Mr. Ty Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Heisann, jeg er i den situasjonen at jeg hadde P matte på VG1 og har valgt R1 matte på VG2.. og på udir står det: Kan elever som tar fellesfaget matematikk Vg1P velge programfaget matematikk R1 på Vg2? Programfaget matematikk for realfag (R1) bygger på fellesfaget matematikk Vg1T (teoretisk) fra Vg1. Matematikk Vg1P (praktisk) fra Vg1 gir ikke det teoretiske grunnlaget som er nødvendig for å starte med matematikk for realfag (R1) på Vg2. Likevel er det formelt sett mulig for elever som har tatt matematikk Vg1P (praktisk) på Vg1 å starte med programfaget matematikk for realfag (R1) på Vg2, men det forutsetter at eleven selv tar et ansvar for å opparbeide en tilstrekkelig faglig kompetanse som er nødvendig for å starte med programfaget*. Og da lurer jeg på; hva burde jeg lære meg, som jeg ikke har lært på VG1P, som de har lært på VG1T? Fint om noen som hadde T matte i fjor, kunne fortelle meg det viktigste de lærte eller noe sånt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Heisann. Jeg hadde matte 1T i fjor. Vi lærte for eksempel: pytagoras' setning, trigometr, kvadrat og konjugat setningene, andre og tredjegradsligninger, sannsynlighet, potenser og logitaritmer etc. Jeg syntes at mye av dette var veldig vanskelig. Personlig så vil jeg ikke anbefale å hoppe fra 1P til 1R, viss ikke du har tenkt å bruke all din fritid på matte. Kan jo hende at du er utrolig smart og valgte feil i fjor. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Tror du kan komme til å slite... Lenke til kommentar
Mr. Ty Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Tror du kan komme til å slite... 9365450[/snapback] Jeg også, men skal nok komme meg gjennom det, jeg liker matte ganske godt og lærer rimelig fort. Grunnen til at jeg valgte P-matte i fjor, var fordi jeg hadde ikke tenkt til å ta realfag egentlig, men så ombestemte jeg meg i løpet av året :/ Lenke til kommentar
pwned Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Lån boka til en eller annen som hadde T-matte i fjord, og se i den =) Lenke til kommentar
ptta Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvis du har tenkt å gå videre med dette 1P-1R prosjektet ditt må du iallefall skaffe deg ei 1T bok fort som faen og begynne å lese. Du kommer ganske fort til ting du ikke vil skjønne bæret av i 1R uten å kunne 1T pensumet ganske godt. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Høres ut som et håpløst prosjekt, men jeg støtter ideen om å skaffe en 1T-bok fort som svint og regne til du blir blå. Regne de kapitlene som er relevante for kapitlene du skal ha tidlig i r1-boka først. Lær deg andregradsformelen, derivasjon, logaritmer og potenser. Lenke til kommentar
Mr. Ty Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 jeg trakk meg fra R1 det ble bare stress Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå