Gå til innhold

ibm 60gig disk kræsj


FesteR

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Har en 60gig disk fra ibm som tok kvelden her om dagen, jeg finner den i bios, en windows finner den ikke, har kikka litt på diskmangement og der er den disken not online..

hva kan være galt, den slutta og funke etter en kjempe kræsj under inst av spill på den disken....

har og prøvd med getdataback uten stort hell, noen som har noen ide om d går å redde innholdet/disken, eller er d bare å sende den i retur til komplett????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min ibm 60 GB hardisk krasjet også. Det låste seg på et bestemt sted på disken. Dermed fikk jeg den ikke opp i explorer. Eneste måten jeg klarte å få ut noe av innholdet var å bruke command promt og lese hver partisjon.

 

Dermed er d bare å sende den i retur, og aldri bestille IBM mer :D

Lenke til kommentar
Hei hei!

Har en 60gig disk fra ibm som tok kvelden her om dagen, jeg finner den i bios, en windows finner den ikke, har kikka litt på diskmangement og der er den disken not online..

hva kan være galt, den slutta og funke etter en kjempe kræsj under inst av spill på den disken....

har og prøvd med getdataback uten stort hell, noen som har noen ide om d går å redde innholdet/disken, eller er d bare å sende den i retur til komplett????

Klarer du å formatere disken og legge inn os'et inn på nytt, har du prøvd det.

btw. Er det noen som ikke har opplevd at disker har sluttet å virke??

Lenke til kommentar

Du må for all del IKKE reparere den med DFT for deretter å tro at den er som "ny" igjen. Den går nok istykker igjen i løpet av kort tid. Det skjedde med min 75gxp og min 60gxp disk. Venter på ny disk i dette øyeblikk, dog ikke IBM - aldri mer! Begge hadde forøvrig en levetid på ganske nøyaktig ett år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...