godt (jo større overflate jo lettere for bakteriene å komme til)

Utholdenhetstrening bør vare i over 30 min.

Jogge rett etter du våkner.

Lette karbohydrater som du finner i f.eks loff/ostehorn og lignende er _fyfy_

Kos deg med pasta (tunge karbohydrater), men dropp sausen.

Ikke legg deg nedpå etter mat - beveg deg.

Styrketrening er ikke like effektivt som utholdenhetstrening der og da, men etter treningen skjer det saker i kroppen som øker forbrenningen.

Varier treningen. Du trenger ikke jogge hver eneste dag.

Ikke sykle/gå/buss til plasser - gå.

Ikke drikk bensin.

Lenke til kommentar

Hvis man skal forbrenne fett er man nødt til å ha lange treningsintervaller på minimum 45 minutter. Det beste er å gå turer som er lengre enn det. Joggeturer er som oftest kortere enn 45 minutter. Resultatet av joggeturer er et væsketap som blir erstattet når man drikker etter joggeturen. Jogging er ikke effektivt for å forbrenne fett fordi treningsintervallet er for kort. Skal man forbrenne fett er det å gå lange turer det beste.

Lenke til kommentar

Gerilja-kordi.

Etter hva jeg har hørt er dette en ekstremt effektiv måte å blant annet minke fett prosenten i f.eks mage.

Gjøres ved følgende;

Første 4 minuttene:

-Rolig jogg

Neste 4 minuttene:

-Intens spurt 20 sek

-Veldig rolig 20 sek

-Intens spurt 20 sek

-forsette slik til 4 minutter er passert.

Siste 4 minutter:

-Rolig nedjogging.

Første turen er det ikke så veldig lurt å gi 100% på spurten, men heller legge seg på rundt 80% av ditt maksimale. Når du er mer vant til programmet, så øker du.

Dette skal gjøres hver dag, men tar bare 15-20 minutter å utføre.

Ønsker deg lykke til vist du prøver det

Lenke til kommentar

9368806[/snapback]

4+4+4 = 12 minutter. ;)

Kan også anbefale dette programmet. Skal fungere veldig bra, og er helvetes tungt i starten. Det negative er jo at folk tror du er små gal når du holder på sånn på treningsenteret.

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å virkelig gå inn for å spise ofte. Det hjelper MYE på forbrenninga, og om du trener i tillegg har det meget stor effekt over tid. Det hjelper deg å holde deg i form, selv i perioder hvor du evn ikke trener. Gjør det enkelt - Spis frokost, lunch, midda og kvelds, så tar du noe smått innimellom. Yoghurt, frukt og grønt, grovt knekkebrød, en grov brødskive osv.

Kan være vanskelig å huske på i begynnelsen, men du kommer inn i en rytme etterhvert og da blir det automatikk å spise og drikke ofte.

Lenke til kommentar

9368806[/snapback]

4+4+4 = 12 minutter. ;)

Kan også anbefale dette programmet. Skal fungere veldig bra, og er helvetes tungt i starten. Det negative er jo at folk tror du er små gal når du holder på sånn på treningsenteret.

9368817[/snapback]

hehe, joda, tror jeg skulle klart det regnestykket vist du hadde sett det sånn. Tenkte mer på at dette var noe som personen gjorde når hun/Han ikke var på treningsstudio.

15-20 min (løpe, dusje og skifte) er ikke spesielt stort omfang av dagen =)

Når det kommer til utførelse på treningsstudioet. Når du tar 20 spurt, 20 hvile, så kan du rett og slett bare sette beinene på siden av tredemøllen eller rett og slett bare løft deg selv opp =)

Ikke drikk bensin.

Takk for tipset :p

Endret av Vbrattla
Lenke til kommentar
Trenger hjelp her å;D Se på meg!

Leste at man kan spise pasta utn saus.. kan man ha spaghetti istedet for pasta?

Kan noen gi meg anbefalinger om fine frukter jeg kan spise? som er veldig bra?

9372595[/snapback]

Jepp, pasta eller spaghetti er bra. Det samme er ris, kylling, fisk, kjøtt og egg for å nevne noe.

Tenker du på frukter til å spise som mellommåltid og sånt? Epler, pærer, appelsiner, bananer, plomme, melon - alt er sunt. Frukt og grønt inneholder masse vitaminer, fiber og antioksidanter. Blåbær er spesielt rikt på antioksidanter fior eksempel. Om du er sugen på noe søtt, spis druer! Bedre enn godteri :)

Lenke til kommentar

Okey.. nå prøvde jeg Gerilja Kordi og det var noe av det jævligste jeg har vært med på. Bare lurer, men har den betraktelig større effekt enn lange joggeturer? Jeg tror nemlig jeg foretrekker det siste, og jeg har egentlig ikke noe tidspress slik at øktene mine bare kan være på 12 minutter og slikt.

Et spm til. Hva er det lurt å gjøre etter løpingen? Tenker meg at man kan ruinere mesteparten av løpingen ved å gjøre noe dumt etterpå. Noe spesielt man bør spise? Og så tenker jeg vel at man må hvile?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Okey.. nå prøvde jeg  Gerilja Kordi og det var noe av det jævligste jeg har vært med på. Bare lurer, men har den betraktelig større effekt enn lange joggeturer? Jeg tror nemlig jeg foretrekker det siste, og jeg har egentlig ikke noe tidspress slik at øktene mine bare kan være på 12 minutter og slikt.

Et spm til. Hva er det lurt å gjøre etter løpingen? Tenker meg at man kan ruinere mesteparten av løpingen ved å gjøre noe dumt etterpå. Noe spesielt man bør spise? Og så tenker jeg vel at man må hvile?

Takk for svar.

9373026[/snapback]

Nei, vanlige joggeturer holder i massevis. Jeg har også prøvd Gerilja Kardio, men hadde like mye effekt med normal jogging, sykling osv.

Generelt etter du har trent bør du få i deg raske karbohydrater. Greit å f.eks. ta en banan, men enda bedre om du går til innkjøp av dette. Bare et tilfeldig eksempel. Dette er rett og slett en sportsdrikk som du blander ut selv med vann. Veldig enkelt å blande før du trener og bare drikke den med en gang du er ferdig. (Det kan stå at det er bra å bruke med kreatin og/eller proteinpulver, men dette er for styrkeløftere.) En halv time +/- etter endt treningsøkt er det greit å få i seg noe ordentlig og sunn mat.

Ja, hvile er viktig. Det er når du hviler at muskler bygges opp. Pass på at du ikke sliter ut kroppen og at den får hviledager.

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg å virkelig gå inn for å spise ofte. Det hjelper MYE på forbrenninga, og om du trener i tillegg har det meget stor effekt over tid. Det hjelper deg å holde deg i form, selv i perioder hvor du evn ikke trener. Gjør det enkelt - Spis frokost, lunch, midda og kvelds, så tar du noe smått innimellom. Yoghurt, frukt og grønt, grovt knekkebrød, en grov brødskive osv.

Kan være vanskelig å huske på i begynnelsen, men du kommer inn i en rytme etterhvert og da blir det automatikk å spise og drikke ofte.

9368841[/snapback]

Bare tull. Måltidfrekvens har INGEN ting å si for forbrenningen. Men i visse tilfeller er det faktisk bevist at man får bedre insulinfølsomhet ved å spise få måltider over et korttidsrom etter fulgt av flere timers faste.

Men til syvende og sist er det TOTALE antall kcal som er avgjørende om du går opp eller ned i vekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...