Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil til en som ikke har så god peiling

Anbefalte innlegg

Så var tiden kommet for å kjøpe bil! Har oppkjøring neste uke som jeg regner med at jeg består :) Nå er det bare å få seg en bil som duger.

Jeg er ikke av den mest bilkyndige personen, men jeg kan det grunnleggende. Likevel synns jeg at bilmarkedet er stort, og synns derfor det blir litt vanskelig å velge en god førstegangsbil. Håper derfor at noen kan foreslå biler som oppfyller mine krav:

*opptill 80 000 kr

*Ikke kjørt mer enn 200 000

* Ikke noen bensinsluker

* Vil absolutt ikke ha biler som golf, polo, fiat punto, peugeot 206, renault clio...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Laget en tråd her om dagen som kan hjelpe deg. Ranger prioriteringene, så er det også lettere for oss å velge ut en bil.

9363467[/snapback]

Ok. Her kommer litt mer eksakt hva jeg ser etter:

*smertegrensa 80 000 kr

*Ikke kjørt mer enn 200 000

* Ikke noen bensinsluker (dvs at jeg ikke bryr meg så mye om stor motor, men den bør ikke være helt dau :))

* Vil absolutt ikke ha biler som golf, polo, fiat punto, peugeot 206, renault clio

* Skal ikke være eldre enn 15 år.

* Manuell gir

* Dersom bilen står for salg, er det en fordel at den befinner seg i nærheten av rogaland fylke.

*Det bør være god plass til 4 personer i bilene.

* Bilen bør ha rykte på seg for å være driftsikker

* ikke cab

Forresten så var den celica'en ganske innteressant :) Takker for forslag

edit: Er ikke helt inne i dette med forsikring, men dersom bilen er mye dyrere å forsikre enn andre så kan dette spille en negati rolle...

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar

Jeg ombestemmer meg litt sånn i farten. Det skal være plass til 4 personer, men plassen behøver ikke være god :) Det er tross alt ikke jeg som skal sitte i et trangt baksete :)

Bmw 3-serie er greie biler, men de blir liksom litt casual..alle utlendingene i byen kjører dem liksom.. :whistle:

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...