Gå til innhold

Hjelp: 5613ZWLMi vs. ASUS F5R-AP183C

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en bærbar pc til søsteren min, og har problemer med å velge mellom to maskiner. De nevnte er:

Acer Aspire 5613ZWLMi

Asus F5R-AP183C

Har søkt litt rundt på forumet og sett at noen 5613 leveres med 7600-kort i stedet for 7300-kort. Men jeg ser at Asusen fra PSDATA har bedre (?) prosessor og 2MB Cache-minne istedet for 1MB. Hvor store forskjelle utgjør prosessoren og cache-minnet i dette tilfellet?

Hvordan er Asusens grafikkort (ATI Mobility Radeon X1100) kontra Acerens?

Noen som har erfaringer med noen av disse maskinene?

Jeg lurer også på om denne grafikkortfeilen i Aceren gjelder alle butikker eller kun Elprice? Ser at Binders og mpx.no har samme tilbudet. Hvis dette er tilfellet med Binders-Aceren hadde det kanskje vært greiest siden jeg da ikke trenger å bestille over nett.

Sier ikke nei takk til litt hjelp her! :thumbup:

EDIT: Kan jo legge til at maskinen i utgangspunktet skal brukes til studier, surfing, video og musikk. I utgangspunktet ikke spilling i det hele tatt, men jeg utelukker ikke at Sims 2 eller lignende kan bli installert etter hvert. Burde jeg da satse på god grafikkløsning eller god prosessor/cache-minne?

Endret av mortenmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Acer Aspire 5613, og så vidt jeg vet så er du ganske garantert å få Nvidia Go 7600 istdenfor 7300 uansett hvor du kjøper nå for tiden. Når det er sagt, så vet jeg ikke om dette 7600 er noe spesielt bedre enn 7300.

Jeg spiller Cs source med alt på maks, uten noen problemer. Sims 2 går fint på Acern. Selv jeg om bare har hatt den noen dager må jeg si meg skikkelig fornøyd hittil, rolig, kraftig nok til spilling (greier blant annet Bioshock på lav grafikk, som er et av dagens mest krevende spill.)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg ser at mange her på forumet har prøvd 5613 og er fornøyde. Hadde gjerne sett at også noen hadde noe å si om PSDATAS ASUS. Hvordan er dette grafikkortet kontra Acerens? Som sagt vil den neppe bli mye brukt til spill. Noen som har eller har prøvd ASUSen?

Lenke til kommentar

Jeg bestiller Asus'en til dama i løpet av kvelden hvis det ikke kommer noen dårlige erfaringer etc i tråden her. Dama skal ikke spille whatsoever så bedre prosessor og 500kr billigere veier opp :) Beklager hvis jeg ødelegger tråden din, men vi er i samme båt her :)

Må være en eller annen på på dette forumet som har eller kjenner noen som har en Asus F5R-AP183C ? Lite info om den på nettet også må jeg si..

Lenke til kommentar

Mondain: Hittil har jeg kun funnet én test av denne maskinen på internett, men den har du kanskje sett siden PSDATA linker til den fra sine sider:

Test av ASUS på teknofil.no

Tror kanskje at også jeg blir å ende opp på Asusen, siden spilling i utgangspunktet vil være ikkeeksisterende. Setter likevel gjerne pris på om noen kommer med personlige erfaringer på denne, og eventuelt PSDATA som butikk.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg vurderer også Asus F5R fra PSdata.no, men har ikke lest noen brukererfaringer, bortsett fra Notebookreviewsin test. Noen flere som har kjøpt denne fra PSdata?

Jeg vurderer også en Acer 5520G, men det finnes jo nesten ikke tester av denne maksinen, kun 5590G.. noen som har brukererfaringer fra denne?

Forresten, hva er best av Intel Core Duo T2450 og AMD Turion 64 X2 TL56?

Håper noen kan svare.

Endret av Danielsol
Lenke til kommentar
Takk for svar.

Jeg ser at mange her på forumet har prøvd 5613 og er fornøyde. Hadde gjerne sett at også noen hadde noe å si om PSDATAS ASUS. Hvordan er dette grafikkortet kontra Acerens? Som sagt vil den neppe bli mye brukt til spill. Noen som har eller har prøvd ASUSen?

9369736[/snapback]

acer sitt 7600 kort er stort sett likt som radeon 1600,som igjen er ett hav bedre enn x1100.Er ikke spilling viktig er asus sikkert ett like bra valg.

Lenke til kommentar
Er det ingen som har erfaringer med Asusen? Setter pris på det!

Tror kanskje jeg blir å gå for den siden maskinen neppe vil brukes til spill.

9383590[/snapback]

Jeg vurderer også Asus'en. Du kan lese om den her. Er litt bekymret for at tastaturet bråker, og at tastene er skjøre.. Men liker alt annet med den.

Valget står mellom den og Acer 5520G.

Endret av Danielsol
Lenke til kommentar
De som har skaffet seg Asus F5R kan gjerne gi litt tilbakemeldinger på hvordan maskinen funkerer og personlig erfaring til oss som fortsatt sitter litt på stolen og venter på å bestemme seg. Takk!  :thumbup:

9420101[/snapback]

Jepp, skal gi tilbakemelding når jeg får den. Har du forresten lest artikkelen om PC'en på Notebookreview.com? Den var iallefall nyttig for meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg mottatt og brukt Asus F5R i snart to uker.

Jeg er godt fornøyd med denne maskinen. Notebookreview.com påpekte at den hadde "flex" i tastaturet, noe som ikke eksisterer, men tastaturet kunne vært litt bedre bygd, ettersom selve tastene er litt løse. Tastaturet bråker svært lite.

Selve vifta er på et ubetydelig lydnivå, og man legger sjelden merke til det. Den spinner bare opp når maskinen jobber mye. Men naar den spinner opp, er lyden merkbar. Maskinen holder seg også ganske kald.

Skjermen er veldig bra synes jeg. Web-kamera opptar mye oppmerksomhet, og jeg skulle egentlig ønske det var litt mer nøytralt designet. Kameraet er heller ikke verdens beste, men duger.

Vekten på PC-en er bra, helt grei å ha i sekken.

Maskinen jobber greit, men vil ikke si at den er superrask. Vista låser seg noen ganger, og sender ut feilmeldinger, og dette kan være plagsomt. Tror alikevel at dette kan skje med uansett pc. Prosessoren kunne vært raskere.

Grafikken har jeg ikke testet ut enda.

Denne PC-en har ikke S-video-utgang eller firewire, noe som jeg kunne ønsket meg.

PC-en er utviltsomt et godt kjøp, og jeg anbefaler den til de som tenker på å bruke ca. kr 7000,- på bærbar. Dette er mye for pengene, og tror de fleste vil bli fornøyd med denne.

Ikke noe å vente på, jeg ventet altfor lenge på å kjøpe denne maskinen.

PS Data er ikke de raskeste på å sende, slik at det lønner seg å bestille en stund før man MÅ ha den.

Lykke til! :D

Endret av Danielsol
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Kommer ikke inn på den virtuelle HD'n, hvor vista ligger.

Strålende fornøyd med ASUSen min, men irriterer meg at det ikke fulgte med noen Vista CD.. Vil formatere hele driten, men får det ikke til uten CD-en..

Noen som kan hjelpe?

På forhånd takk

Men du fikk vel med en Asus Recovery CD? Der skal d ligge. D var d jeg fikk til svar på PS.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...