FesteR Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hei hei! Har en 60gig disk fra ibm som tok kvelden her om dagen, jeg finner den i bios, en windows finner den ikke, har kikka litt på diskmangement og der er den disken not online.. hva kan være galt, den slutta og funke etter en kjempe kræsj under inst av spill på den disken.... har og prøvd med getdataback uten stort hell, noen som har noen ide om d går å redde innholdet/disken, eller er d bare å sende den i retur til komplett???? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ikke Bra Maskinvare... men men, finner du den i enhetsbehandling? i såfall kan du jo prøve med norton ghost? Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Kjør ibm sine egene diagnose verktøy, Life tool tror jeg det het, det redda min 46GB hdd fra IBM. PS: kjøp aldri IBM, jeg gjør aldri det (fikk den gratis) Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 IBM? HA HA HA ja se her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=82185 Lenke til kommentar
hva_som_helst Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Får du noen feilmelding når du forsøker å boote? Har du forsøkt 'chkdsk /r'?? Det reddet meg da jeg trodde at min IBM-disk var død. Er disken ødelagt, kan du kanskje finne noe info om hvordan du redder innholdet her: http://www.ontrack.co.uk/ Lenke til kommentar
brajoh Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Min ibm 60 GB hardisk krasjet også. Det låste seg på et bestemt sted på disken. Dermed fikk jeg den ikke opp i explorer. Eneste måten jeg klarte å få ut noe av innholdet var å bruke command promt og lese hver partisjon. Dermed er d bare å sende den i retur, og aldri bestille IBM mer Lenke til kommentar
Laka Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Ikke Bra Maskinvare... men men, finner du den i enhetsbehandling? i såfall kan du jo prøve med norton ghost? Pass deg nå...... Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 har selfølgelig også erfart at en IBM disk har tatt kvelden : Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Ja, det er jo en grunn til at det er så mange IBM disker under demovarer->komponenter på Komplett.no 4 Deskstar 60GXP 60GB 1 Ultrastar 36LZX 18.3GB Hehe... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hei hei!Har en 60gig disk fra ibm som tok kvelden her om dagen, jeg finner den i bios, en windows finner den ikke, har kikka litt på diskmangement og der er den disken not online.. hva kan være galt, den slutta og funke etter en kjempe kræsj under inst av spill på den disken.... har og prøvd med getdataback uten stort hell, noen som har noen ide om d går å redde innholdet/disken, eller er d bare å sende den i retur til komplett???? Klarer du å formatere disken og legge inn os'et inn på nytt, har du prøvd det. btw. Er det noen som ikke har opplevd at disker har sluttet å virke?? Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Du må for all del IKKE reparere den med DFT for deretter å tro at den er som "ny" igjen. Den går nok istykker igjen i løpet av kort tid. Det skjedde med min 75gxp og min 60gxp disk. Venter på ny disk i dette øyeblikk, dog ikke IBM - aldri mer! Begge hadde forøvrig en levetid på ganske nøyaktig ett år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå