X-Mode Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 ve leve alle på lånte tid..men hvem låne ve den av? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hva mener du med det? Kan du utdype? Lenke til kommentar
X-Mode Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 bare prøv å svare så godt så du kan på den der...vil se hva dokke skriver..ingenting er feil:p.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Morsomt spørsmål. Og nei jeg aner ikke hvem som låner ut tid. Kan det være slik at vi har en felles tidsbank som vi får låne fra. Kan det være at Noen freser gjennom livet på bare halve tiden som eks. jeg bruker? Hvem får i såfall den ubenyttede tiden+ Håper at flere eksisstensielle problemstillinger dukker opp her. Eks: Det sies at der ute er det en kule som ditt navn står skrevet på ... Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 den tråden kommer til å ende opp med å diskutere hvordan universet ble til, som alle andre tråder Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Låner vi tid? Vel, den jeg låner av får ikke min tilbake. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Låner vi tid? Vel, den jeg låner av får ikke min tilbake. 9363195[/snapback] Hva er tid? Tid er bare en ide laget av mennesker for å effektivisere samfunnet. Det er ikke noe som egentlig finnes Endret 26. august 2007 av Lafs Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Låner vi tid? Vel, den jeg låner av får ikke min tilbake. 9363195[/snapback] Hva er tid? Tid er bare en ide laget av mennesker for å effektivisere samfunnet. Det er ikke noe som egentlig finnes 9363207[/snapback] Mener du at tid ikke har noen innvirkning på fysiske objekter, or omvendt? I såfall har du feil, da tid per generell relativitet er relativt til f.eks. hastighet. Eller mener du at universelle, abstrakte begreper som tid bare er navn ("nomen") som peker til spesifikke instanser, og ikke objekter i seg selv? Det synet kalles, som jeg har nevnt før, nominalisme, og det er noe helt annet. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Vi har ikke lånt tiden av noen. Livet har vi fått gratis av naturen. Endret 26. august 2007 av Sherra Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Samme mener jeg. Vi har ikke en bestemt tid, det finnes ikke sjebne. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Låner vi tid? Vel, den jeg låner av får ikke min tilbake. 9363195[/snapback] Hva er tid? Tid er bare en ide laget av mennesker for å effektivisere samfunnet. Det er ikke noe som egentlig finnes 9363207[/snapback] Mener du at tid ikke har noen innvirkning på fysiske objekter, or omvendt? I såfall har du feil, da tid per generell relativitet er relativt til f.eks. hastighet. Eller mener du at universelle, abstrakte begreper som tid bare er navn ("nomen") som peker til spesifikke instanser, og ikke objekter i seg selv? Det synet kalles, som jeg har nevnt før, nominalisme, og det er noe helt annet. 9363418[/snapback] Tid er ikke noe som kan tas på. Det er bare en nyttig ide Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 den tråden kommer til å ende opp med å diskutere hvordan universet ble til, som alle andre tråder 9363186[/snapback] Snodig, men ganske rett vil jeg tro ja... Alt koker ned til universet Lenke til kommentar
Jan Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 ve leve alle på lånte tid..men hvem låne ve den av? 9362381[/snapback] Jeg har faktisk tid til gode etter den setningen der. Kan du utdype? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 "Vi lever alle på lånt tid, men hvem lånte vi den av?" Vel, for det første er setningen feil, og du tenker kanskje på den reklamen der folk har det travelt og gjør mange ting om gangen for å få mer tid? For alt vi vet kan dette bare være en skoleoppgave og personen har fått som oppgave å forklare hva han mener med "ve leve alle på lånte tid..men hvem låne ve den av?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå